مدافع تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اگر باشگاهی دنبال تعطیلی لیگ است به این خاطر است که پول بازیکنان‌شان را ندهند.
 شجاع خلیل‌زاده در خصوص آغاز تمرینات پس از حدود ۷۰ روز تعطیلی اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنم که تمرینات دوباره آغاز شد و باز هم با بچه ها دور هم جمع شدیم. البته از طرفی مردم هم به زندگی عادی برگشته‌اند و باید به زندگی در کنار کرونا مثل بیماری آنفولانزا عادت کنیم چرا که این بیماری گویا حالا حالاها ماندگار است و باید با آن سوخت و ساخت. امیدوارم که همه مردم در سلامت کامل باشند و بتوانند از خود در خصوص این ویروس مراقبت کنند.

وی در خصوص میزان آمادگی بازیکنان افزود: حدود ۸۰ درصد آماده هستیم. بازیکنان پرسپولیس همگی بازیکنان حرفه‌ای هستند و در این مدت تمرینات خود را انجام دادند. این طور نبود که بازیکنان در این تعطیلات بخور و بخواب داشته باشند. فکر می‌کنم تا اولین بازی مقابل پیکان بتوانیم به ۱۰۰ درصد آمادگی برسیم هرچند که بازی بسیار سختی خواهد بود. قطعا تیم پیکان هم با همه توان به مصاف ما خواهد آمد اما ما تا این مسابقه به آمادگی کامل خواهیم رسید و بدون مشکل مقابل آنها بازی خواهیم کرد.

مدافع سرخپوشان درباره فشارهایی که برخی از باشگاه‌ها برای تعطیلی لیگ برتر انجام می‌دهند تصریح کرد: متاسفانه برخی‌ها مصاحبه می‌کنند و می‌گویند که اگر ما کرونا بگیریم فوتبال ما تمام می‌شود! یا می‌گویند ما زن و بچه داریم و نگران آنها هستیم. سوال من از این افراد این است که مگر ما خانواده نداریم؟ همه ما خانواده داریم و زندگی ما از راه فوتبال می‌گذرد. این بازیکنانی که این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند و در فضای مجازی آن را پخش می‌کنند مرتب با دوستان‌شان تمرین می‌کنند و یا در بغل هم عکس یادگاری می‌گیرند! به نظر من آنها نباید ادا در بیاورند. این حرف‌ها فقط بهانه است. باید هرچه زودتر لیگ آغاز شود چراکه ما فوتبالیست‌ها به جز فوتبال درآمد دیگری نداریم. اگر باشگاهی دنبال تعطیلی لیگ است به این خاطر است که پول بازیکنان‌شان را ندهند. آن‌ها از خدای‌شان است تا لیگ تعطیل شود. امیدوارم بازیکنان گول این افراد را نخورند و بدانند که اگر لیگ تعطیل شود پول آنها را نمی‌دهند.

خلیل‌زاده افزود: متاسفانه برخی فقط به دنبال بهانه گیری هستند. شاید من هم روزی کرونا بگیرم اما آیا درآمدی به جز فوتبال دارم؟ نمی‌خواهم حرفم را احساسی کنم اما خیلی از کارگران، دستفروش‌ها، رانندگان، کارگران شهرداری، مغازه‌دارها، کارمندان بانک و… مشغول به کار هستند و ما هم مثل آنها باید کار کنیم. همین حرف‌ها باعث می‌شود که مردم، فوتبالیست‌ها را از خودشان ندانند.

وی تاکید کرد: بارها کامنت‌های مردم را در فضای مجازی دیدم که نوشته بودند چرا فوتبالیست‌ها باید پول زیاد بگیرند؟! سوالم از کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند این است که آیا پزشکان و مهندسان درآمدشان از ما کمتر است؟ چرا فوتبالیست‌ها را به چشم دیگری می‌بینند؟ به‌خدا ما هم از بچگی سختی کشیدیم و از همه خوشی‌های زندگی زدیم تا بتوانیم فوتبالیست شویم. یک نفر هم از خوشی‌های زندگی‌اش زد تا پزشک شود. هر کسی هم منبع درآمدی دارد اما این را در نظر بگیرید که عمر ورزشی فوتبالیست‌ها کوتاه است و تضمینی برای آینده آن‌ها نیست. برخی‌ها می‌گویند چرا یک فوتبالیست سالی یک میلیارد بگیرد اما برخی از مشاغل ماهی چند میلیارد تومان درآمد دارند.

وی تصریح کرد: من به مردم حق می‌دهم که بابت برخی از مشکلات و مسائل ناراحت باشند اما ما هم زحمت می‌کشیم و اینطور نیست که پول راحت در بیاوریم. فوتبال، ورزش خطرناک و سختی است که احتمال مصدومیت در آن زیاد است. یک فوتبالیست اگر مصدوم شود احتمال دارد فوتبالش را از دست بدهد. این را هم در نظر بگیرید که یک فوتبالیست تا ۲۴ سالگی پول در نمی‌آورد و اگر تا آن زمان نتواند فوتبالیست مطرحی ‌شود زندگی‌اش به فنا رفته است.

شجاع خلیل زاده در گفت‌گو با رسانه باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: چرا درباره کسانی که ۳۰ برابر فوتبالیست‌ها پول می‌گیرند حرفی نمی‌زنند و فقط از فوتبالیستها مایه می‌گذارند. البته ناشکری نمی‌کنم اما متاسفانه برای مردم این طور جا افتاده و آنها فکر می‌کنند که ما خیلی راحت پول می‌گیریم اما این طور نیست. اگر کسی فکر می‌کند فوتبال، ورزش راحتی است کسی جلویش را نگرفته و او هم برود فوتبالیست شود. باور کنید فوتبالیست شدن کار بسیار سختی است و خطرات خودش را دارد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)