پرسپولیس نیوز: کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: برگزاری اردوهای بلندمدت برای تیم ملی مربوط به ۳۰ سال پیش و منسوخ است و فوتبال ایران هیچ‌گاه نتیجه خوبی از این اردوهای بلندمدت نگرفته است.

حمید درخشان در خصوص اظهارات کارلوس کی‌روش پس از بازی ایران مقابل الجزایر گفت: کی‌روش باید بگوید که چه چیزی می‌خواهد. اگر اشتباه نکنم در بازی با الجزایر فقط بیرانوند، غفوری، خانزاده و آقایی بازیکنان شاغل در لیگ ایران بودند و سایر بازیکنان لژیونرهای فوتبال ما بودند. ۶۰ درصد بازیکنان تیم ملی مقابل الجزایر لژیونر بودند و به نظر من کی‌روش بهانه‌ای ندارد. او به بازیکنان داخلی بها نداده و اکتفا نکرده است و تیمش روی لژیونرها می‌چرخد و دیگر چرا اعتراض می‌کند؟

وی ادامه داد: کی‌روش نباید بازیکنان شاغل در لیگ ایران را دست‌کم بگیرد، چراکه آنها به هیچ عنوان از بازیکنان لژیونر چیزی کم ندارند. همین تیم الجزایر که مقابل ما بازی کرد، ترکیبی شبیه به تیم ملی داشت و بیشتر بازیکنانش لژیونر بودند. به نظر من این‌گونه حرف زدن‌ها شانه از زیر بار مسئولیت خالی کردن است. مطمئناً اگر منتقدان هم حرفی می‌زنند هدفشان کمک به تیم ملی است. اگر کی‌روش صلاح دیده که تیم ملی ۴۰ روز قبل از جام جهانی به اردو برود یک بحث دیگر است، اما می‌تواند آن را به یک روش بهتر عنوان کند. مطمئناً اگر با شیوه خوبی این مسئله را بیان کند، همه باشگاه‌ها به او کمک خواهند کرد چون تیم ملی و باشگاه‌ها لازم و ملزوم هم هستند، اما دیگر چرا ارزش مربیان داخلی را پایین می‌برد؟

کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: متأسفانه این بار اول نیست که کی‌روش مربیان شاغل در فوتبال ایران را زیر سوال می‌برد. او از وقتی که به فوتبال ایران آمده از این برخوردها کم نداشته است؛ یعنی هیچ یک از مربیان شاغل در فوتبال ایران علم و دانش ندارند و فقط کی‌روش همه چیز می‌داند. مطمئناً تیم ملی که در اختیار کی‌روش است حاصل دسترنج همین مربیان داخلی است و دور از انصاف است که بخواهد همه را بی‌دانش بداند و فقط خودش را دانا بداند. این صحبت‌های من هم برای کمک به تیم ملی است و به عنوان کسی که سال‌ها برای تیم ملی بازی کردم موفقیت تیم ملی آرزوی من است. کی‌روش مربیان داخلی را زیر سوال می‌برد اما آیا او می‌تواند از دانش فنی برانکو و حتی شفر هم ایراد بگیرد؟ به نظر من این‌گونه صحبت کردن‌ها و اینکه بگوید بازیکنان داخلی ایران آماده نیستند، بی‌انصافی است.

درخشان ادامه داد: کی‌روش گفته می‌خواهد ۴۰ روز بازیکنانش را به اردو ببرد اما فوتبال ما نشان داده اردوهای بلندمدت سودی برای فوتبال ما ندارد و فقط بازیکنان را خسته و افسرده می‌کند. این روش برای ۳۰ سال پیش بود. هیچ زمانی اردوهای بلندمدت برای فوتبال ایران مؤثر نبود و تعجب می‌کنم کی‌روش چرا این‌همه علیه مربیان داخلی جبهه می‌گیرد و انگار با آنها عناد دارد. همه مربیان باشگاه‌ها تلاش می‌کنند که بازیکنان خوبی بسازند. من یک سوال دارم؛ کدام مربی از کار خودش می‌گذرد و کوتاهی می‌کند تا بازیکنش ناآماده باشد؟ قصد ندارم ارزش لژیونرها را پایین بیاورم اما یک بازی بین بازیکنان لژیونر و بازیکنان داخلی برگزار کنند تا مشخص شود چه نتیجه‌ای بین بازیکنان داخلی و لژیونرها را به دست می‌آید. به نظر من او نباید یکطرفه به قاضی برود.

سرمربی اسبق پرسپولیس در مورد اینکه بازیکنان ملی‌پوش ۴۰ روز قبل از جام‌جهانی به اردو بروند آن وقت تیم‌های ایرانی حاضر در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا دچار مشکل خواهند شد، گفت: ببینید آسیا هم برای ما مهم است و به نظر من قهرمانی در آسیا خیلی بااهمیت‌تر از حضور در جام جهانی است؛ چراکه نباید خودمان را گول بزنیم. ما می‌دانیم که در جام جهانی نمی‌توانیم به عنوانی برسیم، اما فوتبال ما توان قهرمانی در آسیا را هم در بحث باشگاهی و هم در بحث ملی دارد. با همه این شرایط جام جهانی را اولویت قرار دادیم و همه امکانات کشور بسیج شد تا تیم ملی به جام جهانی برود که این اتفاق هم رخ داد و حالا وظیفه همه ماست که تلاش کنیم تا تیم ملی در جام جهانی بازی های خوبی ارائه دهد. شما ببینید که اسپانیا چه نتیجه‌ای مقابل آرژانتین گرفت و همه می‌دانیم که تیم آرژانتین تیم کوچکی نیست. نباید همه چیز را فدای تیم ملی کنیم؛ چراکه بازی‌های آسیایی هم برای ما بسیار مهم است.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در باره اینکه راهکار شما برای برون‌رفت از چالش‌های بین تیم ملی و باشگاه‌ها چیست، تصریح کرد: راهکار این است که تعامل کی‌روش با باشگاه‌ها بیشتر شود. همه باشگاه‌ها دوست دارند به تیم ملی کمک کنند، اما به نظر می‌رسد کی‌روش علاقه‌ای به همکاری با باشگاه‌ها ندارد. تا اینجا همه به کی‌روش احترام گذاشته‌اند و او بهتر است که تعامل بیشتری با باشگاه‌ها داشته باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)