پرسپولیس نیوز: مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: در ماجرای محرومیت تیم پرسپولیس از نقل و انتقالات طارمی را مقصر نمی‌دانم بلکه مدیران‌ وقت در این باره مقصر هستند.

کریم باقری مربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص برد این تیم مقابل السد قطر، شرایط سرخ‌پوشان و ناراحتی هواداران پرسپولیس از مهدی طارمی گفت‌وگویی انجام داد که بخشی از مهمترین صحبت‌های او را می‌خوانید.

* بازی با السد سخت‌تر از بازی با الدوحیل بود

* با اوضاع و احوالی که داریم باید بگویم پرسپولیس تا اینجا شاهکار کرده است

* به نوبه خودم دست و پای بازیکنان را می‌بوسم

* قطعاً بازی برگشت در تهران سخت‌تر از بازی رفت خواهد بود

* در محرومیت پرسپولیس طارمی مقصر نبود و مدیران وقت را مقصر می‌دانم

* مشکلات مالی پرسپولیس را دچار مشکل خواهد کرد

* خصوصی‌سازی پرسپولیس بیشتر شبیه نمایش و سرگرمی بوده است

* این پرسپولیس شایستگی قهرمانی در آسیا را دارد

* به کی‌روش بابت دعوت ملی‌پوشان‌مان ایراد نمی‌گیرم

* در نیم‌فصل دوم شرایط پرسپولیس بهتر خواهد شد

مشروح گفت‌وگو با مربی تیم فوتبال پرسپولیس را در زیر می‌خوانید.

پرسپولیس بازی سنگینی را در قطر با برد پشت سر گذاشت. نظر شما در خصوص این بازی چیست؟

بله. واقعاً‌ این بازی یکی از سنگین‌ترین بازی‌های پرسپولیس در سال‌های اخیر بود، ما قبل از این هم با تیم الدوحیل بازی کردیم که آن بازی هم خیلی سنگین و سخت بود، اما فکر می‌کنم بازی با السد سخت‌تر و دشوارتر بود چون السد از بازیکنان بسیار بزرگ و مطرحی استفاده می‌کرد. آنها چند بازیکن خارجی خوب در اختیار دارند ولیدر این تیم ژاوی اسپانیایی است که همه دنیا او را می‌شناسند و بازی‌هایش را دیده‌اند؛ البته آنها همه تلاش‌شان را کردند تا از میزبانی‌شان استفاده کنند و کاملاً برای برد آمده بودند. این مسائل کار را برای ما خیلی سخت کرده بود، اما برنامه‌ریزی‌های خیلی خوبی برای این بازی انجام دادیم و در این چند وقت تمرینات مناسبی انجام دادیم که این مسئله باعث شد که خوشبختانه بازی خوبی مقابل السد انجام دهیم. ما مقابل السد همه روزنه‌های این تیم را بستیم و خوشبختانه نتوانستند به ما ضربه بزنند. فکر می‌کنم از دروازه‌بان ما گرفته تا مهاجمان همگی به نحو احسن کارهایشان را انجام دادند و بازی شایسته‌ای انجام دادند که من به تک تک آنها تبریک می‌گویم. با این اوضاع و احوالی که پرسپولیس دارد تا اینجا شاهکار کردیم و به نوبه خودم دست و پای بازیکنان را می‌بوسم. آنها کار بزرگی کردند. ما یک نیمه بازی سخت را بردیم و ان‌شاءالله در تهران نیمه دوم را هم می‌بریم اما تا آن زمان باید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم و تمرینات خوبی انجام دهیم تا با انگیزه مناسب در بازی برگشت هم سربلند باشیم تا بعد از چندین سال بتوانیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسیم.

تقابل پرسپولیس و السد شاید تقابل نابرابری بود چرا که آن طرف زمین ژاوی و گابی حضور داشتند و در این طرف آدام همتی و یا احسان علوان‌زاده که بازیکنان جوانی هستند بازی کردند. خود شما پیش‌بینی می‌کردید که السد را شکست دهید؟ برای بردن به دوحه آمدید؟‌

باید بگویم اسم‌های بزرگ همیشه به بازیکنان جوانی که روبه‌رویشان بازی می‌کنند انگیزه زیادی می‌دهد من خودم این موضوع را در دوحه دیدم که بازیکنان جوان‌مان چقدر با انگیزه بازی کردند. نه تنها آدام همتی بلکه تک تک بازیکنان فراتر از انتظار ظاهر شدند و به اندازه زیادی تلاش کردند. آنها در قطر پاداش مزد و تلاش خودشان را گرفتند. البته این کار راحتی نبود و بازی بسیار سختی بود که بازیکنان‌مان توانستند آن را انجام دهند و ان‌شاءاللهدر بازی برگشت سربلند بیرون بیاییم و به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسیم.

قطعاً بازی برگشت بازی‌ سخت‌تری برای پرسپولیس خواهد بود چرا که السد چیزی برای از دست دادن ندارد و به تهران می‌آید تا نتیجه بگیرد و از طرفی شاید روی پرسپولیس فشار روحی ـ روانی بیشتری باشد. نظر شما در این خصوص چیست؟

بازی برگشت می‌توانیم از بازیکنانی که در بازی رفت در اختیار نداشتیم استفاده کنیم و این می‌تواند به ما کمک کند باید همگی تلاش کنیم تا در بازی برگشت با السد با حمایت یک ورزشگاه پر از تماشاگر نتیجه خوبی بگیریم. باید بتوانیم در تهران همانطور که السد را در قطر کنترل کردیم، آنها را هم در بازی برگشت کنترل کنیم. ما در بازی برگشت برنامه‌های خوبی برای السد داریم قطعاً نقاط قوت السد را در تهران با عملکرد خوب خودمان می‌بندیم و بتوانیم بازی قابل قبولی ارائه دهیم که این موضوع مستلزم حمایت همه‌جانبه از پرسپولیس است. البته همه می‌دانیم که در تهران بازی سختی در پیش خواهیم داشت. السد به ما باخته و در تهران هیچ چیزی برای از دست دادن ندارد. آنها با همه وجود بازی خواهند کرد اما ما هم تلاش می‌کنیم تا با حمایت هواداران‌مان نتیجه لازم را بگیریم.

هر بار که پرسپولیس به قطر می‌رود مهدی طارمی به اردوی این تیم می‌آید و با مربیان و بازیکنان دیدار می‌کند، این مسئله باعث شده تا برخی از هواداران پرسپولیس در فضای مجازی نسبت به حضور طارمی در اردوی این تیم واکنش منفی نشان دهند. هواداران پرسپولیس معتقدند که طارمی باعث بسته شدن پنجره پرسپولیس شده و از او گله دارند، اما شاید کمتر هواداری به این موضوع بپردازد که تقصیر مدیران سابق در اتفاقاتی که رخ داد بیشتر از طارمی است.

من در این موضوع و در محرومیت پرسپولیس مهدی طارمی را مقصر نمی‌دانم بلکه به نظر من مدیران مقصر هستند چون کارهایی که در رابطه با باشگاه انجام می‌شود توسط مدیر باشگاه صورت می‌گیرد، مدیر وقت ما که نمی‌دانم چه کارهایی کرده است باعث شد تا پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس بسته شود وگرنه همه می‌دانند که بازیکن تحت نظر باشگاه است و باشگاه باید به بازیکن بگوید که چه کاری انجام دهد.البته این مسائل گذشته و کاری به این نداریم که تقصیر چه کسی بود الان مهم این است که الان با تلاش همگی از بالا تا پایین پرسپولیس باید دست به دست هم دهیم تا روزهای خوبی رقم بخورد و الان هم شرایط تیم خوب است. ما با این کمبودها جلو آمدیم و به اینجا رسیدیم. شما السد را با آن همه امکانات یک طرف بگذارید و پرسپولیس را هم در طرف دیگر و می‌بینید که تیم ما واقعاً شاهکار کرده است. امیدوارم که مسئولین به پرسپولیس برسند چرا که این تیم استحقاق زیادی دارد. باید از نظر امکانات کاری کنند که پرسپولیس در شرایط خوبی قرار بگیرد. ما الان نماینده ایران در آسیا هستیم و این خیلی مهم است که از مسئولان دولتی گرفته تا وزارت ورزش به تیم ما کمک کنند تا موفقیت کسب کنیم. خودتان می‌دانید که مربیان و بازیکنان به آن اندازه‌ای که باید پول می‌گرفتند، نگرفتند و این مسائل در تیم مشکلاتی به وجود می‌آورد. امیدوارم که با همکاری مناسب تا قبل از بازی برگشت با السد اتفاقات خوبی رقم بخورد و شاهد این باشیم که مربیان و بازیکنان بدون دغدغه، دست در دست هم بدهند تا با انرژی خوب ان‌شاءالله به فینال برسیم.

قبل از سفر پرسپولیس به قطر برانکو در مصاحبه‌ای اعلام کرد که صبر او برای حل مشکلات مالی اندازه‌ای دارد. این نگرانی برای هواداران وجود دارد که شاید این مسائل تیم را دچار حاشیه کند.

من با آقای برانکو درباره این مسائل صحبت نمی‌کنم اما امیدوارم باشگاه هر چه سریع‌تر مشکلات مالی را برطرف کند تا خدایی ناکرده این مسائل به تیم آسیب نزند. می‌دانید که فوتبال روز دنیا، حرفه‌ای است و مربیان و بازیکنان برای درآمد فوتبال بازی می‌کنند و اگر اتفاق بدی بیفتد هر چه زحمت کشیدیم و هر چه رشته کردیم پنبه می‌شود. امیدوارم مدیریت باشگاه این مشکلات را حل کند، اما همانطور که گفتم پرسپولیس با نام ایران به این مسابقات رفته و وزارت ورزش در این شرایط سخت باید به کمک باشگاه ما بیاید. من حتی از شهرداری تهران هم می‌خواهم به کمک پرسپولیس بیاید چرا که پرسپولیس متعلق به تهران است و شهرداری هم باید از این تیم حمایت کند. باید از این تیم حمایت شود تا با شرایط خوبی مسابقات را ادامه دهیم.

صحبت از کمک وزارت ورزش و شهرداری به پرسپولیس کردید اما منع قانونی وجود دارد که ارگان‌های دولتی نمی‌توانند در ورزش هزینه کنند و شاید این مسئله دست دولتمردان را بسته باشد. این در حالی است که در قطر شاهد بودیم که کل این کشور به حمایت از السد پرداخته بود.

متأسفانه برخی قوانین در کشور ما وجود دارد که فقط مختص مملکت ماست اگر پرسپولیس واقعاً‌ زیر نظر وزارت ورزش است باید به این تیم کمک کنند اگر پرسپولیس زیر نظر دولت نیست پس بگویند که متولی و صاحب آن کیست تا آنها از ما حمایت کنند. الان بحث واگذاری پرسپولیس به بخش خصوصی شنیده می‌شود اما چندین سال است که این صحبت‌ها را می‌شنویم اما هیچ وقت این اتفاق رخ نداده است و الان هم مشخص نیست که این تیم متعلق به وزارت ورزش است یا در دست بخش خصوصی است. شاید اگر پرسپولیس در دست بخش خصوصی بود خیلی بهتر می‌توانستند برای این تیم هزینه کنند و مسائل مالی راحت‌تر حل می‌شد.

در روزهای اخیر باز هم صحبت از خصوصی‌سازی پرسپولیس به گوش می‌رسد. به نظر شما این اتفاق در نهایت رخ خواهد داد؟

متأسفانه در سال‌های اخیر بحث خصوصی‌سازی پرسپولیس یک نمایش بود که بیشتر سرگرم‌کننده برای مسئولان و مردم بوده است و تا الان اتفاقی که باید رخ می‌داد،‌رخ نداده است. این بار هم باز بحثی را به راه انداختند که مشخص نیست راست است یا دروغ، اما امیدوارم که این اتفاق رخ بدهد.

به بحث فوتبال برگردیم. شما سابقه کسب عنوان سومی با پرسپولیس در آسیا را دارید اما بی‌تعارف بگویید که آیا این تیم می‌تواند عنوان قهرمانی آسیا را امسال به دست بیاورد؟

به نظر من این پرسپولیس شایسته قهرمانی در آسیاست چرا که این تیم حدود سه سال است که با هم کار می‌کنند و نتایج خوبی هم گرفته‌ایم.  از زمانی که این گروه دور هم جمع شده دو قهرمانی لیگ، یک نایب قهرمانی لیگ و دو قهرمانی در سوپرجام داشتیم و امسال هم برای دومین سال پیاپی به نیمه‌نهایی آسیا رسیدیم. این مسئله کار بسیار سختی است و این مسئله مسلماً تلاش کل مجموعه پرسپولیس است. من خوشبین هستیم که پرسپولیس بتواند قهرمان آسیا شود.

به دلیل محرومیت‌ها و مصدومیت‌ها دست پرسپولیس روی نیمکت خالی است و شاهد هستیم بازیکنانی در آسیا به میدان می‌فرستید که حتی در لیگ برتر ایران بازی نکرده‌اند. این مسئله در ادامه راه نگران‌کننده نیست؟

 ما یک مجموعه‌ای در اختیار داریم که در صورت لزوم باید از آنها استفاده کنیم شرایط به‌گونه‌ای است که نمی‌توانیم کسی را از بیرون بیاوریم و الان این بازیکنان در اختیار ما هستند که باید به بهترین شکل از آنها استفاده کنیم. به هر حال این هم جزئی از اتفاقات فوتبال است. در فوتبال محرومیت و مصدومیت وجود دارد اما متأسفانه در مدت اخیر محرومیت‌ها و مصدومیت‌هایی وجود داشته است اما خوشبختانه در بازی برگشت محرومان ما می‌رسند و امیدوارم که دست به دست هم بدهیم تا این مرحله را هم پشت سر بگذاریم

داوری بازی رفت مقابل السد باعث شد تا حتی برانکو هم به این موضوع اعتراض کند. نگران اتفاقات داوری در بازی برگشت نیستید؟

به نظر من داوری خیلی بد نبود. شاید اگر داور دیگری بود پنالتی ما را نمی‌گرفت یا حتی آن را خطای بیرون ۱۸ قدم می‌گرفت اما اینکه بخواهم بگویم سوت‌های تأثیرگذار زده باشد و بر علیه تیم ما بود این طور نبود و سوت‌های تأثیرگذار نداشت. شاید اگر خطاهای بی‌مورد هم گرفت در جایی بود که خطری روی دروازه ما نداشت و ضرری به ما نزد.

اگر پرسپولیس به فینال آسیا برسد بازی برگشت در تهران انجام خواهد شد. نگران این بازی نیستید که شاید کمبود بازیکن شما را از رسیدن به قهرمانی در آسیا دور کند؟

هیچ نگرانی در این باره وجود ندارد ما با این تیم تا همین جا آمدیم و از این به بعد هم همه تلاش‌مان را خواهیم کرد تا به قهرمانی هم برسیم، اما می‌دانید که کار راحتی نیست و کار بسیار سختی است. ما نتوانستیم در این یکسال اخیر بازیکن بگیریم، اما این مسئله باعث شده تا بازیکنان متحدتر و همدل‌تر از قبل باشند. خود بازیکنان در تیم احساس می‌کنند که کمبود بازیکن داریم و با تلاش بیشتر این مسئله را جبران می‌کنند. این مسئله باعث شده تا شکل تیمی ما خیلی بهتر شود. به نظر من الان بازیکنان تلاش خیلی خوبی می‌کنند و بدانید که تا روز آخر بازیکنان کم نخواهند گذاشت.

دو بازیکن از پرسپولیس به تیم ملی دعوت شد و این در حالی است که شاید اگر نگاه منصفانه‌تری وجود داشت تعداد ملی‌پوشان پرسپولیس باید بیشتر می‌شد.

سرمربی تیم ملی این اختیار را دارد که از هر تیمی هر بازیکنانی را دوست دارد به تیم ملی دعوت کند. من نمی‌توانم به سرمربی تیم ملی ایراد بگیرم، اما در تیم ما بازیکنان شایسته‌ای وجود دارند که مستحق دعوت به تیم ملی هستند اما این نظر من است و شاید نظر خیلی‌ها هم باشد اما اول و آخر سرمربی تیم ملی در این باره تصمیم می‌گیرد و او باید تصمیم بگیرد که از پرسپولیس چند نفر به تیم ملی دعوت شوند. به دو نفری که به تیم ملی دعوت شدند تبریک می‌گویم و امیدوارم با تلاش زیاد به شرایط بهتری برسند،  اما کسانی که دعوت نمی‌شوند بدانند که پرسپولیس خودش به نوعی یک تیم ملی است. پرسپولیس به نام ایران در آسیا بازی می‌کند و اول و آخر مهم این است که تماشاگران و هواداران از این تیم راضی باشند. شما چه در پرسپولیس و چه تیم ملی باشید مهم نیست بلکه مهم این است که هواداران از شما راضی باشند فکر می‌کنم تا اینجای کار هواداران پرسپولیس از بازیکنان راضی هستند.

درباره وضعیت پرسپولیس در لیگ برتر هم صحبت کنید و اینکه خیلی‌ها تیم شما را با همین وضعیتی که دارد مدعی اصلی قهرمانی می‌دانند.

ما تا نیم‌فصل باید با همین مجموعه‌ای که داریم کار کنیم. در نیم‌فصل ۴ بازیکن به ما اضافه می‌شوند که این مسئله می‌تواند خیلی به ما کمک کند و در روند رو به رشد تیم اثرگذار خواهند بود. می‌دانید که در نیم‌فصل دوم فشار بازی‌ها و نزدیکی مسابقات زیاد است و این موضوع می‌طلبد تا از بازیکنان بیشتری استفاده کنیم و بازیکنان جایگزین بیشتر باشند به نظر من در نیم‌فصل دوم شرایط پرسپولیس بهتر خواهد شد.

فشردگی و خستگی مسابقات این نگرانی را به وجود آورده بود که پرسپولیس خسته شده و این تیم را دچار مشکل کند اما نتایج اخیر پرسپولیس نشان‌دهنده  این است که این اتفاق رخ نداد.

ما از ابتدای فصل تمرینات بدنسازی خیلی خوبی زیر نظر مارکو انجام دادیم و بین تعطیلات هم تمرینات پرفشاری انجام می‌دهیم و این مسئله به شرایط بدنی بازیکنان کمک زیادی می‌کند. خوشبختانه بازیکنان از نظر بدنی مشکلی ندارند و شرایط بگونه‌ای است که با این وضعیت باید کار را ادامه دهیم و فکر می‌کنم که مشکل خاصی برای ادامه بازی‌ها نخواهیم داشت و خوشبختانه در تعطیلات لیگ برتر هم سه روز تمرینات را تعطیل کردیم و بازیکنان ریکاوری خوبی انجام دادند و بازیکنان با انرژی خوبی وارد مسابقات خواهند شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)