پرسپولیس نیوز: رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با انتقاد از صحبت‌های مدیرعامل پرسپولیس گفت: یعنی در سه سال گذشته که پرسپولیس قهرمان شد ما دوست داشتیم این تیم قهرمان شود؟

هدایت‌الله ممبینی که در برنامه «سلام صبح بخیر» حضور داشت درباره صحنه جنجالی و پنالتی اعلام نشده به سود استقلال در دیدار برابر سپاهان اظهار داشت: بله آن یک پنالتی واضح بود و طبق قوانین فیفا وقتی دست از شانه بالاتر بیاید برخورد توپ با دست در محوطه جریمه توسط مدافع حتما خطای پنالتی خواهد بود و در این بازی هم این موضوع کاملاً واضح بود.

وی افزود: ما صحنه را از دوربین و فیلم و عکس می‌بینیم که با فضای فشار و استرس داخل زمین فرق می‌کند، اما قبول دارم که پنالتی واضحی بود و در فضایی اتفاق افتاد که در دید داور بود و ماسک نشده بود.

رئیس کمیته داوران تاکید کرد: داور آن بازی آن لحظه نتوانسته بود صحنه را ببیند و انتظار داشت کمک داور پشت دروازه یا کمک داور کنار خط به او کمک کنند که آنها هم نتوانستند و از این موضوع متاسف بود. داور تا درباره چیزی مطمئن نباشد نمی تواند قضاوت کند و این اتفاق افتاد. نمی‌خواهیم بگوییم طبیعی است اما همیشه انسان در صحنه هایی که تحت فشار قرار دارد ممکن است یک صحنه واضح را نبیند و این اتفاقات در فوتبال دنیا هم رخ می دهد.

ممبینی با بیان اینکه چنین صحنه هایی در یک آن رخ می دهند، یادآور شد: داور باید در یک لحظه صحنه را ببیند، آنالیز کند و تصمیم گیری کند. داور ۴، ۵ متری صحنه بوده زاویه خوبی داشته داور پشت دروازه هم نزدیک بوده است. کمک داور اول مسئولیت کمتری داشته چون خط آفساید را هم داشته است، اما هیچ چیزی از مسئولیتی که آنها نسبت به این صحنه داشتند کم نمی کند. داور پادشاه و رئیس زمین است و تصمیمات به او برمی گردد و تصمیم نهایی با او است اما در این صحنه کمک داورها هم کمک نکرده است.

وی در واکنش به این موضوع که چنین چیزی قابل باور و قبول نیست، تصریح کرد: همین اتفاقات می افتد که این جنجال و حادثه به وجود می آید. داور پشت دروازه استرس کمتری داشته است و او ۹۰ دقیقه پشت دروازه می نشیند تا چنین صحنه ای را قضاوت کند. توجیه او این بود که من این صحنه را درست نتوانستم ببینم دست بالا رفت اما در آن زاویه من نتوانستم ببینم توپ برخورد می کند یا نه. داور خط هم می گفت من حواسم به خط آفساید بود. همه این صحنه را دیده بودند اما استنلی هم که خودش قدبلند است یک لحظه دستش را پایین کشید تا از برخورد توپ با دستش جلوگیری کند اما توپ به دست او برخورد کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)