هفته بیست‌و‌یکم لیگ برتر فوتبال با پیروزی استقلال برابر نفت مسجد سلیمان به پایان رسید.

دیدار دو تیم استقلال و نفت مسجدسلیمان در چارچوب هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۸:۳۰ امروز (جمعه) در ورزشگاه آزادی برگزار شد که تیم استقلال در این بازی با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید. علی کریمی در دقیقه ۹ گل برتری استقلال را وارد دروازه نفت مسجدسلیمان کرد.

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، محمد دانشگر، پژمان منتظری، خسرو حیدری (فرشید باقری-۸۸)، امید نورافکن، علی کریمی، روزبه چشمی، داریوش شجاعیان (همام طارق-۷۳)، آیاندا پاتوسی، گادوین منشا (مرتضی تبریزی-۶۳) و اسماعیل گونکالوس (ایسما).

ترکیب نفت مسجدسلیمان: مهرداد طهماسبی، مجتبی بیژن، موسی کولیبالی، اسماعیلی شریفات (محمد شادکام-۶۰)، حیکم نصاری، عباس عسگری (میلاد میداوودی-۷۲)، سیدمحمد حسینی، یوسف وکیا، علیرضا علیزاده، محمد پاپی و فرشید پاداش (هیثم هاشمی‌زاده-۶۴).

داور: علی صفایی

نیمه اول:

دقیقه ۸: ایسما با پاسی که به به پاتوسی داد، این بازیکن را در موقعیت خوبی قرار داد که شوت مهاجم استقلال را مهرداد طهماسبی راهی کرنر کرد.

دقیقه ۹: ایسما با حرکتی تکنیکی وارد محوطه جریمه شد و با ارسالی به دهانه دروازه نفت مسجدسلیمان باعث گلزنی علی کریمی شد.

دقیقه ۱۵: داریوش شجاعیان می‌توانست بار دیگر استقلال را به گل برساند، اما طهماسبی با خروجی به موقع مانع از انجام این کار شد.

دقیقه ۱۷: فرشید پاداش در حمله‌ای سریع به سمت دروازه استقلال می‌توانست برای نفت مسجدسلیمان گلزنی کند که مدافعان آبی‌پوش مانع او شدند.

دقیقه ۲۰: نفت مسجدسلیمان صاحب موقعیت گلزنی شد که سیدحسین حسینی با خروج از دروازه، اجازه کار را به بازیکنان این تیم نداد.

دقیقه ۲۵: کرنری برای استقلالی‌ها ایجاد شده بود که ارسال پاتوسی ضربه سر محمد دانشگر را به همراه داشت، توپ اول دفع شد تا در برگشت بازهم دانشگر ضربه‌ای را با پا به سمت دروازه بزند، اما توپ او به تیر دروازه برخورد کرد و تبدیل به گل نشد.

دقیقه ۲۹: بازهم فرشید پاداش بود که می‌توانست برای نفت مسجدسلیمان گلزنی کند، اما شوتی که این بازیکن به سمت دروازه استقلال شلیک کرده بود، بسیار آرام بود تا حسینی کار سختی برای مهار توپ نداشته باشد.

دقیقه ۳۷: ارسال ایسما به محوطه جریمه استقلال با ضربه گادوین منشا همراه بود که بازهم طهماسبی مانع گلزنی شد و توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه ۴۰: حرکات تکنیکی ایسما و همکاری او با پاتوسی در نهایت باعث شد توپ پشت محوطه جریمه به علی کریمی برسد، اما شوت هافبک استقلال از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۳: حکیم نصاری بازیکن نفت مسجدسلیمان پشت محوطه جریمه تعادل خود را از دست داد و روی زمین افتاد که داور مسابقه حرکت او را شبیه‌سازی تشخیص داد و او را با کارت زرد جریمه کرد.

دقیقه ۴۴: امید نورافکن از داور مسابقه کارت زرد دریافت گرفت.

نیمه دوم:

دقیقه ۴۷: ضربه ایستگاهی اعلام شده به سود نفت مسجد سلیمان با شوت عباس عسگری با فاصله اندک از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه ۵۷: یک و دوی ایسما و پاتوسی پشت محوطه جریمه نفت مسجد سیلمان،‌ ایسما را در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان نفت قرار داد که ضربه بازیکن استقلال به تیر دروازه حریف برخورد کرد.

دقیقه ۶۳: شوت گادوین منشا از کناره دروازه نفت به بیرون رفت.

دقیقه ۶۵: شوت سرکش حکم نصاری با اختلاف زیاد از روی دروازه استقلال راهی اوت شد.

دقیقه ۸۰: هیثم هاشمی‌زاده روی غفلت مدافعان استقلال در فرصتی عالی و تک به تک با سید حسین حسینی قرار گرفت که حسینی توپ را گرفت.

دقیقه ۸۱: ضربه سر ایسما روی ارسال علی کریمی از بالای دروازه نفتی‌ها به بیرون رفت.

دقیقه ۸۴: حرکت ترکیبی، هماهنگ و زیبایی بازیکنان استقلال مرتضی تبریزی را در فرصتی مناسب قرار داد اما ضربه این بازیکن هم به کنار دروازه رفت.

دقیقه ۸۸: ضربه ایسما از روی خط شش قدم محوطه جریمه با برخورد به طهماسبی راهی کرنر شد.

دقیقه ۹۰: پاسکاری خوب بازیکنان استقلال می‌رفت بار دیگر بازیکنان این تیم را در موقعیت‌ گلزنی قرار دهد اما مدافعان نفت توپ را قبل از رسیدن به مهاجمان استقلال دور کردند.

شاگردان وینفرد شفر با برتری در این مسابقه ۴۰ امتیازی شدند و بالاتر از تراکتورسازی در جایگاه سوم جدول قرار گرفتند.

استقلال پس از این مسابقه باید روز سه‌شنبه ۲۱ اسفندماه در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف العین امارات برود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)