پرسپولیس نیوز: سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اعلام کرد، حسین ماهینی تا عید نوروز مهیای حضور در میادین خواهد شد.

برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در کنفرانس خبری امرور (دوشنبه) خود ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: عذرخواهی می‌کنم که در این زمان نشست خبری برگزار می‌کنیم، چون همان‌طور که می‌دانید ما از پنجشنبه تمرینات خودمان را شروع کردیم و امکان برگزاری نشست خبری در تعطیلات نبود. روز بعد از آن هم تمرینات‌مان را به زمین نفت تهران انتقال دادیم و در آنجا هم امکان برگزاری نشست خبری نبود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم این نشست را امروز و یک روز قبل از سفر به قطر برگزار کنیم.

ماهینی تا نوروز آماده بازی می‌شود
وی در ادامه افزود: لیست بازیکنانی که برای نیم‌فصل دوم در نظر گرفتیم، ارائه کردیم و همین‌طور برنامه تمرینات ما در قطر مشخص شده است. همان‌طور که در لیست می‌بینید، ۲۶ بازیکن داریم. البته دو بازیکن مصدوم هستند که یکی از آنها حسین ماهینی است و البته او تا نوروز برای بازی آماده می‌شود. همین‌طور محمد انصاری که انتظارمان آماده شدن او برای تمرینات در سه چهار ماه آینده است. همین‌طور انتظار داریم او در پایان فصل برگردد.

هدف ما جنگیدن برای قهرمانی است و از مسئولیت‌مان فرار نمی‌کنیم
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره بازی‌های تیمش در نیم‌فصل دوم لیگ برتر هم گفت: برنامه بازی‌های ما هنوز قطعی نشده است، اما طبق آماری که ما داریم و اطلاعاتی که گرفته‌ایم، برنامه بازی‌های ما بسیار پرفشار خواهد بود. یعنی هر سه، چهار و پنج روز یک بار بازی خواهیم داشت. بازی‌های لیگ، جام حذفی و همین‌طور لیگ قهرمانان آسیا. همان‌طور که در ابتدای فصل گفتم، هدف‌مان جنگیدن برای قهرمانی است، برد در بیشترین تعداد بازی‌ها و هیچ فراری از این مسئولیت‌مان نمی‌کنیم. به این دلیل که به هواداران‌مان بدهی داریم. همین‌طور بزرگی باشگاه پرسپولیس این وظیفه را به عهده ما می‌گذارد.

بازی با سپیدرود اولین بازی ما در نیم‌فصل دوم است که ۱۱ بهمن بدون ملی‌پوشان برگزار می‌شود
برانکو ادامه داد: از چالش‌ها نمی‌ترسیم و دنبال هیچ بهانه و توجیهی نیستیم. البته می‌دانیم کار خیلی سخت خواهد بود و شکی نیست. سه تیم در یک سطح هستند در جدول، سپاهان، پدیده و پرسپولیس و تراکتورسازی و استقلال هم به صدر جدول نزدیک هستند و عملاً پنج تیم برای قهرمانی خواهند جنگید. اولین بازی ما در نیم‌فصل دوم مقابل سپیدرود در جام حذفی خواهد بود که ۳۱ ژانویه یا به عبارتی ۱۱ بهمن ماه خواهد بود. به احتمال زیاد هم بدون ملی‌پوشان‌مان بازی خواهیم کرد، اما برای این بازی آماده‌ایم، چون کادر خوبی از بازیکنان را در اختیار داریم. البته راه دیگری هم نبود که بازی‌های عقب افتاده را پیش از این برگزار کنیم.

در مراحل پایانی توافق با ماریو بودیمیر هستیم
این مربی کروات با اشاره به بازیکنانی که از تیم پرسپولیس جدا شده‌اند، گفت: بازیکنانی که باشگاه را ترک کردند، دو بازیکن جوان‌مان احمد بهاروند و شاهین عباسیان هستند و همین‌طور احسان علوان‌زاده که به ماشین‌سازی رفت و گادوین منشا. آقای نادری به طور قرضی به ما اضافه شده است و در مراحل پایانی توافق با بازیکن خارجی‌مان بودیمیر هستیم.

تجربه اردوی آنتالیا باعث شد قطر را برای برپایی اردوی‌مان انتخاب کنیم
وی ادامه داد: من یک مقدمه کوتاه عرض کردم، چون خودتان می‌دانید که چقدر سخت است الان زمین مناسب برای تمرین پیدا کردن. با توجه به اینکه چمن ورزشگاه شهید کاظمی در حال بازسازی است، ما در حال حاضر نمی‌توانیم در این ورزشگاه تمرین کنیم. فردا به اردوی ۱۲ روزه قطر می‌رویم. یک تردیدی بود که قطر برویم یا آنتالیا، با توجه به اینکه آنتالیا هم شرایط بسیار عالی برای تمرین دارد، اما من تجربه سه ساله برای اردو در آنتالیا دارم. در کنار اینکه هوای آنجا بسیار خوب است، اما سه چهار روز به دلیل بارندگی نمی‌توانستیم تمرین کنیم. به خاطر همین تصمیم گرفتیم که اردو در قطر باشد، چون آنجا شرایطش بسیار خوب است و تمام امکانات لازم برای تمرینات آماده‌سازی و بهبود کار فراهم است و از لحاظ هزینه‌ها هم تقریباً یکسان است و به همین خاطر قطر را انتخاب کردیم.

تیپ بازی شریفی و بودیمیر متفاوت است
برانکو در پاسخ به این سؤال که مهدی شریفی در ادامه مسابقات لیگ برتر می‌تواند به پرسپولیس کمک کند، گفت: انتظار این سؤال را داشتم. شریفی مهاجم نوک نیست و مثل ترابی هافبک نفوذی است. باید بگویم که تفاوت شریفی و بودیمیر این است که آنها دو تیپ متفاوت هستند و اگر به خاطر داشته باشید، در مورد فوتاکس و قوچان‌نژاد هم صحبت شده بود و الان هم بودیمیر. برای هر پستی که دنبال بازیکن باشید، همیشه دو سه گزینه هست. فوتاکس مجارستانی بود و بازیکن هایدوک اسپیلت. او در انگلیس بازی کرده بود، ولی متأسفانه دو سال است که بازی نمی‌کند و با توجه به اینکه از ناحیه رباط صلیبی مصدوم بوده و یکسری مشکلات در شهر اسپلیت داشته است، به طور قطع گران‌ترین بازیکن در بین گزینه‌های‌مان بود. همین‌طور باید عرض کنم که باشگاه پرسپولیس، باشگاهی است که بودجه مشخصی دارد و من به این موضوع احترام می‌گذارم. اصلاً دلم نمی‌خواهد این سقف شکسته شود و اعداد و رقمی مطرح شود که نتوانیم جوابگو باشیم.

انتظار دارم بودیمیر خیلی راحت و سریع خودش را با نحوه کار ما تطبیق دهد
وی ادامه داد: بین قوچان‌نژاد و بودیمیر هم تفاوت‌شان این است که بودیمیر بازیکنی است که در حال حاضر بیشتر موردنیاز ماست، چون او بازیکن ۱۸ قدم هست و بازیکنی است که گل می‌زند و حداقل تا به حال می‌زده است. قد او بالای ۱۹۰ سانتیمتر است و انتظار دارم که خیلی راحت و خیلی سریع خودش را با نحوه کار ما تطبیق دهد. به خاطر همین کفه ترازو به سمت بودیمیر سنگین‌تر بود تا به قوچان‌نژاد، نه به خاطر اینکه کروات است، اما از طرفی هم به این دلیل که ایشان را خیلی بهتر می‌شناسم تا بازیکنان دیگر.

خیلی طرفدار این نیستم که بازیکن خارجی اینجا بیاوریم
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس همچنین خاطر نشان کرد: شما خودتان می‌دانید من خیلی طرفدار این نیستم که بازیکن خارجی اینجا بیاوریم، اما همه مسائل مربوط به مقدار بودجه‌ای است که در اختیار داریم. ما سه بازیکن خارجی داریم؛ رادوشویچ، بشار رسن و همین‌طور بودیمیر که البته اگر به ما اضافه شود. بشار بازیکنی است که آینده درخشانی دارد و یک بازیکن باتجربه که بسیار حرفه‌ای است در فوتبال دنیا به نام بودیمیر و همین‌طور رادوشوویچ که ایشان را هدفمند و به عنوان جایگزین بیرانوند آوردیم که خیلی هم خوب خودش را نشان داده و هر وقت به جای بیرانوند بازی کرده، خوب ظاهر شده است.

از منشا انتظارات بیشتری داشتیم و شاید روش بازی ما پاسخگوی او نبود
برانکو در پاسخ به این سؤال که چه شد که به این نتیجه رسیدید که منشا از تیم جدا شود، عنوان کرد: این تصمیم من بود و طبیعی است که من مربی و تصمیم‌گیرنده هستم. ما هیچ شکی نداریم که منشا به تیم خیلی خدمت کرد و من همین جا از او خیلی تشکر می‌کنم. نه فقط من، بلکه باشگاه به خاطر خدماتی که به تیم ارائه کرد از او تشکر می‌کند، اما پرسپولیس باشگاهی است که همیشه دنبال بازیکنان باکیفیت و بهتر است. شاید روش بازی پرسپولیس جوابگوی منشا نبود. نتایج نشان می‌دهد فلسفه و دیدگاه و روش بازی پرسپولیس درست بوده است و ما قطعاً فلسفه‌مان را عوض نخواهیم کرد، نه به خاطر یک بازیکن و نه به خاطر یک شکست، بلکه بیشتر و محکم‌تر روی روش خودمان کار خواهیم کرد. طبیعی است که از منشا انتظارات بیشتری داشتیم. ایشان در ۲۵-۲۶ بازی که داشت دو گل زد به فولاد و الدحیل. باز هم تکرار می‌کنم ما از او خیلی تشکر می‌کنیم، ولی باشگاه به‌هر حال مسیر خودش را دارد و منشا هم مسیر خودش را. به‌هرحال مخالف و موافق همیشه خواهد بود.

در ادامه خبرنگاری از برانکو درباره محرومیت یک جلسه‌ای‌اش در شروع نیم‌‌فصل دوم پرسید که مدیر روابط عمومی پرسپولیس توضیح داد که اگر بازی عقب‌افتاده پرسپولیس در جام حذفی مقابل سپیدرود پیش از شروع نیم‌فصل دوم برگزار شود، محرومیت برانکو در این دیدار لحاظ خواهد شد.

نمی‌دانم چرا محروم شدم!
پس از توضیحات مدیر روابط عمومی پرسپولیس، برانکو درباره محرومیتش گفت: باید اعتراف کنم که نمی‌دانم برای چه جریمه شده‌ام! نمی‌دانم کمال برای چه محروم شده است! یک مسئله دیگر را عرض می‌کنم. اگر یادتان باشد بعد از اولین بازی بعد از فینال لیگ قهرمانان بلافاصله در کنفرانس خبری به رئیس اجرایی مسابقات فیفا گفتم و اگر یادتان باشد بعد از بازی اول فینال، خیلی نارضایتی خودم را نسبت به داور چینی اعلام کردم که به طور مستقیم روی نتیجه بازی تأثیرگذار بود و گفتم که  آن داوران برای داوری فینال لیگ قهرمانان استحقاق نداشتند. من خیلی عصبانی بودم و مقابل AFC تند صحبت کردم، بعد از آن نه اخطار و نه انتقادی از AFC برای من نیامد. نمی‌دانم اینجا در لیگ خودمان چرا محروم شده‌ام. نه فحش دادم و بی‌ادبی کردم و عصبانیت خودم را به خاطر داوری اعلام کردم، از طرفی هم نمی‌دانم چرا کمال محروم شده است! آیا کی‌روش (استنلی کی‌روش، مهاجم سپاهان) هم محروم شد؟!

طبیعی است که بازیکنان مقابل هر بی‌عدالتی حساسیت نشان بدهند
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره این موضوع که بعضی از بازیکنان پرسپولیس با اعتراضاتی که در بازی‌ها انجام می‌دهند خیلی راحت از سوی داور جریمه و محروم می‌شوند، خاطر نشان کرد: این صحبت شما یک تئوری است. فکر می‌کنم منظور شما این نیست که من به بازیکنانم می‌گویم که به داور حمله و اعتراض کنید. بازیکنان به طور کلی آدم‌های محترمی هستند و خودشان هم بلدند داوری کنند و این را هم باید بدانید که بازیکن در بازی تحت فشار و استرس است و عصبی است. یکی آرام‌تر واکنش نشان می‌دهد و بازیکن دیگر طوفانی‌تر، اما خودتان واکنش هواداران‌ را هم ببینید. آنها که توافق نکردند علیه داوری اعتراض کنند. یک چیز را باید بدانیم. اینها حرفه‌ای هستند. این بازیکنان زندگی‌شان از فوتبال می‌گذرد. آنها از پاداش‌ها و مبلغ قراردادشان زندگی‌شان می‌گذرد و طبیعی است که مقابل هر بی‌عدالتی حساسیت نشان بدهند.

بازیکنان نمی‌توانند ببینند که کسی با سرنوشت‌شان بازی کند
وی ادامه داد: نمی‌خواهم خیلی خشن توصیف کنم، ولی بازیکنان نمی‌توانند ببینند که کسی با سرنوشت‌شان بازی کند، چون یک پنالتی و یک اوت اشتباه جریان بازی را عوض می‌کند. اگر یادتان باشد زمانی که فصل اول من به پرسپولیس آمدم در شش بازی اول چهار داور به خاطر داوری ضعیف‌شان در بازی پرسپولیس محروم شدند و پرسپولیس ته جدول بود و چیزی نمانده بود که ایوانکوویچ اخراج شود و طبیعی است که باید نسبت به این تصمیمات حساسیت باشد. من اشتباهات داوری را درک می‌کنم، مخصوصاً از سوی کمک داوران که خیلی سخت صحنه‌ها را می‌بینند، ولی باور کنید که بازیکنان و ما مربیان روی نیمکت خیلی خوب داوری را بلدیم و خیلی خوب حس می‌کنیم وقتی اشتباهی رخ می‌دهد. البته اشتباه بخشی از رفتار بشر است و یا اینکه داور عمداً اشتباه نمی‌کند. ما این مسائل را خیلی خوب تشخیص می‌دهیم و طبیعی است که بازیکنان در آن موقع رفتاری که نباید نشان دهند، از خودشان بروز می‌دهند.

نگرانی از حریفانم ندارم و تمرکزم روی تیم و بچه‌های خودم است
برانکو در مورد جدایی گادوین منشا همچنین یادآور شد: منشا در لیست ترانسفرمان قرار گرفته و تصمیم خودش است که کجا برود و ارزیابی باشگاه است که بخواهد چقدر برای انتقالش پول دریافت کند. همین که ایشان در لیست ترانسفر قرار بگیرد، من هیچ نقشی در تصمیمش نمی‌توانم داشته باشم. من نگرانی از حریفانم ندارم و تمرکزم روی تیم و بچه‌های خودم است و تلاشم بر این است که روز به روز هم به طور فردی و هم جمعی و تیمی بهتر و بهتر شویم.

دلیلی نمی‌بینم که عراق بتواند ایران را ببرد
برانکو درباره تقابل تیم ملی ایران و عراق و اینکه سرمربی این تیم دوست صمیمی اوست، تصریح کرد: بله سرمربی عراق دوست من است و بیش از ۲۰ سال است که با هم دوست هستیم. او وقتی از ایتالیا به اسلوونی برگشت، همواره موفق بود و تا به حال هم به عنوان مربی خوب خودش را نشان داده است. سرچکو کاتانتس منطقه را می‌شناسد. او چهار سال پیش هم سرمربی امارات بود. عراق به صورت سنتی تیم خوبی است و من به جز بشار رسن و بازیکنان دیگرشان که در ایران بازی می‌کنند شناخت آنچنانی از تیم عراق ندارم، اما به‌هرحال همه تیم‌ها باید مقابل هم بازی کنند و واضح‌تر بگویم دلیلی نمی‌بینم که عراق بتواند ایران را ببرد.

وقتی ما با یک ملی‌پوش به فینال آسیا رسیدیم دلیلی نمی‌بینم که تیم ملی ایران نتواند فینالیست شود
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره ارزیابی‌اش از شرایط تیم ملی گفت: اینقدر می‌دانم که ایران تیم قدرتمندی دارد و همین‌طور که قبلاً گفتم انتظارم این است که ایران به فینال جام ملت‌های آسیا برسد و اگر ما به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیدیم با یک ملی‌پوش به نام بیرانوند رسیدیم، دلیلی نمی‌بینم که ایران آنقدر بلندپروازی نداشته باشد تا حداقل به فینال برسد.

وی در واکنش به انتقاداتی که از نقل‌وانتقالات باشگاه پرسپولیس می‌شود، گفت: این مسئله به سرمربی مربوط می‌شود و تصمیم‌گیرنده خود مربی و پاسخگو اوست، اما نظر من چیز دیگری است که به‌هرحال مهم نیست.

بازیکن جوانی که ارزش سرمایه‌گذاری و کار داشته باشد، جذب می‌کنیم
برانکو که به اشتباه متوجه این سؤال شده بود، در ادامه گفت: من عذرخواهی می‌کنم، چرا که فکر کردم شما در خصوص دعوت بازیکنان به تیم ملی سؤال پرسیدید،‌ اما باید بگویم که ما بازیکن زیاد گرفتیم و می‌توانم از سروش رفیعی، مهدی شریفی، مهدی شیری، مهدی ترابی، محمد نادری، سعید کریمی و اگر توافق هم صورت بگیرد از بودیمیر نام ببرم که هفت بازیکن جدید ما هستند و کافی است. درست است که چهار بازیکن در نیم‌فصل اول با ما بودند، ولی به‌هرحال بازیکنان جدید ما هستند. البته اگر با بودیمیر هم به توافق برسیم به آن هدف‌مان رسیدیم و تیم را بستیم. این را هم بگویم که اگر بازیکن جوان و مناسبی را هم ببینیم می‌سنجیم. قطعاً بازیکن جوانی که ارزش سرمایه‌گذاری و کار داشته باشد، جذب می‌کنیم. البته الان کسانی را گرفتیم که می‌توانند بلافاصله بازی کنند.

بودیمیر ارزان‌تر از منشا خواهد بود
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره این موضوع که پرسپولیس در چند وقت اخیر در جذب بازیکن خارجی موفق نبوده است و عدم موفقیت در جذب سینا مریدی و اینکه قرارداد نادری شش ماهه است، آیا پرسپولیس را در مراحل بعدی لیگ قهرمانان متضرر نمی‌کند، تصریح کرد: قرارداد سینا مریدی سه ساله است و باشگاه فولاد حاضر نشد او را آزاد کند و یا یک رقم نجومی خواست. ما نادری را گرفتیم و من خواستم که به طور قرضی بیاید که این شش ماه وضعیت او را بررسی کنیم. ایشان بازیکنی است که در دو پست می‌تواند بازی کند، در پست دفاع وسط و یا دفاع چپ. به این شکل ما با او دو پست را بستیم. تا شش ماه دیگر انصاری هم به طور کامل بهبود پیدا می‌کند و به آن زمان هم فکر کردیم. در مورد بازیکنان خارجی هم در سؤال اول پاسخ دادم. پرسپولیس بارسلونا نیست و من باید این را خودم درک کنم. نمی‌خواهیم بازیکنی از خارج بیاوریم که فقط بگوییم بازیکن خارجی گرفتیم، بازیکنی می‌خواهیم بیاوریم که بهتر از بازیکنان فعلی‌مان باشد. بازیکن خوبِ کمتر از یک، دو، سه میلیون دلاری گیرمان نمی‌آید و در حال حاضر پرسپولیس توانایی پرداخت چنین مبالغی ندارد و به همین خاطر من اصرار ندارم که همین‌طور فقط بازیکن بیاوریم، چون بازیکن ۲۰۰ هزار دلاری خارجی قطعاً بهتر از بازیکن ایرانی نیست، مگر اینکه واقعاً انتخاب خوب داشته باشیم مثل جذب بشار رسن که واقعاً بهترین انتخاب را داشتیم. خود من هم اجازه نمی‌دهم از آن سقفی که داریم رقم قرارداد بازیکنی بالاتر برود و بودیمیر هم در چارچوب همین سقف خواهد بود و حتی ارزان‌تر از منشا.

در باشگاه مدام تغییرات ایجاد می‌شود و نمی‌رسیم که یکسری از کارها را انجام دهیم
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تصمیمی برای تمدید قرارداد بشار رسن ندارد، گفت: بشار یک بازیکن آینده‌دار است و قطعاً وقتی از جام ملت‌های آسیا برگشت با او برای تمدید قرارداد مذاکره خواهد شد. خود شما شاهد هستید که در باشگاه مدام تغییرات ایجاد می‌شود و به همین خاطر نه اینکه بگویم دیر می‌شود، ولی نمی‌رسیم که یکسری از کارها را انجام دهیم.

در ‌این باره پندار خمارلو مدیر روابط عمومی پرسپولیس توضیح داد: از ابتدای فصل با بشار برای تمدید قرارداد مذاکره شد، اما او تأکید داشت که قبل از جام ملت‌های آسیا پای میز مذاکره نمی‌نشیند هر چند که اولویت او پرسپولیس است، اما مدیر برنامه‌های این بازیکن می‌تواند شهادت دهد که هم زمان آقای گرشاسبی، هم زمان آقای عرب با او مذاکراتی انجام شد.

الان مبارزه و رقابت در تیم ما برای هر پست خیلی زیاد است
برانکو درباره این موضوع که در این چند سال او خیلی سخت به ترکیب تیمش دست زده است و بازیکنانی هم که به تیم اضافه شدند هر کدام به نوعی بمب نقل‌وانتقالات هستند. با این شرایط آیا در نیم‌فصل دوم شاهد تغییرات اساسی در ترکیب پرسپولیس خواهیم بود، عنوان کرد: این را در روزهای آتی خواهیم دید. البته رقابت را در تیم افزایش دادیم و الان مبارزه و رقابت برای هر پست خیلی زیاد است و انتظارم این است که بازیکنان جدیدمان انرژی و کیفیت مضاعف به تیم بدهند.

مدیربرنامه‌های طارمی اصلاً به باشگاه نیامده و پیشنهادی نداده است
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره مطرح شدن مجدد حضور طارمی گفت: من نمی‌دانم از کجا چنین صحبت‌هایی را در مورد طارمی شروع کردند! مدیربرنامه‌های ایشان اصلاً به باشگاه نیامده و پیشنهادی نداده است.

دیگر به طارمی فکر نمی‌کنم!
وی درباره اینکه ظاهراً باشگاه الغرافه از عملکرد طارمی ناراضی است و این صحبت‌ها به خاطر همان مطرح شده است، تصریح کرد: فکر می‌کنید باشگاه قطری او را مجانی آزاد می‌کند که به ایران بیاید؟ این یک پروسه‌ای است که من نمی‌توانم منتظرش بمانم. شاید قرارداد او  آنجا دو برابر پرسپولیس باشد، ولی پرسپولیس بهتر از الغرافه است. در کل من هیچ پیشنهادی ندارم بلکه این موضوع در رسانه‌ها مطرح می‌شود و من در مورد طارمی دیگر فکر نمی‌کنم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)