پرسپولیس نیوز: نایب رئیس پیشین کنفدراسیون فوتبال آسیا معتقد است فوتبال ایران می‌تواند از این جایگاه مهم و حیاتی با اتخاذ تدابیر لازم به خوبی استفاده کند.

حسن غفاری که پیش از این به مدت ۹ سال نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در منطقه غرب قاره بود در خصوص کسب مجدد این کرسی برای فوتبال ایران گفت: انتخاب آقای تاج به عنوان نایب رئیس AFC از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به طور کلی مسئله مهم این است که از چنین فرصتی به خوبی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: پیش از این بر اساس تقسیم بندی مناطق ۴ نایب رئیس داشتیم که بنده هم نایب رئیس منطقه غرب بودم و حالا این تعداد به ۵ نایب رئیس افزایش پیدا کرده است. باید بگویم این سمت از اهمیت زیادی برخوردار است و به هیچ وجه تشریفاتی نیست. نایب رئیس در منطقه خودش قطعا تصمیم گیرنده اصلی و شخصیت نخست به شمار می‌رود. مسئله دیگر این است که نایب رئیس در جلسه هیئت رئیسه حضور دارد و همه تصمیمات مهم و پیشنهادات کمیته در همین جلسه تصویب می‌شود. نایب رئیس دارای یک رای است و علاوه بر رای خودش می‌تواند با برقراری ارتباطات لازم منافع فوتبال کشور یا حتی منطقه خودش را تضمین کند. بر این اساس حفظ چنین موقعیت و کرسی برای کشور اهمیت دارد.

رئیس سابق دپارتمان امور بین الملل فدراسیون فوتبال اظهار داشت: این مسئله بسیار مهم است که چنین کرسی حساسی را در AFC داشته باشیم اما طبیعتا افراد مختلف در این کرسی عملکردهای متفاوتی دارند. نماینده ما باید در این جلسات فعال باشد و در هر جلسه طرح‌ها و پیشنهاداتی را مطرح کند که به سود فوتبال کشور باشد. در واقع اگر از این فرصت به خوبی استفاده کنیم می‌توانیم در هر سفر و هر جلسه آورده مهمی برای فوتبال کشور داشته باشیم. لابی‌ها و ارتباطاتی که در حاشیه این جلسات برگزار می‌شود بسیار مهم است و نقشی تایید کننده در معادلات فوتبال آسیا دارد.

غفاری با اشاره به تجربه حضورش در هیئت رئیسه AFC گفت: به خاطر دارم که برخی از کشورها مثل ژاپن و کره همراهان تخصصی در موضوعات مختلف داشتند. به طور مثل زمانی که موضوع جلسه داوری است یک کارشناس در این حوزه همراه با شخص نایب رئیس بود یا در حوزه تیم‌های پایه، برگزاری مسابقات و موارد دیگر کارشناسان متخصص حضور داشتند. در واقع شخص نایب رئیس  برای دفاع از منافع کشور و حتی منطقه خودش همیشه یک همراه و مشاور در بخش‌های مختلف را به همراه داشت.

وی ادامه داد: این مشاور یا همراه با ارزیابی دقیق موضوعات، پیشنهادات مهمی را مطرح می‌کرد که از سوی نماینده ارائه می‌شد و ضامن منافع این کشور بود. پیشنهاد من هم این است که آقای تاج به صورت گروهی و سازمان یافته با دقت در این بخش فعالیت کند. دستور جلسه از یک ماه قبل اعلام می‌شود و در این مدت می‌توان کار گروهی خوبی روی موضوعات مرتبط انجام داد و حاصل دسترنج این گروه توسط شخص نایب رئیس ارائه شود. در این صورت آقای تاج در هر جلسه با دست پر حاضر می‌شود و حضورش در این سمت می‌تواند آورده‌های بسیار خوبی برای فوتبال کشور به همراه داشته باشد. مسئله مهم این است که از این جایگاه مهم با برنامه‌ریزی مناسب برای دفاع از منافع فوتبال کشور به خوبی استفاده کنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)