سرپرست باشگاه تراکتورسازی از مزایده این باشگاه در تاریخ ۲۲ تا ۲۴ اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: یک کمیته باید اصلح بودن خریداران را تایید کند.

عباس الیاسی یکشنبه شب روی خط تلفنی برنامه موج فوتبال شبکه سهند رفت و به صورت شفاف صحبت هایی را درباره مسائل روز این باشگاه و دغدغه های هواداران مطرح کرد.

الیاسی ابتدا در پاسخ به سوال میلاد وطن پرست مجری برنامه که پرسید اصالتا اهل کجا هستید، گفت: مادر من اهل مراغه است و پدرم نیز ترک تفرش است. ما اصالتا ترک هستیم.

سرپرست باشگاه تراکتورسازی در ادامه به موضوع واگذاری این باشگاه پرداخت و عنوان کرد: اولین مرحله واگذاری این بود که صاحبان سهام به طور کتبی این موضوع را اعلام کنند و این اتفاق بعد از مصاحبه ای که سردار خرم انجام داد، محقق شد و نامه واگذاری را ارسال کردند. مرحله دوم شفاف سازی مسائل مالی است. در هر پروژه واگذاری شفاف سازی مالی مهم ترین موضوع محسوب می شود. از سوی دیگر ما چه بتوانیم تیم را واگذار کنیم و چه این امر میسر نشود، شفاف سازی مالی باید صورت بگیرد. از این رو معاونت مالی باشگاه شبانه روز تلاش می کند تا به نتیجه برسد.

الیاسی در پاسخ به این پرسش که آیا از طریق مزایده باشگاه واگذار می شود؟ بیان کرد: بله از طریق مزایده و به طور رسمی و قانونی باید واگذاری باشگاه انجام شود. حسابرس های قانونی باشگاه مراحل قانونی را انجام می دهند و مساله مهم این است که نحوه واگذاری به شکلی نباشد که فقط رفع مسئولیت صورت بگیرد. بخش خصوصی که می خواهد باشگاه را در اختیار بگیرد باید اصلح باشد که این اصلح بودن را یک کمیته تشخیص خواهد داد. حدودا در تاریخ ۲۲ تا ۲۴ اردیبهشت باشگاه به مزایده گذاشته می شود.

سرپرست تراکتورسازی همچنین گفت: من شعار نمی دهم، اما تراکتورسازی یک پروژه ملی است. تغییر و تحول و واگذاری اش نباید سطحی انجام شود، باید قانونمند، منضبط ودقیق صورت بگیرد.

از سرپرست باشگاه تراکتورسازی سوال شد که اگر واگذاری صورت نگیرد، آنوقت تکلیف تیم چه می شود که او گفت: برنامه ما فعلا خصوصی سازی است که انشاءالله به شکلی خوب اتفاق می افتد اما در صورتی که گزینه اصلح جلو نیاید، تیم قطعا بلاتکلیف نمی ماند و آنوقت مجمع باید درباره شرایط تیم تصمیم بگیرد. مطمئن باشید در این صورت هم محکم واستوار کارمان را جلو می بردیم و تیم هرگز شرایط قبلی را تجربه نمی کند.

الیاسی گفت: من صادقانه جلو آمدم و با همین صداقت حرف می زنم. الان هم قول می دهم که شرایط خوبی برای باشگاه رقم بخورد. مهدی کیانی شاهد است که چه اتفاقاتی رقم خورده است و چه حرف هایی زده ایم. قطع به یقین اگر موضوع خصوصی سازی هم به نتیجه نرسد که انشاءالله می رسد مسائل باشگاه با قدرت ادامه می یابد.

او درباره موضوع تمدید قرارداد با ساغلام خاطرنشان کرد: آقای ساغلام قبل از اینکه از ایران بروند، در جلسه ای با ما شرکت کردند. من او را انسانی باشخصیت، حرفه ای و توانمند دیدم. صادقانه وضعیت باشگاه را برای ساغلام توضیح دادم. او از وضعیت فعلی باشگاه ناراضی بود، از امکانات ضعیفی که در اختیارش گذاشته بودند، ناراحت بود. من هم از او خواهش کردم که بازی با فولاد را بگذراند. از نظر حرفه ای او سرمربی تیم ما باید و باید اولویت مان برای فصل آینده ساغلام باشد. قلبا هم دوست دارم ساغلام بماند و نظر شخصی ام این است که او می تواند کمک کند اما فعلا تمرکزمان روی خصوصی سازی است و تا زمانی که این موضوع به نتیجه نرسد، نمی توانیم کاری درباره موضوعات دیگر انجام دهیم.

سرپرست باشگاه تراکتورسازی درباره مذاکره با برخی مربیان دیگر افزود: هرگز با هیچ کس صحبتی نکردم. نظر شخصی من روی ماندن ساغلام است اما همانطور که گفتم باید ابتدا تکلیف خصوصی سازی روشن شود.

الیاسی در پایان خواسته اش از هواداران را بیان کرد: از هواداران خوب مان می خواهند حمایت کنند. من صادقانه جلو آمدم و با آنها روراست بودم. کمک کنند تا شرایط خوبی برای باشگاه در آینده رقم بخورد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)