پرسپولیس نیوز : رئیس کمیته سازمان مسابقات لیگ گفت: براساس قانون فیفا و AFC تیم میزبان یعنی استقلال ۹۰ درصد سکوها را در اختیار خواهد داشت.

 سعید فتاحی پس از پایان مسابقه پرسپولیس و نساجی در جمع خبرنگاران در مورد میزان تماشاگران دو تیم استقلال و پرسپولیس در دربی عنوان کرد: طبق قوانین فیفا و AFC تیم میزبان ۹۰ درصد تماشاگران را در اختیار خواهد داشت و براین اساس دربی رفت که پنجم مهر است استقلال ۹۰ درصد سکوها را در اختیار دارد و پرسپولیس فقط ۱۰ درصد از سکوها را در اختیار خواهد گرفت شما هم کمک کنید که این قانون جا بیفتد ما زیرساخت‌ها را آماده می‌کنیم و جایگاه‌ها را هم مشخص می‌کنیم. پرسپولیس و استقلال بر همین اساس تماشاگران‌شان تقسیم می‌شود اگر یک پرسپولیسی بلیت استقلالی بخرد باید برود وسط استقلالی‌ها بنشیند یا برعکس همه جای دنیا وضع بر همین منوال است. البته اگر میزبان تا یک ساعت قبل از بازی ۹۰ درصد سکوهایش را پر نکند می‌توانیم سکوها را به تیم میهمان هم بدهیم. بلیت فروشی دربی به صورت الکترونیکی است و از روز قبل وضعیت فروش بلیت مشخص می‌شود.

وی در مورد اینکه چرا جام قهرمانی پرسپولیس را در سوپرجام به آنها نمی‌دهید، گفت: همانطور که اعلام کردیم به احترام ماههای عزیز محرم و صفر جام را فعلاً نمی‌دهیم و پس از آن جام به پرسپولیس اهدا خواهد شد. ما باید منتظر می‌شدیم تا کمیته استیناف رأی خود را می‌داد و اکنون با توجه به صدور رأی استیناف این رأی قابل اجرا است.

وی در مورد شکایت استقلال به دادگاه CAS گفت: استقلال می‌تواند به این دادگاه شکایت کند البته ما رأی کمیته استیناف را اجرا می کنیم و اگر دادگاه CAS رأی دیگری داد آن رأی قابل اجرا است.

فتاحی در مورد اینکه چرا گفته است پرسپولیس ۳ بر صف برنده شده است، گفت: من نگفتم ۳ بر صفر برنده شده من گفتم نماینده استقلال اعلام کرده در سوپرجام بازی نمی‌کنیم و این مسابقه لغو می‌شود فردای همان روز هم به دبیرکل فدراسیون نامه زد و اعلام کرد که استقلال حاضر به بازی در سوپرجام نیست. در جلسه شورای تأمین هم که در روز ۲۹ تیرماه برگزار شد استقلال گفت که به سوپرجام نمی‌آید ما هم پرونده را به کمیته انضباطی فرستادیم که بازی ۳ بر صفر شد. از من هم پرسیدند گفتم کمیته انضباطی باید رأی بدهد اما بازی ۳ بر صفر است.

وی تأکید کرد: رأی دادگاه CAS قابل اجرا است تیم‌های دیگر هم بودند گاهی ۳ بر صفر بازنده شده‌اند و به دادگاه CAS شکایت کردند و رأی تغییر کرده است. اکنون ما هم کار قانونی می‌کنیم و رأی استیناف را اجرا می‌کنیم. گاهی اوقات یک بازیکن بیش از سه جلسه محروم می‌شود این بازیکن می‌تواند به کمیته استیناف اعتراض کند و در آن زمان پس از صدور رأی کمیته استیناف کمیته مسابقات ملزم به اجرای آن است با این حال بهتر است این مسائل حقوقی را از حقوقدانان ما بپرسید.

فتاحی در مورد اینکه مسئولان استقلال گفتند بهتر است سوپرجام در نیم‌فصل برگزار شود، گفت: چنین چیزی نبوده است از این مصاحبه‌ها زیاد می‌شود حتی شفر در جلسه آسیب‌شناسی لیگ شرکت کرد و ما برنامه لیگ را به زبان انگلیسی در اختیار شفر قرار دادیم اما استقلالی‌ها نامه زدند و گفتند به خاطر مشکلاتی که دارند امکان حضور در سوپرجام را ندارند حتی با جواد قراب جلسه گذاشتیم. ما به پرسپولیس و استقلال که نماینده ایران در آسیا هستند به چشم تیم ملی به آنها نگاه می‌کنیم و کمک می‌کنیم.

وی افزود: به استقلال گفتیم امکان برگزاری سوپرجام در تاریخ دیگری نیست گفتم اگر می‌خواهید سوپرجام در نیم‌فصل و یا سه فیفادی شهریور، مهر و آبان برگزار شود باید بدون ملی‌پوشان‌تان در سوپر جام شرکت کنید. اما دو تیم موافقت نکردند. گرشاسبی هم ابتدا اعلام کرد موافق است اما بعد با تیم فنی پرسپولیس صحبت کرد و این مسئله را قبول نکرد. ما بازی استقلال و نفت مسجدسلیمان را به خاطر اینکه استقلال سه ملی‌پوش داشت و بازیکنانش کمتر از ۷۲ ساعت در اختیارشان نبودند لغو کردیم. فصل گذشته نیز بازی استقلال و نفت آبادان در جام حذفی با موافقت نفت آبادان به تعویق انداختیم که استقلال آن بازی را برد و به فینال رسید ما می‌خواهیم قانونمند عمل کنیم شما هم از این قانونمندی ما دفاع کنید.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)