پرسپولیس نیوز: سایت فدراسیون فوتبال در مطلبی به بررسی عملکرد تیم ملی فوتبال ایران پرداخته است.

بنابر اعلام سایت فدراسیون جهانی فوتبال، در تازه‌ترین رنکینگ تیم‌های ملی جهان، تیم ملی فوتبال کشورمان در رتبه نخست آسیا و سی‌ام جهان قرار گرفت. در ادامه صدر نشینی ۵ ساله تیم ملی فوتبال ایران در آسیا، بنا بر اعلام  فیفا، شاگردان کارلوس کی‌روش با ادامه درخشش خود در جایگاه سی‌ام جهان قرار گرفتند.

از سال ۲۰۱۴ که تیم ملی در رده ۵۱ رنکینگ جهانی قرار داشت، ملی‌پوشان روند صعودی را آغاز کردند. تیم ملی فوتبال کشورمان با ارائه عملکردی خوب در سال‌های بعد از آن به رده ۴۵ در سال ۲۰۱۵، رده ۲۹ در سال ۲۰۱۶، رده ۳۲ در سال ۲۰۱۷ و رده ۳۰ در ماه جاری سال ۲۰۱۸ ارتقا یافته و توانسته تداوم صدرنشینی خود در آسیا را حفظ کند.

از سال ۲۰۱۴ تاکنون که تداوم صدرنشینی تیم ملی با سرمربیگری کارلوس کی‌روش در آسیا ادامه داشته است، تیم ملی ۶۱ درصد از مسابقات را با برد، ۲۵ درصد را با تساوی و تنها ۱۴ درصد آن را با باخت به اتمام رسانده و در واقع در ۸۶ درصد مسابقات خود بدون باخت بوده است.

این آمار شامل حضور پیاپی تیم ملی در مسابقات جام‌های جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ هم بوده و این تیم با تیم‌های بزرگ جهان مانند نیجریه، آرژانتین، بوسنی و هرزگوین، مراکش، اسپانیا و پرتغال مصاف داشته است.

در این بین، سایر مسابقات تیم ملی هم با تیم‌های مختلف و بزرگ از آسیا مانند کره جنوبی، ازبکستان، چین، امارات، عراق، قطر و … در مسابقات مقدماتی و مرحله نهایی جام ملتهای آسیا ۲۰۱۵ و مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ بوده است. از دیگر مسابقات تیم ملی می‌توان به دیدار برابر شیلی، سوئد، ترکیه، ژاپن، ونزوئلا، بولیوی، عراق، کره جنوبی، تونس، قطر و … اشاره کرد.

با در پیش بودن مسابقات جام ملتهای آسیا نگاهی می‌اندازیم به رنکینگ سایر تیم‌های آسیایی که به این ترتیب است:

۱-  ایران رده ۳۰ جهان و اول آسیا

۲- استرالیا رده ۴۲ جهان و دوم آسیا

۳- ژاپن رده ۵۰ جهان و سوم آسیا

۴- کره جنوبی رده ۵۳ جهان و چهارم آسیا

۵- عربستان رده ۷۲ جهان و پنجم آسیا

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)