پرسپولیس نیوز: سپردن تیم امید به حمید استیلی و رفتن فرهاد مجیدی با تائید کمیته فنی فدراسیون فوتبال از این تیم که شما اسمش را به‌جای اخراج کناره‌گیری بگذارید، کم حاشیه به همراه نداشت.

آنجا که فرهاد مجیدی در تلویزیون به یک‌باره از دخالت‌ها و رفتارهایی حرف زد که نگذاشتند او در کارش موفق باشد و استیلی را در نوک پیکان این انتقادها قرار داد. همین مسئله باعث شد با حمیدرضا طاهرخانی بازیکن سابق پرسپولیس که حالا منتظر ویزا برای رفتن به فوتبال اروپاست صحبت کنیم که فرهاد مجیدی بعد یک اردو دیگر او را دعوت نکرد و استیلی هم در این اردو این بازیکن را فرا نخواند. بازیکنی که با این شرایط بدون اتهام به جانبداری از استیلی با ما درخصوص ادعاهای فرهاد مجیدی صحبت کرد و اتفاقاً حرف‌های او بسیار جالب بود.

به پرتغال رفتی و برگشتی کارت قراردادت به کجا رسید؟

در حال حاضر ۲ ماه است منتظر ویزا هستم اما به باشگاه پرتغالی ۲ هفته وقت دادم تا تکلیف را روشن کنند که اگر این مسئله حل نشد تا نیم‌فصل به‌عنوان یکی از سهمیه امیدها به یک تیم اضافه شوم تا ویزا آماده شود. الان ۲، ۳ ماه است که بازی نکردم و بابت این مسئله خیلی ناراحت هستم.

پس توافقات نهایی خودت را انجام دادی؟

بله توافق نهایی که در همان سفر نخست انجام شد که بعد برای انجام کارهای شخصی به ایران برگشتم. ویزای من آن موقع یک‌ماهه بود و الان منتظر ویزای ۲ ساله کاری هستم که کمی زمان‌بر است.

در اردوی جدید تیم امید هم دعوت نشدی و در لیست استیلی هم نبودی؟

راستش را بخواهید زمان آقای کرانچار از پرسپولیس ۵ بازیکن در اردو بودند و از استقلال تنها ۲ نفر دعوت می‌شدند. زمان فرهاد مجیدی تنها یک روستایی دعوت می‌شد که آن زمان هم اگر در پیکان بود هیچ نماینده‌ای این تیم نداشت و در مقابل نمایندگان استقلال ۲ برابر شده بودند. فرهاد مجیدی تیم امید را تیم شخصی خودش کرده بود و اصلاً نمی‌دانست این تیم متعلق به ۸۰ میلیون ایرانی است. زمان او هم یک‌دفعه پرسپولیسی‌ها بد شدند و بازیکنان امید استقلال بهترین بودند که به تیم امید دعوتشان کرد.

جالب است تو این صحبت‌ها را در حالی می‌کنی که حمید استیلی هم تو را دعوت نکرد پس هر حرفی بزنی جانب او را نگرفتی و اتهامی به تو نمی‌خورد؟

من اصلاً بحث و صحبتی که می‌کنم موضوع آن جانبداری نیست.

صحبت‌های فرهاد مجیدی بعد از کنار گذاشتن از تیم امید را در تلویزیون دیدی؟

بله دیدم و خیلی صحبت‌هایی که برایم کرد جالب بود. یکی از بخش‌های جالب صحبت‌های فرهاد مجیدی جایی بود که ادعا داشت حمیدخان در کار او در بحث آنالیز دخالت می‌کند. باور کنید زمان کرانچار او با اصرار و خواهش از حمید استیلی می‌خواست که ابتدای جلسات صحبت کند چون اصلاً زیر بار نمی‌رفت. آن موقع اگر حمیدخان ابتدای جلسات صحبت می‌کرد اصلاً این حرف‌ها نبود که او تیم را آنالیز می‌کند و تنها چند نکته را از نظر انضباطی به بازیکنان یادآوری می‌کرد. باور کنید اصلاً دخالت نبود و تنها کرانچار از او خواهش می‌کرد به‌عنوان بزرگ‌تر تیم چند نکته و موضوع مهم را به بازیکنان گوشزد کند.

اما فرهاد می‌گوید او بحث فنی می‌کرده و در آنالیز تیم دخالت داشته است؟

به‌هیچ‌وجه این‌طور نیست چون فرهاد مجیدی طبق روال از حمید خان خواست در جلسات حضور داشته و اگر صحبتی دارد انجام دهد. در جلسه اول هم که حمید خان در جلسه فرهاد مجیدی را معرفی و چند نکته انضباطی را به بچه‌ها گوشزد کرد. من زمان کرانچار از حمید استیلی که مدام در جلسات بود هیچ دخالتی ندیدم و به نظر شما این صحبت‌ها و ادعاهای مجیدی دلیل بر دخالت او در تیم است.

شنیدیم که از نظر فنی هم در سطح بالایی تمرین نمی‌داده و بچه‌ها راضی نبودند. مثلاً اینکه تنها یک سوت در دهان میانه میدان می‌ایستاد و فقط به بچه‌های تیم می‌گفت مثل تیم‌های محلی و مدرسه‌ای فوتبال بازی کنند.

باور کنید همین‌طور بود. من در اردوهای اولی که بودم ۴ تا ۵ روز ۱۰ تا ۴۵ دقیقه فوتبال بازی می‌کردیم و هیچ بحث تکنیکی و تاکتیکی نداشتیم. اگر بنا به دخالت حمید استیلی هم بود که همان‌جا دخالت می‌کرد چون بزرگ‌تر تیم و جزو افتخارات فوتبال این کشور است. حمید استیلی برای فوتبال ما وجودش یک نعمت است و به نظرم فرهاد مجیدی صحبت‌های جالبی در مورد او نکرد. قطعاً اگر از بازیکنان تیم هم بپرسید که تجربه کار با او در کنار دو مربی را دارند این صحبت‌های من را تائید می‌کنند.

ما شنیدیم که فرهاد مجیدی بنا داشته تمام بازیکنانی که توسط کرانچار دعوت می‌شدند را کنار بگذارد و لیست جدیدی بدهد. به نظرت دلیل دعوت نکردن تو این نبود؟

بعد از اردوی اول که دعوت نشدم با بچه‌ها این موضوع را مطرح کردم و برایم جالب جوابی بود که آن‌ها به من دادند.

چه جوابی؟

بازیکنان تیم می‌گفتند که قرار بوده ما را هم دعوت نکند چون به فدراسیون گفته بود می‌خواهد تیم کرانچار را که آن‌طور خوب نتیجه نمی‌گرفت و مفت نمی‌باخت را کلاً عوض کند. فرهاد مجیدی از باشگاه خواسته بازیکن جدید به تیم بیاورد و بعد جالب بهانه‌ای بود که آورد. چون نتیجه نگرفته بود این بهانه را داشت که به اصرار فدراسیون این بازیکنان را دعوت کرده و ۷۰ درصد نفراتی که هستند جزو لیست او نبودند. اگر بنا به دخالت فدراسیون بود چرا من و دیگر بازیکنانی که هر اردو بودیم دیگر دعوت نشدیم و شما خودتان متوجه این موضوع می‌شوید که همه حرف‌ها بهانه است. تمام کسانی که دعوت شدند جزو بهترین‌های لیگ بودند و کرانچار با آن‌ها نتیجه گرفت و حالا زمان او بد شدند را نمی‌دانم. به همین خاطر خودش زود فهمید و دوباره آن‌ها را دعوت کرد.

تو که در جلسات فرهاد مجیدی حضور داشتی به ما بگو که اول او از استیلی می‌خواست صحبت کند یا خود استیلی بدون توجه به مجیدی شروع به حرف زدن می‌کرد و اینکه به او می‌گفت من کم‌تجربه‌ام و شما به‌عنوان یک باتجربه صحبت کنید؟

من اهل دروغ گفتن نیستم… فرهاد مجیدی در جلسات پیش از اینکه خودش صحبت کند از حمید استیلی می‌خواست به‌عنوان بزرگ‌تر تیم هر صحبتی دارد انجام بدهد و این اتفاق یک مسئله طبیعی است و زمان کرانچار هم می‌افتاد.

تو با دو مربی کارنامه دار کروات یعنی برانکو و کرانچار کار کردی. به نظرت مجیدی می‌توانست این تیم را موفق کند و اصلاً سطح تمرینات او که مدعی است در اروپا با هزینه شخصی چندین دوره را دیده آن‌قدر متفاوت و بالابود که بتواند کار را در بیاورد.

اگر عملکردش خوب بود که این تیم در ۲ بازی آن‌طور نمی‌باخت. تیمی که زمان کرانچار به‌سختی می‌توانستند دروازه‌اش را باز کنند. تقریباً تیم همان تیم بود اما اینکه چرا باخت را باید در بحث فنی و کار کردن فرهاد مجیدی دنبال کنید. زمان ما هم یک بازی بود که مثلاً ویزای خدابنده لو حاضر نمی‌شد و در هر او این اتفاق برای چند بازیکن می‌افتاد اما کرانچار بهانه نمی‌آورد که من چون این بازیکن را نداشتم نتیجه نگرفتم و باختم. اگر فرهاد مجیدی می‌گوید در بازی با ازبکستان ۲، ۳ بازیکن اصلی‌اش نبوده و با آن‌ها می‌برد پس بقیه را کنار بگذارد و با همان چند نفر مسابقه بدهد. قطعاً این بهانه که لیست او نبوده هم من قبول ندارم و این روال نیست چون بدون شک خود مجیدی لیست داده که فدراسیون کار ویزای بازیکنان را انجام داده است.

پس با این شرایط تو معتقدی فرهاد مجیدی خوب موقعی استعفا داد.

به نظرم فرهاد مجیدی زرنگ بود که قبل از اخراج خودش کناره‌گیری کرد چون خودش فهمید نمی‌تواند نتیجه بگیرد و زودتر دست پیش را گرفت.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)