مرجع خبری پرسپولیس(16:40) / چهارشنبه 11 دی 

قهرماني پرسپوليس از مهمترين رخدادهاي ورزشي سال 2008 آسيا

سايت فوتبال گل در گزارشي با موضوع بررسي مهمترين رخدادهاي فوتبال آسيا در سال 2008، قهرماني پرسپوليس در فصل گذشته رقابتهاي ليگ برتر باشگاههاي ايران را به عنوان يکي از اين رويدادهاي مهم نام برده است

به نوشته اين سايت، قهرماني هاي انگشت شماري هستند که مي توانند به اندازه قهرماني پرسپوليس در فصل قبل، مهيج و نفسگير باشند.
تيم پرسپوليس در حالي که در بيشتر فصل صدرنشين بود، ناگهان دچار افت عملکرد شد و اين اتفاق با کسر شش امتياز موجب گرديد تا سرخ پوشان با دو امتياز کمتر از سپاهان قدم به آخرين بازي فصل بگذارند.
سپاهان در آخرين بازي در ورزشگاه آزادي تهران مهمان پرسپوليس بود و علاوه بر آنها، يکصد هزار تماشاگر نيز شاهد آخرين نبرد بودند تا در دقيقه نود و ششم، سپهر حيدري تيم ميزبان را صاحب برتري و جام قهرماني کند.
سايت گل از قهرماني مالديو در جام جنوب آسيا به عنوان نهمين رويداد مهم قاره نام برده است. مالديو، کشوري با 300 هزار نفر جمعيت موفق شد همسايه يک ميليارد نفري خود يعني هند را در فينال جام قهرماني کشورهاي جنوب آسيا شکست دهد.
حضور ريوالدو و زيکو در فوتبال ازبکستان و البته شايعه پيوستن “ساموئل اتوئو” به آنها، هشتمين اتفاق مهم سال است.
ازبکستان در سالهاي اخير تلاش زيادي براي تثبيت خود به عنوان يکي از مدعيان فوتبال آسيا انجام داده است، عکس اتوئو هنگام حضور در اين کشور منتشر شد واگرچه اين انتقال اتفاق نيفتاد اما اندکي بعد ريوالدو و زيکو به ازبکستان رفتند.
قهرماني ويتنام در رقابتهاي جنوب و شرق آسيا و تمرين تيم ملي فوتبال عراق در بغداد بعد از پنج سال که از سقوط رژيم صدام حسين مي گذرد، قهرماني گامبا اوزاکا در جام قهرمانان باشگاههاي آسيا، ناکامي تيم هاي آسيايي در المپيک 2008 پکن و تولد دوباره فوتبال با صدور مجوز جابجايي بازيکنان آسيايي در داخل قاره از ديگر اتفاقات مهم است.
طبق قانون تازه تصويب شده، باشگاههاي آسيايي مي توانند علاوه بر سه سهميه معمول بازيکنان خارجي، بازيکناني از کشورهاي عضو اي.اف.سي را به عضويت بگيرند.
دومين رويداد مهم سال به انتخاب سايت گل، پيشنهاد جابجايي مقر کنفدراسيون فوتبال آسياست.
اختلاف ميان سران اي.اف.سي و دولت مالزي موجب شد “محمد بن همام” رييس اين کنفدراسيون از 46 کشور عضو بخواهد پيشنهادهاي خود را براي ميزباني مقر اي.اف.سي به جاي کوالالامپور ارايه کنند.
تاکنون کشورهاي امارات، قطر و سنگاپور اعلام آمادگي کرده اند.
مهمترين رويداد قاره آسيا در سالي که گذشت، استفاده غيرقانوني از يک بازيکن در ديدار مقدماتي جام جهاني 2010 برابر عراق توسط قطر بود، عراق تلاش زيادي کرد تا نتيجه را تغيير دهد اما به نتيجه اي نرسيد چون فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) و دادگاه داوري ورزش اعلام کردنداين کشور بسيار دير براي اعلام شکايت و پرداخت هزينه ها اقدام کرده است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)