پرسپولیس نیوز : هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا شب گذشته برگزار شد و پرسپولیس با تساوی مقابل نسف قرشی صعود خود به مرحله یک هشتم نهایی را قطعی کرد.

حالا که قهرمانی لیگ و صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان هر دو قطعی شده‌اند خیالمان از نتیجه گیری راحت شده و می توان برخی ایرادها را برشمرد، ایرادهایی که با وجود نتیجه‌گیری در کمال تعجب اعتراض و انتقادات حجم پرشماری از هواداران را به دنبال داشته است.

به ترکیب پرسپولیس در پایان بازی با نماینده ازبکستان نگاه کنید. ۱۰ مدافع و هافبک در زمین بدون مهاجم. چرا پرسپولیس مهاجم رزروی حتی در سطح لیگ یک در فهرست خود ندارد تا پس از جدایی طارمی در صورت آماده نبودن علیپور و منشا و خروج آنها از ترکیب به کار گیرد.

با توجه به بازی آسان السد و مسجل شدن صعود پرسپولیس استراتژی حفظ بازی و قطعی کردن صعود با تساوی منطقی بود اما این منطق تا زمانی قابل توجیه است که در جای مناسب و در مقطع مناسب به کار گرفته شود. مقاطعی که نیاز به کسب نتیجه است، همچون بازی با راه آهن که برتری سه بر صفر برای قهرمانی لیگ پانزدهم لازم بود، دو فصل اخیر جام حذفی که در ۱۲۰ دقیقه کار به جایی نرسید و به ضربات پنالتی کشید، دربی برگشت لیگ شانزدهم که نیاز به جبران شکست سه بر یک بود و یا دربی برگشت لیگ هفدهم که نیاز به جبران باخت یک بر صفر بود اما تا دقیقه نود اتفاق مورد انتظار رخ نداد.

پرسپولیس برانکو در مجموع در جبران نتیجه چندان موفق نبوده و در بازی‌هایی که گل نخست را دریافت کرده ۱۵ باخت ۱۰ تساوی و ۱ برد کسب کرده است.

داوری، بدشانسی، برنامه ریزی‌های عجیب و ناعادلانه و چندین و چند مورد دیگر بارها عنوان شده و باز هم درباره آنها گفته خواهد شد اما بدون شک ضعف در خرید ستاره های جوان و ناشناخته هم ضعف بزرگ پرسپولیس در سال های اخیر بوده که هم متوجه مدیریت است هم کادر فنی.

احسان علوان زاده، آقایی(قرضی جدا شده)، طاهرخانی، آدام همتی، عباسیان، محمدامین اسدی، سعید حسین پور، احسان حسینی و… کجا هستند و با توصیه چه کسی به پرسپولیس آمده اند؟ اگر با کیفیت هستند چرا هرگز بازی نمی کنند و اگر کیفیت لازم را ندارند بر چه اساسی و با چه مکانیزمی تایید و خریداری شدند؟

چرا در مواقع مواجهه با بحران‌ها به هیچ کاری نمی آیند. چرا وقتی کمبود بازیکن داریم و مجبور به تعییر پست چندین بازیکن می‌شویم هیچ کدام به کار نمی آیند‌. چرا حتی در میان فرعی ترین و آخرین گزینه‌های تغییرات هم نیستند. آیا فقط قرار است پول ناچیزی بگیرند و لیست پر کنند؟

مجید حسینی، نورافکن، حسین حسینی، فرشید اسماعیلی، آرمین سهرابیان، مهدی قائدی و… چندین بازیکن جدید هستند که در یکی دو سال اخیر بدون نام و نشان به استقلال تزریق شده‌اند و در کنار خریدهای بزرگ و اسمی این تیم قرار گرفته‌اند. ورودی جدید پرسپولیس در این مدت چه بوده است. پرسپولیس در بن‌بست ها به چه کسی دل بسته است.

به ترکیب اولیه پرسپولیس در بازی شب گذشته دوباره نگاه کنید. کدام یک خریدهای فصل جدید بوده اند؟ فقط و فقط به نام سیامک نعمتی می‌رسیم و ۱۰ بازیکن دیگر همان بازیکنان باقی مانده از فصل گذشته بودند.

گادوین منشا، شجاع خلیل زاده، سیامک نعمتی، شایان مصلح، شاهین عباسیان، بشار رسن، ادم همتی، سعید حسین‌پور، احسان حسینی، محمدامین اسدی، سامان نریمان جهان، سروش رفیعی، شهاب کرمی فهرست بلند خریدهای پرسپولیس در دو پنجره قبلی نقل و انتقالات که در مقطع فعلی اثری مثبتی از اکثر آنها دیده نمی‌شود تا حداقل بار خستگی از روی دوش ترکیب اصلی تیم برداشته شود. مسئولیت این خریدها را چه کسی به عهده می‌گیرد؟

به همه اینها باید محرومیت از نقل و انتقالات خرید بازیکن جدید هم اضافه شود تا مشخص شود شرایط چقدر پیچیده است. در این شرایط است که استفاده بهینه از داشته‌های موجود و حفظ عناصر موثر بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا می‌کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)