پرسپولیس نیوز: معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: تا الان نامه‌ای از سازمان بازرسی درباره عدم اعزام تیم‌ها به اردوی برون مرزی دریافت نکردم و نمی‌دانم منبع خبر کجاست.
مهدی علی نژاد، معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه مراسم بدرقه تیم ملی هندبال به قهرمانی آسیا گفت: آخرین تمرین تیم ملی هندبال قبل از حضور در اردوی ترکیه و مسابقات قهرمانی آسیا انجام گرفت که این اردو همزمان با شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی بود؛ همین باعث شد تا شکل مراسم متفاوت شود. امیدواریم بازیکنان با الگو گرفتن از این شهید دست پر از مسابقات برگردند. اتفاق مهم دیگر این بود که مجموعه تالار هندبال به نام شهید سپهبد قاسم سلیمانی تغییر پیدا کرد که امیدوارم از این به بعد بازیکنان هندبال با تمرین در این سالن به یاد شهید سلیمانی باشند و از او الگو بگیرند. ممطئن باشید برکت این نامگذاری را در آینده می‌بینید.

او در واکنش به خبری مبنی بر اینکه سازمان بازرسی اعلام کرده است هیچ تیمی به اردوی برون مرزی اعزام نشود، بیان کرد: تا الان نامه‌ای در این مورد دریافت نکردم و نمی‌دانم منبع خبر کجاست. من هم چیزی را ابلاغ نکردم. اگر در آینده از نهادهای نظارتی ابلاغی دریافت کنیم آن موقع تصمیمات لازم را می‌گیریم.

علی نژاد در مورد وضعیت مربیان تیم‌های ملی و باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: آقای ویلموتس در دوره آقای تاج رفت و به سرپرست ربطی ندارد و موضوع آن توسط فدراسیون در حال پیگیری است. در مورد باشگاه استقلال هم هیات مدیره تلاش کرد تا طلب آقای استراماچونی را پرداخت کند اما او بعد از دریافت پول شروط دیگری گذاشت و مثل اینکه از اول بنا بر آمدن نداشت. استقلال باشگاه بزرگی است و مربیان و پیشکسوتان زیادی دارد و چون مربی قبلی به ایران برنگشت هیات مدیره هم تصمیم خود را گرفت و آقای مجیدی را به عنوان سرمربی انتخاب کرد.

او در مورد وضعیت سرمربی پرسپولیس بیان کرد: هنوز اتفاق قطعی نیفتاده، مدیران باشگاه در حال مذاکره هستند و امیدواریم مشکلات بین کالدرون و باشگاه به زودی حل شود و این مربی به کار خود ادامه دهد. طبیعی است که فدراسیون فوتبال و دو باشگاه نسبت به موضوعاتشان پاسخگو هستند و وزارت ورزش هم نظارت می‌کند.

علی نژاد در ادامه گفت: از این به بعد هرگاه استقلال و پرسپولیس بخواهند مربی خارجی داشته باشند ما در وزارت ورزش بر اساس نقش نظارتی‌مان موضوع را از ابعاد حقوقی بررسی می‌کنیم اما بخش به فنی ورود نمی‌کنیم و این برعهده باشگاه‌ها است.

او در مورد وضعیت هیات مدیره استقلال و پرسپولیس گفت: قرار است آقای موسوی که مالک هواپیمایی زاگرس است به استقلال اضافه شود و این قطعی است اما در مورد عضو دیگر تصمیم‌گیری انجام می‌شود. در مورد پرسپولیس هم باید بگویم که هیات مدیره کارش را انجام می‌دهد. استعفای آقای عرب ابتدا باید پذیرفته شود و سپس در مورد جایگزین او هم صحبت می‌کنیم.

معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مورد پرداخت حقوق به ورزشکارانی که سهمیه المپیک ۲۰۲۰ کسب کردند، گفت : بر اساس مصوبه ستاد عالی بازی‌ها از تیرماه ۹۸ تا تیرماه ۹۹ ماهانه پنج میلیون تومان به ورزشکارانی که سهمیه گرفتند پرداخت می‌شود که در مجموع ۶۰ میلیون تومان است. علاوه بر این تصمیم گرفتیم که به سرمربی ها هم به اندازه ورزشکاران حقوق بدهیم و مربیان هم مبلغی کمتر دریافت کنند. قرار شده که حقوق ۶ ماه اول که ۳۰ میلیون تومان است به کسانی که سهمیه گرفتند پرداخت شود و قسط دوم هم به کسانی داده می‌شود که به المپیک می‌روند چون ممکن است برخی از ورزشکاران رشته‌های تیمی که سهمیه گرفتند برای المپیک جابه جایی داشته باشند. فکر می‌کنم به زودی قسط اول پرداخت می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که پاداش مدال آوران المپیک به چه صورتی خواهد بود؟ گفت: منتظر هستیم آیین نامه پاداش‌ها تصویب شود.

معاون قهرمانی وزارت ورزش در مورد وضعیت رشته‌های المپیکی چون دوومیدانی گفت: از رشته‌های مدال آور حمایت می‌کنیم که این حمایت ابعاد مالی و معنوی دارد. می‌دانید که ثبت نام دوومیدانی قبل از آمدن من به وزارت انجام شده بود و کمیته تطبیق هم صلاحیت‌های مدیریتی را بررسی کرد. جلسه تجدید نظر آن در دوره من انجام شد و الان در حال بررسی در نهادهای نظارتی است.

علی نژاد در مورد برگزاری سالروز تختی گفت که مراسم این پهلوان همچون سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)