رئیس پیشین فدراسیون فوتبال با بیان اینکه عزیزی خادم می‌خواهد برای ریاست فدراسیون کار کند، گفت: جامعه فوتبال بستر را برای حضور یکی دیگر از نزدیکان مهدی تاج مناسب نمی‌بیند.

امیر عابدینی در گفتگو با مهر، به ارزیابی اش از شرایط و چانه زنی فدراسیون فوتبال برای برگزاری بازی با نمایندگان عربستان در خاک این کشور و ایران پرداخت و اشاره ای به تلاش مهدی تاج برای تقویت پایگاه خود در فدراسیون فوتبال با حضور محمود اسلامیان داشت.

*  آقای عابدینی! باتوجه به اعتراض فدراسیون فوتبال ایران به AFC برای بازی با تیم های عربستانی در آسیا، فکر می کنید این اعتراض ها و مذاکرات نتیجه ای داشته باشد؟

– امیر عابدینی: به نظرم سیبی که روی هوا افتاده است، هنوز دارد می چرخد و مشخص نیست روی سرخ این سیب به ما می رسد یا خیر. فدراسیون فوتبال اصرار دارد که این اتفاق رخ بدهد و به جد دنبال این موضوع است. باید قبول کنیم زور طرف مقابل یعنی عربستان هم زیاد است. اشکال ما این است که در کمیته های کنفدراسیون فوتبال آسیا، رای نداریم. اگر علی کفاشیان هم یک دوره توانست برای حضور در یکی از کمیته ها رای بیاورد، به خاطر این بود که خیلی کار کرد و وقت گذاشت. الان شاید در یک کمیته ۱۷ نفره در AFC، فقط سه رای به نفع ایران باشد. یکی از دلایلی که در چنین پرونده هایی می بازیم، همین است. البته باید این نکته را هم مدنظر داشت که AFC گاهی وعده هایی می دهد ولی عملی نمی کند.

* آیا فدراسیون مهدی تاج در این زمینه موفق عمل کرده است؟

– مهدی تاج قبل از اعلام رای گفت که تیم های ایرانی در صورت صدور رای به نفع عربستان از لیگ قهرمانان کنار می کشند. شاید همین صحبت باعث شد تا AFC روی موضع لجبازی بیافتد. هرچند خود تاج این صحبت را تکذیب کرد ولی این تکذیب بازتابی در خارج از ایران نداشت.

* موضع فدراسیون فوتبال و صحبتهای مهدی تاج قبل از اعلام رای غیر کارشناسی بود؟

– غیر کارشناسی نه، شاید یک مقدار عجولانه بود. فدراسیون باید اجازه می داد ابتدا رای AFC اعلام و ابلاغ می شد. بعد از کنفدراسیون آسیا تشکر می کرد و سپس آن حرفها را مطرح می کرد. همیشه دیپلماسی در سطح بالای فوتبال جواب می دهد.

* به عنوان یکی از منتقدان فدراسیون، آیا به عملکرد مهدی تاج در این مدت نمره قبولی می دهید؟

– ابتدا اجازه بدهید انتخابات هیات رئیسه بین محمود اسلامیان و شهاب عزیزی خادم برگزار شود بعد حرفهایم را می زنم. ممکن است صحبتهایم برای یک کاندیدا، بار منفی داشته باشد. با این حال نظر شخصی ام این است که جامعه فوتبال نمی پسندد یکی دیگر از دوستان و نزدیکان مهدی تاج به هیات رئیسه برود. به همین خاطر اقبال مجمع به عزیزی خادم بیشتر است.

* گفته می شود عزیزی خادم برای انتقام گرفتن از مهدی تاج برای هیات رئیسه ثبت نام کرده است.

– خیر عزیزی خادم برای انتقام نمی آید. بنده با او صحبت کرده ام. عزیزی می خواهد برای جایگاه ریاست فدراسیون فوتبال کار کند که این هم عیبی ندارد!

* تحلیل شما از ثبت نام اسلامیان چیست؟ آیا تاج می خواهد موقعیت خود را در فدراسیون تقویت کند؟

– بله همینطور است. تاج نباید اسلامیان را معرفی می کرد. با این حساب و با احتساب علی کفاشیان، چهار نفر از مسئولان اصلی فدراسیون فوتبال از اصفهان خواهند بود. این موضوع یک مقدار خوب نیست.

* چرا شما برای حضور در هیات رئیسه اقدام نکردید؟

– بنده کارهایم را برای فوتبال کرده ام و فقط گاهی در بعضی از بخشها مشورت می دهم.

* به عنوان یکی از مدیران پرسپولیسی، آیا فکر می کنید محرومیت این باشگاه بعد از رایزنی با مدیران ریزه اسپور برداشته شود؟

– ما می توانیم با ترکیه تعامل کنیم هرچند که چاشنی حرفه ای‌گری آنها بیشتر است. یادم می آید می خواستیم کریم باقری را به یکی از باشگاه های ترکیه منتقل کنیم و اتفاقاتی افتاد که پشیمان شدیم. کار کردن در ترکیه سخت است ولی وقتی پای مسئولان ارشد سیاسی هم وسط آمده، این مشکل قابل حل است. در این بحث هم نباید بگوییم فقط طارمی مقصر است بلکه سیستم مشکل داشت.

* فکر می کنید با رفتن علی اکبر طاهری، حمیدرضا گرشاسبی می تواند بار باشگاه را به دوش بکشد؟

– قطعا آقای گرشاسبی مدیر موقت است. جعفر کاشانی هم گفته بود گرشاسبی برای بلند مدت مدیر پرسپولیس نخواهد بود. همه می دانند که گرشاسبی ریشه شدید استقلالی دارد و عملا نمی تواند مدیر موفقی باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)