مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ گفت: مردمی که در فینال جام حذفی به زمین مسابقه ریختند باید در مورد اتفاقات پایان بازی پاسخگو باشند.

سعید فتاحی درباره مراسم جشن قهرمانی تیم استقلال در فینال جام حذفی و ورود تماشاگران به زمین مسابقه گفت: جشن قهرمانی تا زمانی که جام را به استقلال اهدا کردیم خیلی خوب بود و در مورد ورود هواداران به زمین هم من نباید چیزی بگویم و باید خود مردم پاسخگو باشند. مردم باعث شدند این اتفاقات بیفتد و به هیچ عنوان تقصیر فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و تیم‌ها نیست.

وی ادامه داد: همه جای دنیا مراسم پایان بازی مرسوم است ضمن اینکه در تمام استادیوم‌های جهان هم مردم در چند قدمی زمین می‌نشینند اما هیچ‌کس وارد زمین نمی‌شود.

مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ در واکنش به این موضوع که او همه تقصیرها را برگردن مردم انداخته است گفت: من نگفتم مردم خرمشهر مقصرند چون فقط مردم این شهر در استادیوم حضور نداشتند و از تمام نقاط ایران برای دیدن فینال جام حذفی به خرمشهر آمده بودند. شما بگویید ما باید چه کاری انجام می‌دادیم؟ الان شما دنبال مقصر هستید. کسانی که به زمین پریدند مقصر این موضوع هستند.

فتاحی که با برنامه رادیویی تهران ورزشی صحبت می‌کرد در ادامه ضمن درگیری لفظی با مجری برنامه گفت: شما مجری هستید و باید درست از من سوال کنید! قصد شما این است که من را جلوی مردم خرمشهر قرار دهید. مردم این شهر همیشه به ما لطف داشته‌اند و من نمی‌گویم آنها باعث اتفاقات پایان بازی شدند. من می‌گویم تمام تماشاگرانی که از نقاط مختلف کشور به خرمشهر آمده بودند این اتفاقات را رقم زدند.

وی در ادامه در واکنش به سوال مجری برنامه که از او پرسید با توجه به اینکه شما در کار چمن ورزشگاه هم سابقه دارید آیا به نظرتان وضعیت چمن استادیوم نفت و گاز اروندان خرمشهر مناسب بود یا خیر، گفت: شما از کجا اطلاع دارید من در کار چمن بوده‌ام؟ هر چیزی که علی کریمی در کانال خود می‌گذارید را نباید بیان کنید. من از شما شکایت خواهم کرد. چیزی که کریمی گفته چمن مصنوعی بوده نه چمن طبیعی که آن هم تکذیب شد. رشته تحصیلی من مهندسی مکانیک است و در تمام این زمینه‌ها سررشته دارم. شما فکر می‌کنید سال گذشته چه کسی ورزشگاه تختی جم را درست کرد؟ من کارم فوتبال است نه چمن. شما در رسانه ملی این صحبت را کردید و باید پاسخگو باشید. شما تریبون در اختیار دارید و هر چیزی را که دوست دارید بیان می‌کنید. به نظر من چمن ورزشگاه خرمشهر هیچ ایرادی نداشت،‌ نور آن هم کافی بود.

فتاحی در مورد صحبت‌های وینفرد شفر سرمربی استقلال و اینکه او اعتقاد داشت مراسم پایان جام حذفی شبیه به آشوب بود، گفت: این مراسم برای ما هم عادی نبود. خیلی شلوغ نکنید من نمی‌خواهم بگویم این مراسم مشکلی نداشت اما همه جای دنیا این اتفاقات می‌افتد. این موضوع وظیفه رسانه‌ها است که فرهنگ‌سازی کنند. همانطور که گفتم در کشورهای قطر و امارات هم مردم در چند قدمی زمین می‌نشینند اما هیچ کس به داخل زمین مسابقه ورود نمی‌کند. کاش شما اول جو ورزشگاه را می‌دیدید و بعد اینطور آن را بزرگ می‌کردید. نمی‌خواهم بگویم اتفاقی نیفتاد اما خدا را شکر مشکلی برای هیچ کس ایجاد نشد. از چمن بازی هم کسی ناراضی نبود اما ممکن است باز هم علی کریمی بگوید این چمن بد بود!

وی در مورد اینکه گفته می‌شود چمن ورزشگاه نفت و گاز اروندان خرمشهر رنگ شده بود گفت: یک خبرنگار این حرف را زد و من هم پیمانکار ورزشگاه را خواستم و گفتم هر کجا رنگ شده است به من نشان دهید. شما یک حرفی را شنیده‌اید و نباید آن را در رسانه ملی مطرح کنید. ۵۰ -۶۰ خبرنگار در زمین مسابقه بودند اما هیچ یک از آنها چنین اعتقادی ندارند.

مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ در واکنش به این پرسش که اگر صحبت‌های علی کریمی خلاف واقعیت است چرا از او شکایت نکرده‌اید، گفت: این موضوع به خودم مربوط است. شما شک نکنید پیگیر آن هم خواهم بود.

فتاحی در مورد دلیل عدم حضور مسئولان در مراسم رونمایی از جام قهرمانی در شلمچه گفت: من در این مراسم حضور داشتم و محمدرضا ساکت هم قرار بود در این مراسم حضور داشته باشد اما پرواز او با تاخیر مواجه شد. ضمن اینکه تیم خونه به خونه قرار بود در زمین مسابقه حضور داشته باشد و من هم وظیفه داشتم تا به ورزشگاه بروم تا اتفاق خاصی رخ ندهد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)