پرسپولیس نیوز: مجمع کنفدراسیون فوتبال آسیا در غیاب رئیس بحرینی این کنفدراسیون برگزار شد.

مجمع کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) از ساعت ۱۰ صبح امروز (شنبه به وقت کوالالامپور – ۶:۳۰ صبح به وقت تهران) در مقر AFC با حضور اعضا و جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا آغاز شد.

مهم‌ترین اتفاق این مجمع برگزاری انتخابات است که البته برای انتخاب رئیس و برخی از اعضا به دلیل کناره‌گیری تعدادی از کاندیداها، تکلیف مشخص شده و شیخ سلمان، رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای چهار سال دیگر رئیس خواهد ماند. با این حال شیخ سلمان به دلیل درگذشت مادرش در جلسه امروز حضور نداشت تا در یکی از مهم‌ترین روزهای فوتبال آسیا  غایب باشد.

این جلسه ابتدا با سخنرانی وینزور جان، دبیرکل AFC و ارائه گزارش کلی از فوتبال آسیا آغاز شد. تایید مصوبات مجمع قبلی و تایید گزارش مالی بخشی از اتفاقات شروع جلسه بود.

جیانی اینفانتینو، رئیس سوئیسی فیفا هم در بخشی از این جلسه سخنرانی کرد و گفت: باید به شیخ سلمان تبریک و تسلیت بگویم. تبریک بابت انتخاب دوباره‌اش به عنوان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و تسلیت بابت درگذشت مادرش.

اینفانتینو همچنین در سخنرانی‌اش به اتفاقات یک سال اخیر فوتبال آسیا از جمله لیگ قهرمانان، جام ملت‌ها و… اشاره کرد و در بخشی از سخنان خود به میزبانی ایران در فینال لیگ قهرمانان آسیا و مصاف پرسپولیس و کاشیما آنتلرز ژاپن اشاره داشت. رئیس فیفا با اشاره به راه توسعه فوتبال، برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا با حضور ۱۰۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی را شکوهمند خواند و آن را روزی بزرگ برای فوتبال آسیا و جهان دانست.

در غیاب شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا پافتال، نایب رئیس هندی او برای اعضا سخنرانی کرد.

مهدی تاج در مجمع انتخاباتی کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان نایب رئیس در بخش آسیای مرکزی انتخاب خواهد شد. او در بخش شورای فیفا نیز کاندیدا شده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)