پرسپولیس نیوز : کارشناس فوتبال ایران، گفت: هنوز هیچ چیزی در فینال لیگ قهرمانان قطعی نشده است و پرسپولیس فرصت جبران دارد. در فوتبال هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد.

امیر حاج رضایی ،در مورد ارزیابی‌اش از بازی رفت پرسپولیس و کاشیما آنتلرز، گفت: پرسپولیس در نیمه دوم افت کرد و مشکل آنجا بود که خیلی سریع گل خورد و این اتفاق باعث شد اعتماد به نفس حریف بالا برود. نیمه دوم از لحاظ مالکیت توپ و نحوه مدیریت و تحمیل تاکتیکشان به پرسپولیس به طور کامل متعلق به تیم ژاپنی بود. پرسپولیس زیر فشار تاکتیک و سازمان دفاعی خود را از دست داد. بنابراین آنچه که در نیمه اول گذشت یک بازی پایاپای با برتری نسبی پرسپولیس در ۲۰ دقیقه ابتدایی بود اما در نیمه دوم همه چیز به سود کاشیما بود.دوست داشتم بازی با نتیجه یک بر صفر تمام شود اما در دقیقه ۷۰ در شلوغ محوطه جریمه مدافعان تمرکز خود را از دست دادند و گل دوم از سوی تیم ژاپنی به ثمر رسید.

وی در مورد اینکه پرسپولیس در یکی دو سال گذشته از لحاظ بدنی شرایط خوبی داشته اما در نیمه دوم بازی با کاشیما به نظر می‌رسید از لحاظ بدنی دچار افت شدند، خاطرنشان کرد: افت بدنی نبود اما تغییر شرایط آب و هوایی بسیار تاثیر گذار است. بازی به وقت تهران ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه بود و این مسئله روی تیم‌ مهمان اثر می‌گذارد. از سوی دیگر در فوتبال همیشه مسئله غیر فنی هم داشتیم، مثلا بحث ارتفاع از دریا و سفرهایی که بسیار دور بوده روی عملکرد تیم‌ها تاثیر گذار بوده‌اند. شیفت بدنی در این شرایط به طور کامل بر هم می‌خورد و به نظر می‌رسد این مسئله روی کار پرسپولیس تاثیر داشته است. در این شرایط پرسپولیس در نیمه دوم دچار مشکلات جسمانی شد. به لحاظ آمادگی بدنی شرایط تیم افت نکرده بود اما این مسائلی که بیان کردم روی کار تیم تاثیر گذار بود. با توجه به برنامه‌ای که پرسپولیس در لیگ داشت نمی‌توانست ۱۰ روز زودتر به ژاپن سفر کند تا آداپته شدن با ژاپن صورت بگیرد. آنها چهارشنبه به ژاپن رسیدند و بعد از دو روز تمرین به مصاف کاشیما رفتند.

کارشناس فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که باشگاه‌های ایرانی با توجه به نحوه برگزاری لیگ قهرمانان آسیا خیلی کم با حریفان شرق آسیا رو به رو می‌شوند و در معدود مسابقاتی که این سالها برگزار شده ذوب آهن، سپاهان، استقلال و پرسپولیس بازی را واگذار کردند و آیا این اتفاق به دلیل عدم آشنایی با فوتبال سرعت‌ بالای تیم‌های شرق آسیا رقم می‌خورد،‌ گفت: باید صبر کنیم و قضاوت درست در این مورد را شنبه هفته آینده داشته باشیم. در گذشته ذوب آهن به حریف کره‌ای با نتیجه ۳ بر یک باخته است. سپاهان به تیم اوراواردز ژاپن نتیجه را واگذار کرد. یکی از دلایل این شکست‌ها می‌تواند همان موضوع تغییر شرایط آب و هوایی باشد که در ابتدای صحبت بیان کردم اما برای اینکه در این مورد نظر قطعی بدهیم باید صبر کنیم و منتظر بازی برگشت در روز شنبه شویم. اگر در این شرایط آنها هم دچار همین مشکلات شوند آنوقت می‌‌توانیم بهتر صحبت کنیم و بگوییم آیا سرعت تیم‌های شرقی قاتل جان ما است؟ یا اینکه دلیل دیگری باعث این نتایج شده.

حاج رضایی در مورد اینکه آیا شکست ۲ بر صفر جبران پذیر است، خاطرنشان کرد:‌ در فوتبال قطعیتی وجود ندارد. هنوز نه قهرمانی و نه دومی هیچ تیمی قطعی نشده است. پرسپولیس هنوز فرصت جبران دارد. به هیچ وجه نمی‌توان الان چیزی را تمام شده دانست.

وی در مورد تغییرات خط دفاعی پرسپولیس در چند هفته‌ گذشته و تاثیر این مسئله روی عملکرد تیم، خاطرنشان کرد:این مسئله بعد از مصدومیت حسین ماهینی اجباری بوده است.موضوع پنجره نقل و انتقالات کهنه شده و پرسپولیس زمستان و تابستان از جذب بازیکن محروم بوده است.مصدومیت و محرومیت بارها به سراغ تیم آمده است و پرسپولیس با ۱۳-۱۴ نفر بازی می‌کند. برای تیمی که در سه جبهه لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا جنگ می‌کند کار با ۱۳-۱۴ بازیکن بسیار سخت است. پرسپولیس در این مدت سفرهای متعددی داشته است. کشورهای عربی نزدیک هستند اما وقتی به جایی با ۱۰-۱۲ ساعت پرواز می‌روید کار خیلی سخت‌تر می‌شود. ماهینی با مصدومیت از تیم کنار رفت و شجاع خلیل زاده در جناح راست استفاده می‌شود. چه کار دیگری باید کرد؟ آیا باید سیدجلال حسینی را به جناح راست بیاورد؟ این مسئله شدنی نیست. آیا محمد انصاری چپ پا را به جناح راست بیاورد؟ به نظر من برانکو با درایت تیم خود را چیده و تمامی اتفاقات اخیر به او تحمیل شده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)