معاون باشگاه استقلال می‌گوید مجید حسینی طبق قانون نمی تواند با باشگاه دیگری مذاکره کند.

پندار توفیفی درباره مشکلات خروجی برخی از بازیکنان و مربیان استقلال ، اظهار کرد: نقل‌ و انتقالات باشگاه استقلال تقریبا از ۲۴ اسفند ماه آغاز شده است. ما در آن زمان جلسه‌ای با آقای شفر برگزار کردیم و اسامی کل بازیکنان را با یکدیگر مرور کردیم و در آن جلسه بازیکنانی که مدنظر آقای شفر بود که قراردادشان تمدید شود بررسی شد. بازیکنانی هم که قرار بود جذب شوند بررسی شدند. در هر پست چند بازیکن را به ما معرفی کردند و همه آنها مشروط بودند مثلا گفته شده بود اگر امید ابراهیمی از استقلال جدا شد فلان کار را انجام دهید. ما طبق خواسته آقای شفر جلساتی را با بازیکنان مد نظرشان برگزار کردیم و گفتیم پیش از این که آقای شفر ایران را ترک کند، با بازیکنانی که می‌خواهند صحبت کنند.

وی افزود: با تعدادی از بازیکنان صحبت کردیم و با برخی از بازیکنان دیگر تماس تلفنی داشتیم و با بازیکنان به صورت تک تک صحبت کردیم. متاسفانه در فضای مجازی به راحتی می‌شود یک زحمتی را به باد داد و یک مشکل را بزرگ کرد. ما نمی‌خواهیم خیلی به اتفاقاتی که در فضای مجازی رخ داده است بپردازیم و می‌خواهیم واقعیت‌ها را بگوییم. تمام بازیکنانی که جذب شده‌اند با تایید آقای شفر بود. یکی از بازیکنان هم که مد نظر شفر بود باشگاهش رضایتش را نمی داد و چند روز قبل مدیر باشگاهش با من صحبت کرد و رقم بسیار سنگینی را برای صدور رضایتنامه این بازیکن پیشنهاد داد. در مورد این بازیکن هم باشگاه ما اولویت‌های خودش را می بیند و در این باره تصمیم گیری خواهد کرد. درباره آقای تیام و جپارف که هواداران پیگیر بودند هم ما پیگیر مساله هستیم.

معاون باشگاه استقلال در ادامه‌ درباره جپارف گفت‌: درباره این بازیکن او مبلغی را از فصل گذشته طلبکار است که آقای افتخاری به من گفتند این مبلغ تامین شده است . آقای تیام هم کل مبالغ سال قبلش را دریافت کرده و برای پرداخت سال آینده اش هم پیش پرداخت آماده شده است. احتمالا فردا (شنبه) این دوستان به اردوی ترکیه ‌اضافه می‌شوند تا قراردادشان منعقد شود. البته تیام با استقلال قرارداد دارد و فقط باید جپارف قراردادش را امضا کند.

توفیقی در ادامه‌ درباره موضوع جدایی سید مجید حسینی هم، تصریح کرد: در فضای مجازی حواشی زیادی پیرامون این موضوع مطرح شد. سید مجید حسینی، بازیکن ارزنده‌ای است که در باشگاه استقلال مطرح شده است و از بازیکنان آکادمی ما است و قراردادش به گونه‌ای است که برای جدایی رضایتنامه باشگاه استقلال را نیاز دارد. ایشان در قراردادشان حق فسخی ندارند و جدایی‌اش مشروط به رضایت باشگاه است. یعنی اگر قرار باشد به خارج از کشور ترانسفر شوند، باید رضایت باشگاه استقلال را بگیرد. رضایت باشگاه هم کاملا روشن است. یعنی این که باشگاه با باشگاهی که سید مجید حسینی را بخواهد وارد مذاکره می‌شود، اگر روی مبلغ انتقال توافق انجام شد، بازیکن جابه جا می‌شود. اگر هم توافقی حاصل نشد بازیکن تا آخر قراردادش در باشگاه مبدا می ماند. آقای حسینی، بازیکن باشگاه استقلال است و طبق آخرین صحبتی که آقای افتخاری درباره این بازیکن به من گفتند او به اردوی ترکیه ‌اضافه خواهد شد.

او در پاسخ به این سوال که آیا پاسپورت حسینی گرو گرفته شده است، گفت‌: این مساله شایعه است و نباید مطرح شود. بازیکنی که یک سال با باشگاه استقلال قرارداد دارد، طبق قوانین فیفا نمی‌تواند با باشگاه دیگری مذاکره کند و اگر قرار باشد باشگاهی با بازیکنی که تحت قرارداد باشگاه دیگری است مذاکره کند، تخلف شده و مستقیما باید با باشگاه تحت قراردادش مذاکره کند. اگر بازیکن شش ماه از قراردادش باقی‌ مانده باشد، در شش ماه آخر قراردادش می‌تواند با باشگاه‌های دیگر مذاکره کند. بنابراین حسینی در حال‌ حاضر بازیکن باشگاه استقلال است و اگر باشگاهی خواهان او باشد، طبیعتا باید با باشگاه استقلال مذاکره کند.

معاون باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که آیا پاسپورت حسینی از سوی باشگاه استقلال گرفته شده است یا خیر، گفت‌: بازیکن مادامی که با باشگاه قرارداد داشته باشد، پاسپورتش در باشگاه نگه داری می‌شود تا برای مسافرت‌ها و اردوها مشکلی وجود نداشته باشد.

توفیفی در ادامه‌ با اشاره به بحث دیپورت بازیکنان امیدی که به استقلال آمده بودند، گفت‌: هیچ کدام از این بازیکنان دیپورت نشدند و آقای شفر کاملا در جریان این موضوع هستند. ما حتی نامه‌ای به سازمان لیگ ارسال کردیم که تیم “ب” استقلال را بسازیم.

وی در پاسخ به این سوال که کاروان استقلال چه زمانی به ایران باز خواهد گشت، گفت‌: طبق برنامه باید بین ۳۱ تیر ماه یا یکم مرداد به ایران باز گردد.( تاریخ بازی سوپرجام بین استقلال و پرسپولیس از سوی سازمان لیگ ۲۹ تیر اعلام شده است.)

معاون باشگاه استقلال در پایان درباره این که آیا استقلال در سوپر جام شرکت می‌کند یا خیر؟ گفت‌: در مورد این موضوع به حد کافی صحبت کرده‌ایم. استقلال و پرسپولیس هر دو در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند و تیم‌های عربی که تا دندان مسلح هستند به مصاف آنها خواهند آمد. در چنین زمانی سوپر جام که یک داربی محسوب می‌شود می‌توانیم این بازی را به یک زمان دیگر موکول کنیم که استقلال و پرسپولیس با تمام قوا و بدون مصدومیت در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند. مثل همه دنیا که این چنین است. این داربی حتما برگزار می‌شود و علاوه بر این که هواداران لذت می برند، یک درآمدزایی برای فوتبال ایران است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)