معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان گفت که به آنها اعلام شده ورزش جزو اولویت‌های تعیین شده برای تخصیص ارز دولتی نیست.

فدراسیون‌های ورزشی در حالی باید تیم‌های خود را به مسابقات مهم خارج از کشور اعزام کنند که هزینه این اعزام‌ها با استفاده از ارز غیر دولتی و آزاد انجام می‌شود و همین مسئله مشکلات مالی بسیاری را برای این فدراسیون‌ها به وجود آورده است.

ژاله فرامرزیان معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان در واکنش به این موضوع به تسنیم گفت: تقاضای خود را ارائه و اهمیت مسئله شرکت در رقابت‌های بین‌المللی را عنوان کرده‌ایم تا بتوانیم در حوزه ورزش از ارز دولتی استفاده کنیم و تیم‌های اصلی را پوشش بدهیم.

وی افزود: با وجود بازگویی این اهمیت، اما عنوان شده که ورزش جزو اولویت‌های تعیین شده برای تخصیص ارز دولتی نیست. ۵ مکاتبه با بانک مرکزی، شخص رئیس جمهور و دفتر ریاست جمهوری داشته‌ایم  و این اهمیت را به آنها گفته‌ایم. حتی در این باره تقاضای برگزاری نشست و جلسه را کرده‌ و گفته‌ایم که اگر ارز دولتی نباشد، بخش عمده‌ای از اعزام‌ها و فعالیت‌ها منتقی می‌شود.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که آیا برای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ از ارز دولتی استفاده شد یا خیر؟ گفت: برای این بازی‌ها از ارز دولتی استفاده شد. خوشبختانه بلیت‌ها قبل از گران شدن تهیه شده بود و در واقع استفاده از این پرواز‌ها در زمان گرانی بلیت‌ها صورت نگرفت.

فرامرزیان در پاسخ به این سوال که آیا برای بازی‌های پاراآسیایی هم از ارز دولتی استفاده می‌شود؟ عنوان کرد: برای این بازی‌ها هم تقاضای خود را داده‌ایم؛ البته دوستان در کمیته پارالمپیک هم قدری در این باره تاخیر داشتند. امیدوارم برای پاراآسیایی هم مشکلی وجود نداشته باشد.

وی درباره آخرین وضعیت تخصیص بودجه به فدراسیون‌ها گفت: با توجه به شرایط ورزش و برگزاری بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی، تا شهریور ماه سعی کردیم بودجه فدراسیون‌ها را بدون قید و شرط پرداخت کنیم، اما از این پس فدراسیون‌ها باید گزارش خود را ارائه کنند. در واقع اولین تخصیص بودجه به فدراسیون‌ها منوط به ارائه گزارش عملکرد آنها خواهد بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)