پرسپولیس نیوز: هیات بین المللی فوتبال (ایفاب) به عنوان تنها نهاد قانونگذار این ورزش با پیشنهاد فیفا مبنی بر اعمال قانون پنج تعویض برای تیم‌ها پس از شروع مجدد لیگ‌های سرتاسر جهان موافقت کرد.

ایفاب در جریان نشستی تلفنی با حضور نمایندگان فیفا و چهار اتحادیه فوتبال انگلیس تغییرات زیر را در قوانین فوتبال تایید کرد:

تیم‌ها حالا می‌توانند حداکثر پنج تعویض انجام دهند. با این حال به منظور ایجاد اختلال در بازی، هر تیم مجاز است تنها در سه موقعیت دست به تعویض بزند.

پیشنهاد تعوض ششم در وقت‌های اضافه هنوز به تایید ایفاب نرسیده است.

تغییرات تصویب شده بلافاصله در تمامی رقابت‌ها اعم از تورنمنت‌هایی که آغاز شده و یا در شرف آغاز هستند اما موعد اتمام آنها تا پایان دسامبر ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده، قابل اعمال است.

علت اعمال تغییر مذکور چنین عنوان شده است: از آنجا که ممکن است بازی ها در بازه‌ای فشرده و با شرایط اقلیمی متفاوت برگزار شود، هر دو مورد می تواند بر سلامت بازیکنان تاثیرگذار باشد.

اعمال یا عدم اعمال تغییرات تایید شده به صلاحدید سازماندهندگان هر رقابت بستگی دارد.

خلاصه تغییر اعمال شده از قرار زیر است:

هر تیم مجاز است حداکثر پنج تعویض انجام دهد. برای کاهش بروز اختلال در بازی، هر تیم حداکثر سه فرصت یا موقعیت برای انجام تعویض دارد؛ تعویض ها در استراحت بین دو نیمه قابل انجام است.

اگر هر دو تیم همزمان اقدام به تعویض کنند، این تعویض نیز جزو سه فرصت تعیین شده برای هر تیم محسوب خواهد شد.

تعویض‌های انجام نشده، به زمان‌های اضافه قابل انتقال هستند.

فدراسیون فوتبال اسپانیا همگام با فیفا، از اقدامات تسهیلی خود برای استفاده پس از برداشته شدن محدودیت‌های ناشی از کووید-۱۹، رونمایی کرد.

براین اساس، هر تیم می‌تواند با فهرست ۲۳ نفره در بازی‌ها حاضر شود؛ این تعداد پیش از این ۲۱ نفر بود.

علاوه بر این، دو وقفه استراحت نیز در بازی‌ها گنجانده خواهد شد و برای اعمال آن نیازی به بالا بودن دمای هوا نیست. در صورت کشیده شدن بازی به وقت‌های اضافی، زمان استراحت مذکور می‌تواند تا پنج بار اضافه شود.

زمانی که لالیگا آغاز شود، حداقل زمان بازی‌ها برای هر تیم ۷۲ ساعت خواهد بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)