پرسپولیس نیوز : کنفدراسیون فوتبال آسیا به خاطر تخلفاتی که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و همچنین فدراسیون فوتبال ایران مرتکب شده‌اند، آنها را در مجموع بیش از ۱۰ هزار دلار جریمه کرد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا تازه‌ترین آرای انضباطی خود را اعلام کرد. نکته مورد توجه در این آرا، محکومیت کشورها و تیم‌های مختلف به دلیل رقابت‌های آسیایی است و حتی بخش عمده‌ای از لیست انضباطی منتشر شده به جام ملت‌های آسیا اختصاص دارد!

در بین این آرا، محکومیت و جریمه مالی فدراسیون فوتبال ایران، باشگاه پرسپولیس و باشگاه استقلال دیده می‌شود. ایران در مجموع ۱۲ هزار و ۵۰۰ دلار جریمه شده است.

۱- هشدار به فدراسیون فوتبال ایران
در نشست خبری پیش از بازی تیم ملی ایران و چین بازیکنی همراه با سرمربی بود که در ترکیب اصلی این مسابقه قرار نداشت. AFC به خاطر این تخلف که برای دومین بار گزارش شده است، به فدراسیون ایران هشدار داد.

۲- جریمه هزار دلاری فدراسیون فوتبال
آستین‌های لباس تیم ملی ایران در بازی با ژاپن فاقد آرم اختصاصی جام ملت‌های آسیا بود. AFC فدراسیون ایران را هزار دلار جریمه کرده است.

۳- جریمه ۵ هزار دلاری برای فدراسیون فوتبال
فدراسیون فوتبال ایران میزبان مرحله مقدماتی انتخابی فوتبال المپیک بود. در بازی عراق و ترکمنستان که در ورزشگاه پاس قوامین برگزار شد، سازماندهی نامطلوب فدراسیون ایران باعث ورود چند نفر به رختکن تیم‌ها شد. فدراسیون ایران باید ۵ هزار دلار جریمه بپردازد.

۴- جریمه ۱۲۵۰ دلاری فدراسیون فوتبال
تیم فوتبال زیر ۲۳ سال ایران در مرحله مقدماتی در شرایطی به مصاف تیم یمن رفت که در ورود به زمین یک دقیقه و ۳۰ ثانیه تأخیر داشت. فدراسیون فوتبال ایران به پرداخت ۱۲۵۰ دلار جریمه محکوم شد.

۵- جریمه ۱۲۵۰ دلاری فدراسیون فوتبال
دیدار تیم‌های فوتبال زیر ۲۳ سال ایران و عراق در مرحله مقدماتی انتخابی المپیک با یک دقیقه و ۴۵ ثانیه تأخیر آغاز شد. AFC فدراسیون ایران را به همین دلیل به پرداخت ۱۲۵۰ دلار جریمه محکوم کرد.

۶- جریمه ۱۲۵۰ دلاری پرسپولیس
بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس بعد از بازی با السد قطر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از انجام بازی جوانمردانه و دست دادن به بازیکنان حریف خودداری کردند. باشگاه پرسپولیس باید ۱۲۵۰ دلار به AFC بپردازد.

۷- جریمه ۱۵۰۰ دلاری پرسپولیس
در دیدار رفت پرسپولیس با پاختاکور در لیگ قهرمانان آسیا مسئولان باشگاه پرسپولیس در ارائه لیست بازی به ناظر مسابقه ۵ دقیقه تأخیر کردند. این اتفاق برای دومین بار گزارش شده است. به همین دلیل پرسپولیس مبلغ ۱,۵۰۰ دلار جریمه شد.

۸- جریمه ۱۲۵۰ دلاری استقلال
تیم فوتبال استقلال در نیمه دوم بازی با العین امارات در ورزشگاه آزادی با یک دقیقه و ۲۵ ثانیه تأخیر وارد زمین شد. به همین دلیل نماینده ایران باید مبلغ ۱,۲۵۰ دلار بپردازد.

استقلال در شرایطی به خاطر تأخیر در ورود به زمین جریمه شده است که اصغر حاجیلو سرپرست استقلال بعد از آن مسابقه این خبر را رد و تاکید کرده بود که جریمه استقلال به هیچ وجه صحت ندارد!

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)