پرسپولیس نیوز: کنفدراسیون فوتبال آسیا برای ادامه مسابقات ناتمام لیگ قهرمانان در حال مطالعه فرمول جدیدی است.

ادامه برگزاری مسابقات ناتمام لیگ قهرمانان آسیا هم اکنون به چالش مهمی برای AFC تبدیل شده است.

عالی ترین مرجع فوتبال قاره وقتی متوجه شد فدراسیون های کشورهای غرب قاره، با برگزاری ادامه مسابقات به صورت متمرکز و در یک کشور، مخالف هستند، به تکاپو افتاد تا گزینه ای دیگر را مورد بررسی و توجه قراردهد.

این سازمان البته هنوز به جمع بندی خاصی در مورد ادامه بازی ها نرسیده؛ در حالیکه برخی منابع در روزهای اخیر گزارش کردند روش تک بازی مورد نظرAFC است.

البته کشورهای غرب قاره مخالف برگزاری مسابقات به صورت تک بازی و به میزبانی یک کشور هستند. این اتفاق باعث می شود یک تیم برای مدت طولانی در کشور میزبان حضور یابد.

بنابه به گزارش امروز روزنامه ورزشی استاد الدوحه، راه حلی که اکنون AFC به آن فکر می کند و درحال بررسی آن است، برگزاری مسابقات مرحله گروهی به روش قدیمی یعنی سیستم رفت و برگشت است. البته برای این منظور بالاترین استانداردهای بهداشتی رعایت شود و مسابقات تماشاگر نداشته باشد. اما در مرحله یک هشتم تنها یک بازی برگزار شود که میزبان نیز تیم صدرنشین مرحله گروهی باشد.

طبق این مقاله مرحله یک چهارم و نیمه نهایی هم به صورت تک بازی باشد. برای میزبان بازی هم قرعه کشی صورت گیرد.

نشریه قطری معتقد است شانس انتخاب این روش زیاد است زیرا فدراسیون های غرب قاره با آن موافق هستند.

استاد الدوحه درباره ادامه پیکارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ عنوان کرد بهترین گزینه AFC برگزاری مسابقات در ماه های اکتبر و نوامبر(مهر و آبان) است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)