پرسپولیس نیوز: یک رسانه عربستانی از منبعی آگاه از AFC از ۲ پیشنهاد روی میز این سازمان برای ازسرگیری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا خبر داد.

نشریه «الاقتصادیه» عربستان از منبعی آگاه از کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد AFC شرط کرده تا مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۰ به پایان برسد و به هیچ وجه قصد تعویق یا کامل کردن بازی های این فصل در سال ۲۰۲۱ را ندارد. در صورت ادامه پیدا کردن وضعیت بد شیوع کرونا در آخرین گام AFC گزینه لغو مسابقات را خواهد داشت.

کمیته برگزاری مسابقات آسیا ۲ تاریخ پیشنهادی برای تکمیل کردن بازی های لیگ قهرمانان آسیا ارائه کرده است. پیشنهاد اول این است بازی ها باقی مانده به صورت متمرکز و هر گروه در کشوری بی طرف یا یکی از کشورهای حاضر در گروه ها میزبان مسابقات باشند.

بهترین زمان برای ازسرگیری مسابقات مرحله گروهی ماه آگوست(مرداد) است. همچنین مرحله یک هشتم نهایی نیز در مرداد برگزار می شود. با این فرمت مرحله یک چهارم نهایی در ماه سپتامبر(شهریور) و نیمه نهایی در ماه اکتبر(مهر) و فینال در نوامبر(آبان) برگزار می شوند.

اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا نتواند در ماه آگوست(مرداد) بازی ها را از سربگیرد دومین پیشنهاد این است که بازی های مرحله گروهی در ماه سپتامبر(شهریور) برگزار شود. بازی های مرحله حذفی نیز در ماه اکتبر و نوامبر(مهر و آبان) برگزار شوند. مهمترین نکته این است که بازی های این فصل لیگ قهرمانان آسیا قبل از ماه ژانویه(دی ماه) به پایان برسد.

البته این منبع آگاه لغو مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نیز در صورت ادامه پیدا کردن شیوع ویروس کرونا دور از انتظار ندانست چون اگر تا شهریور وضعیت بهتر نشود AFC مسابقات را از سرنمی گیرد و در این صورت راه حل آخر لغو مسابقات این فصل است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)