پرسپولیس نیوز: سخنگوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: نمی‌توانم در مورد عملکرد فغانی در بازی نساجی و پرسپولیس نظر شخصی دهم.

رضا غیاثی درباره اعتراض اکثر تیم‌ها به عملکرد داوران بعد از انجام هر بازی و حتی بیانیه دادن برخی از باشگاه‌ها در این خصوص اظهار داشت: شما به کشورهای صاحب فوتبال نگاه کنید کجا به شکل فوتبال ما پس از هر تصمیم داور اعتراض می‌کنند؟ من فکر می‌کنم دلی اصلی این موضوع این است که جرایم انضباطی بازدارنده نیست. اگر آیین نامه انضباطی در این زمینه جرایم سنگینی در نظر بگیرد آنوقت مربی یا بازیکن جرات نمی‌کند به داوران به هر شکلی اعتراض و حتی در برخی مواقع به آنها اعتراض کند.

وی ادامه داد: مشاهده می‌کنید که وقتی مربیان خارجی برای کار به فوتبال ایران می‌آیند ابتدا اعلام می‌کنند قصد دخالت در کار داوران را ندارند اما پس از مدتی می‌بینیم که آنها در مورد داوری و حتی به عملکرد داوران معترض می‌شوند چون فکر می‌کنند وقتی مربیان دیگر اعتراض می کنند، داوران تحت تاثیر آنها قرار می‌گیرند.

سخنگوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد اعترض مسئولان و کادرفنی تیم پرسپولیس به عملکرد فغانی در بازی این تیم مقابل نساجی  و اینکه آنها معتقدند داور ۲ پنالتی برای پرسپولیسی‌ها نگرفت تاکید کرد: نمی‌توانم در مورد عملکرد فغانی در بازی نساجی و پرسپولیس نظر شخصی دهم اما من به اتفاق آقایان اصفهانیان و عسگری که عضو کمیته بازبینی کمیته داوران هستیم روز یکشنبه عملکرد داوران از جمله فغانی در هفته بیست و یکم لیگ‌برتر را بررسی و در مورد آن اظهار نظر خواهیم کرد.

وی در مورد اینکه پرسپولیسی‌ها معتقدند عملکرد داوران بویژه در چند وقت اخیر به ضرر این تیم بیش از سایر تیمها بوده تصریح کرد: اشتباهات داوری برای همه تیم‌ها بوده استو الان نمی‌توان قضاوت کرد بیشتر به ضرر چه تیمی بوده و این موضوع پس از پایان فصل مشخص می‌شود.

غیاثی در پاسخ به این پرسش که در مجمع که ۲۰ هفته از قضاوت داوران در لیگ برتر گذشته از یک تا بیست چه نمره‌ای به آنها می‌دهید، تاکید کرد: فقط می‌توانم بگویم که عملکرد داوران نسبت به فصل قبل تفاوت چندانی تا اینجای لیگ نداشته است.

وی در مورد اینکه عرب، سرپرست باشگاه پرسپولیس اعلام کرده برای جلوگیری از اشتباهات داوران چند بار از کمیته داوران درخواست استفاده از سیستم ‌VAR در بازی‌های این تیم را داشته‌اند، تصریح کرد: عرب نمی‌داند استفاده از سیستم VAR نیاز به لایسنس و مجوز فیفا را دارد. ما در این خصوص در این خصوص درخواست خود را به فیفا داده‌ایم اما آنها هنوز پاسخ ما را نداده‌اند و تا زمانی که این مجوز به ما داده نشود امکان استفاده از آن را نداریم به همین دلیل تا زمانی که این لایسنس به ما داده نشود امکان استفاده از آن را حتی در بازی دربی هم نداریم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)