پرسپولیس نیوز: عضو هیات رئیسه سازمان لیگ گفت: اگر این شرایط ادامه داشته باشد، به گونه‌ای که نتوانیم مسابقات را‌‌‌ به پایان برسانیم، باید به فکر نجات لیگ بعدی باشیم.

صادق درودگر در خصوص ابتلا به ویروس کرونا و شرایط فعلی خودش اظهار داشت: حالم خوب است و سر کارم هم حاضر شدم. مشکلی ندارم و این مسأله برطرف شده است.

وی در مورد تعیین تکلیف سرانجام لیگ نوزدهم عنوان کرد: برای هر گونه تصمیم گیری باید از شرایط موجود اطلاعات کافی داشته باشیم، اما در حال حاضر اینطور نیست؛ حتی سازمان‌های جهانی مانند فیفا، یوفا، AFC، کونکاکاف و … هم اطلاعات کاملی از شرایطی که در آن هستیم ندارند. بنابراین نمی‌توانیم تصمیمی بگیریم.

وی ادامه داد: هدف این است که بهترین تصمیم گرفته شود و این کار بر اساس اطلاعات دقیق و ارزیابی شرایط انجام می‌شود که آنها را‌‌‌ در اختیار نداریم. دیدید که ستاد کرونا روز گذشته با مشکل مواجه شد چراکه خیابان‌های تهران مملو از ماشین شدند و مردم به سر کارهای خودشان هجوم آوردند.

عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ عنوان کرد: هر گونه صحبت از برگزاری یا عدم برگزاری بازی‌ها اشتباه است. باید صبر کنیم و برآیند واقعی از شرایط داشته باشیم تا بتوانیم بگوییم دیدارها برگزار می‌شوند یا خیر. هدف این است که بازی‌ها بدون آسیب به مردم، بازیکنان، عوامل اجرایی و … برگزار شود اما به شرطی که این مسأله امکان پذیر باشد. تا این لحظه امکان برگزاری مسابقات وجود ندارد و ستاد کرونا هم موافق برگزاری نیست، اما اگر بخواهیم مسابقات را‌‌‌ برگزار کنیم، باید زمانی به تیم‌ها بدهیم که تمرین کنند تا بازیکنانشان آسیب نبینند، حداقل یک یا دو دیدار تدارکاتی را‌‌‌ برگزار کنند و بعد از آن وارد مسابقات شوند. به یکباره نمی‌توانیم مسابقات برگزار کنیم و هر زمان که بخواهیم این کار را‌‌‌ انجام بدهیم باید یک فرصت ۲۱ روزه برای تیم‌های باشگاهی در نظر بگیریم.

درودگر در مورد این که آیا هیأت رئیسه سازمان لیگ در خصوص تصمیم گیری برای تعیین تکلیف مسابقات جلسه یا هم اندیشی داشته است، گفت: ما قبل از سال جدید صحبت‌هایی انجام دادیم که رسمی نبود. در سال جدید هم صحبت‌هایی داشتیم که آن هم رسمی نبود، اما مذاکراتی را‌‌‌ انجام دادیم. سازمان لیگ و اعضای هیأت رئیسه نظرشان این است؛ اگر امکان برگزاری مسابقات، مشخص کردن سرنوشت لیگ و همچنین سقوط و صعود تیم‌ها را‌‌‌ داشته باشیم، این کار انجام شود. اما اگر از دست ما خارج باشد و امکان برگزاری فراهم نباشد و چاره‌ای نداشته باشیم، دیگر نمی‌توان سازمان لیگ یا فوتبال کشور را‌‌‌ مقصر دانست.

وی در مورد اینکه ممکن است با ادامه این شرایط ادامه لیگ نوزدهم قطع شود، اظهار داشت: موضوع این است که در شرایط فعلی هیچ چیزی برای کسی مشخص نیست. حتی کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس، فرانسه و ایتالیا هم با این بحران مواجه شده‌اند و فعلا نتوانسته‌اند تصمیمی بگیرند. اگر شرایط عوض شود، تصمیم گیری راحت‌تر خواهد بود. قطعا اگر این شرایط ادامه داشته باشد به گونه‌ای که نتوانیم مسابقات را‌‌‌ به پایان برسانیم باید به فکر نجات دادن لیگ بعدی باشیم.

عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ در خصوص این که عده‌ای معتقدند اگر شرایط ادامه مسابقات وجود نداشته باشد باید جام قهرمانی به تیم صدرنشین داده شود، اظهار داشت: چنین موضوعاتی باید مطرح و بررسی شوند، باید با تصمیمات این چنینی در دنیا مقایسه شود و اطلاعاتی که در سطح دنیا وجود دارد مورد بررسی قرار بگیرد، مزیت‌ها و معایب بررسی شوند و بعد تصمیم بگیریم. هر کسی ممکن است نظری داشته باشد، اما موضوع سقوط و صعود تیم‌ها هم مهم است. باید این مسائل را‌‌‌ بررسی کنیم و ببینیم چه کاری می‌شود کرد و تصمیمی بگیریم که فوتبال ما آسیب نبیند.

رئیس کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال در مورد شرایط این سازمان گفت: ما فعلا هیچ بحرانی نداریم، اما به هر حال مشتریانی که برای تبلیغات محیطی داشتیم انتظار دارند این لیگ را‌‌‌ کامل کنیم و به پایان برسانیم، چون برای تمام لیگ با ما قرارداد بسته‌اند. اگر ممکن باشد این کار را‌‌‌ انجام می‌دهیم و اگر نباشد باید چاره‌ای بیندیشیم که طرف‌های قرارداد تجاری ما ضرر نکنند. باید به فکر آنها هم باشیم و کمک کنیم که شرکای تجاری ما از این مسابقات و تبلیغات نهایت رضایت مندی را‌‌‌ داشته باشند.

وی افزود: تداوم این موضوع برای ما از خود موضوع مهم‌تر است. در این سال‌ها برنامه ریزی که انجام دادیم یک کار مثبت بوده و نسبت به سال‌های روند صعودی داشتیم و می‌خواهیم همین روند تداوم داشته باشد. برای همین نیاز داریم اطمینان اسپانسرها را‌‌‌ جلب کنیم. هر چقدر رضایتمندی وجود داشته باشد، درآمدهای ما در آینده تثبیت و تضمین می‌شوند و استمرار و افزایش پیدا می‌کنند اما متأسفانه تا زمانی که موضوع لیگ مشخص نشود، نمی‌توانیم تصمیمی بگیریم.

درودگر در مورد اینکه آیا اگر شرایط فعلی ادامه داشته باشد ممکن است قرارداد امسال این مشتریان به سال بعد منتقل شود، گفت: قطعا بسته‌های حمایتی برایشان در نظر می‌گیریم اما آنها را‌‌‌ اجبار نمی‌کنیم. ما سال بعد هم مشتریان خود را‌‌‌ خواهیم داشت و به هیچ کس چیزی را‌‌‌ تحمیل نمی‌کنیم. اگر آنها علاقمند باشند و اگر لیگ برگزار نشود این کار را‌‌‌ خواهیم کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)