سرمربی سابق پرسپولیس مربیگری در این باشگاه را سخت تر از مربیگری در منچستر یوناتید دانست.

به نقل از نشریه «گاردین» انگلیس، افشین قطبی، موفق ترین مربی آمریکایی کنونی است. اما وقتی به کارنامه او نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که این بازیکن سابق ۵۵ ساله تجارب زیادی دارد.

از زمانیکه او در کادر فنی تیم ملی آمریکا در سال ۱۹۹۸ کار می کرد، اکنون ۲۱ سال گذشته است. او در آن زمان به عنوان مربی در تیم ملی آمریکا کار می‌کرد و مقابل تیمی بازی کرد که در آن کشور متولد شده است.

در آن زمان این بازی بسیار سیاسی بود. البته اکنون نیز اگر ایران و آمریکا بازی داشته باشند به دلیل تحریم‌های شدید از سوی آمریکا این بازی می‌تواند سیاسی تر از بازی سال ۱۹۹۸ باشد.

قطبی درباره آن بازی تاریخی که آمریکا با نتیجه ۲ بر یک باخت، گفت: سیاست همیشه جزئی از فوتبال است. ما تلاش می کنیم که سیاست را از فوتبال دور کنیم اما آن نقش بزرگی در فوتبال دارد. در آن زمان این بازی برای مردم ایران از مردم آمریکا حساسیت بیشتری داشت. یک روز قبل از این بازی با بازیکنان آمریکا درباره اهمیت این بازی صحبت کردیم. اما آنها متوجه اهمیت این بازی نبودند.

قطبی بعد از ۳۰ سال در سال ۲۰۰۷ به ایران، برگشت و هدایت پرسپولیس را برعهده گرفت و این تیم را قهرمان لیگ ایران کرد. او درباره این قهرمانی، گفت: آن قهرمانی جادویی و بزرگ بود. بسیاری از عوامل در داخل و خارج از باشگاه پرسپولیس در این قهرمانی تاثیر گذاشت. در عین حال مسائل زیادی در خارج از زمین بازی وجود داشت. یک جلسه محرمانه در باشگاه برگزار می کردیم اما بعد از چند ساعت همه چیز رسانه ای می شد. مربیگری در پرسپولیس به نظرم سخت تر از مربیگری در منچستریونایتد است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)