پرسپولیس نیوز: سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان مدعی شد تیمش با خوش‌شانسی بیشتر می‌توانسته از روی ضربات ایستگاهی به پرسپولیس گل بزند.

علیرضا منصوریان پس از شکست یک بر صفر تیمش مقابل پرسپولیس اظهار داشت: در تیم ما اولین چیزی که حتی مهم‌تر از مسائل تاکتیکی است، مسائل روحی است. تیم ما فصل را با شرایط روحی خوبی شروع کرد، اما رفته رفته روحیه بازیکنان دچار اُفت شد. اُفت روحی روی توان بدنی هم تأثیر می‌گذارد. با این حال باید به امید نمازی تبریک بگویم که پیش از حضور من در ذوب‌آهن تیم خوبی را تشکیل داده است.

می‌توانستیم در اواخر بازی از موقعیت‌های خود استفاده کنیم
وی در ادامه افزود: به نظرم شکل و روند بازی امروز ما بسیار خوب بود. در پایان بازی هم که ۱۰ نفره شدیم، این تیم پرسپولیس بود که در یک سوم دفاعی خود قرار داشت. ما ۱۰ نفره بودیم و آنها در دفاع بودند، چون می‌دانستیم فشردگی مسابقات پرسپولیس خیلی زیاد است، با ۱۳، ۱۴ بازیکن لیگ را شروع کرده و ادامه داده است، طبیعی بود که خسته شوند. ما هم می‌توانستیم در اواخر بازی از موقعیت‌های خود استفاده کنیم، اما از ضربات ایستگاهی استفاده نکردیم.

مظاهری نشان داد که حضورش در جام جهانی بی‌دلیل نبوده است
وی در مورد عملکرد رشید مظاهری که باعث شد شکست ذوب‌آهن سنگین‌تر نشود، تصریح کرد: بله، طبیعی است وقتی دروازه‌بان‌ها درون دروازه قرار می‌گیرند، مسابقه آنها یک نفره است. وقتی دروازه‌بانی باشید که ۹۰ دقیقه خوب باشید و یک اشتباه کنید، تمام بار تیم روی دوش شماست، اما دروازه‌بان ما روز بسیار خوبی داشت. مظاهری نشان داد که حضورش در جام جهانی بی‌دلیل نبوده و یکی از بهترین دروازه‌بان‌های ایران است. تیم ما روندش تغییر خواهد کرد و این قول را به هواداران ذوب‌آهن می‌دهیم که تیم خوبی را در آینده می‌بینند.

در چند پست ترمیم خواهیم داشت
سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن درباره اینکه آیا در نیم‌فصل تیمش را تغییر خواهد داد یا نه، گفت: در چند پست ترمیم خواهیم داشت. البته باید بگویم که جوان‌های خوبی هم داریم. با این حال باید به تیم پرسپولیس هم تبریک بگویم که امروز خوب بازی کرد. هر چند از ابتدای بازی هم ریسک نکردند که خیلی بالا بازی کنند و از نیمه اول در یک سوم دفاعی خود بودند. ما باید در ۵۰ روز تعطیلات نیم‌فصل وضعیت فیزیکی تیم‌مان را بالاتر بیاوریم، چرا که در فوتبال ایران مسائل فیزیکی مهم‌تر از مسائل تاکتیکی است.

موضوع کاپیتانی را در تیم‌مان از بین برده‌ایم
منصوریان درباره اینکه بازوبند کاپیتانی را برای روحیه دادن به محسن مسلمان سپرده بود، اظهار داشت: بله، از سال ۸۵ در ذوب‌آهن بوده و پس از قاسم حدادی‌فر قدیمی‌ترین بازیکن ماست. البته ما این موضوع را در تیم از بین بردیم که این بازوبند یک تکه پارچه است و اصل شخصیت بازیکنان است که باید ببینیم شخصیت بازیکنان چطور است. خیلی از بازیکنان حتی بدون سابقه زیاد در زمین و بدون بازوبند کاپیتان هستند. به رسم قدیم، بازیکنانی که سابقه بیشتری دارند، بازوبند کاپیتانی را هم می‌بندند. همان‌طور که گفتم ما موضوع کاپیتانی را در تیم‌مان از بین برده‌ایم و این مسائل مهم نیست.

فضای فرهنگی ما جالب نیست
به گزارش تسنیم، علیرضا منصوریان در نشست خبری درباره بازی تصریح کرد: ممنونم که وقت گذاشتید و از پله‌ها بالا آمدید تا در نشست خبری حضور یابید. شما نصف پله‌ها را بالا آمدید و ما کامل پله‌ها را طی کردیم. در ورزشگاه ثامن مشهد هم این مشکل را داشتیم. باید اصولی کار را تمام کنیم. ما به عنوان میهمان باید از دل هوادار حریف‌مان رد شویم و مجبوریم سکوت کنیم. فضای فرهنگی ما جالب نیست و به احترام هواداران رقیب رد شویم. هزار اتفاق در این مسیر می‌افتد.

اگر خوش‌شانس بودیم می‌توانستیم روی ضربات ایستگاهی گل بزنیم
وی افزود: بازی را خوب شروع کردیم. می‌دانستیم پرسپولیس روی ضربات آزاد و کاشته‌ها می‌تواند به گل برسد. روی اشتباهی که نمی‌شود گفت فردی، بلکه اشتباهی بود که مجموعه کرد، گل خوردیم. حریف نیز به آن گل بسنده کرد. می‌دانستیم حریف از دقیقه ۷۵ به لحاظ بدنی کم می‌آورد، چون پنج شش بازی است که پشت سر هم فشرده بازی می‌کند و خستگی لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا از تن‌شان خارج نشده است. متأسفانه اخراجی دادیم، اما فوق‌العاده از بچه‌های‌مان راضی هستیم، چون میل به تغییر نتیجه داشتند. اگر خوش‌شانس بودیم، همان‌طوری که کاشته گل خوردیم، از روی کاشته نیز می‌توانستیم گل بزنیم.

بعد از بازی با نفت مسجدسلیمان کل فیزیک تیم را تغییر می‌دهیم
سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان ادامه داد: روی اشتباه علیرضا بیرانوند می‌توانستیم در نیمه دوم به گل برسیم، اما این‌طور نشد. در مجموع بچه‌های ما زحمت کشیدند. اتحاد و همدلی به تیم ما بازگشته و جدا از هفته پانزدهم که میزبان نفت مسجدسلیمان هستیم، در تعطیلات شاکله تیم را عوض می‌کنیم. نه شأن و جایگاه ذوب‌آهن اینجاست و نه با روندی که داریم، اینجا می‌مانیم. بعد از بازی با نفت مسجدسلیمان کل فیزیک تیم را تغییر می‌دهیم.

دست‌مان برای اینکه شکل تیم را عوض کنیم باز است
منصوریان در مورد اینکه آیا ذوب‌آهن می‌تواند در نیم‌فصل دوم نتیجه بگیرد، گفت: قطع به یقین ذوب‌آهن جوان‌های خوبی دارد. ما در دقیقه ۸۵ یک جوان وارد زمین کردیم. دست‌مان برای اینکه شکل تیم را عوض کنیم، باز است. مهم‌تر اینکه امکاناتی که در باشگاهی دنبالش می‌گشتیم، ذوب‌آهن و سپاهان ایران دارند. ما نیاز داریم یکی دو پست تیم را تقویت کنیم و قطعاً در نیم‌فصل دوم بهتر می‌شویم. جایگاه ما خوب نیست، اما در لیگی قرار داریم که با دو سه برد جایگاه‌مان عوض می‌شود.

تن تیم نباید به باخت عادت کند، این عادت خطرناک است
«از زمان حضور در ذوب‌آهن تنها یک امتیاز از سه بازی گرفته‌اید. آیا می‌توانید ذوب‌آهن را به شرایط خوب برسانید؟»، وی در پاسخ به طرح این پرسش اظهار داشت: ما در بازی بعدی قطعاً برای سه امتیاز به زمین می‌رویم. تن تیم نباید به باخت عادت کند و این عادت خطرناک است. در تلاش هستیم که این عادت را از تیم جدا کنیم. نیم‌فصل دوم باید برای بچه‌ها تعریف جام حذفی داشته باشد و نگاه پلی‌آفی داشته باشیم. نگاه ما به بالای جدول است، نه صدر جدول و پایین جدول و پلکانی بالا می‌رویم. چند سال پیش شرایط برای گل‌محمدی نیز همین‌طور بود که نیم‌فصل اول شرایط خوبی با تیمش نداشت و نیم‌فصل دوم بهتر شد. خودم در نفت تهران بودم و اگر غفلت می‌کردیم سهمیه آسیا را از دست می‌دادیم. به نظرم، خوش‌شانس هم بودیم. اصلاً رؤیاپردازی نمی‌کنیم و فقط بازی به بازی سعی می‌کنیم سه امتیاز بازی‌ها را جمع کنیم. کل لیگ از هفته بیست‌وششم تا سی‌ام تکلیفش مشخص می‌شود.

می‌توانیم در هفته پایانی نگاهی به بالای جدول داشته باشیم
سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن افزود: در لیگ قهرمانان آسیا باید دو پلی‌آف را بگذرانیم که برای ما سنگین است. شأن ذوب‌آهن این است که جایگاه بالا را برای خودش ببیند و این تیم با بستری که دارد، می‌تواند پلکانی بالا رفته و در پنج، شش هفته پایانی نگاهی به بالای جدول داشته باشد.

ما مظلوم هستیم و جسارت و زیاده‌خواهی را باید در بین بازیکنان تقویت کنیم
منصوریان در مورد اینکه ذوب‌آهن تمرکزی که باید در زمین داشته باشد را ندارد و آیا فکر می‌کند بتواند تیمش را از این شرایط خارج کند، تصریح کرد: ما در تیم نفر بزرگ‌تر به نام قاسم حدادی‌فر داریم که قبل از مصدومیت بازیکنی با استاندارهای بالای آسیا بود. او ابزار خوبی برای تیم است. بچه‌های تیم ما خیلی خوب هستند. ما فقط مظلوم هستیم و جسارت و زیاده‌خواهی را باید در بین بازیکنان تقویت کنیم. باید در یکی دو پست تیم را تغییر دهیم. بازیکنان جوان می‌توانند مکمل‌های خوبی بوده و بعد یکی دو سال دیگر تعیین‌کننده باشد. در مورد سعید آذری (مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن) هم باید بگویم که از صمیم قلب خوشحالم در ذوب‌آهن هستم و خیلی دوست داشتم با این مرد کار کنم. او تمام حواشی تیم را خودش حل می‌کند و سرمربیان راحت کارشان را انجام می‌دهند. از او ممنون هستم.

من اول انتخاب شدم و بعد انتخاب کردم
وی یادآور شد: من اول انتخاب شدم و بعد انتخاب کردم. نمی‌توانم بگویم جلوتر از سعید آذری انتخاب شده باشم. وقتی این پیشنهاد را داد، خیلی خوشحال شدم. من انتخابی از بین دو سه تیم داشتم و با فراغ بال انتخاب کردم. خودم دوست داشتم در ذوب‌آهن کار کنم و باید از آذری و هیئت مدیره کارخانه تشکر کنم که ذوب‌آهن را به من سپردند.

سیدعلی با استاندارهای اول آسیا قضاوت کرد
سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در خصوص داوری این دیدار هم گفت: سیدعلی داوری فوق‌العاده خوبی کرد. هم داوری ایشان و هم داوری بازی ما با فولاد خوب بود. داوری پوست‌اندازی کرده و داور امروز خیلی خوب سوت می‌زد. در این فشار جمعیت و فشاری که کادر فنی پرسپولیس روی او گذاشته بود، با استاندارهای اول آسیا قضاوت کرد. کمک او که سمت من بود، فیزیک فوق‌العاده خوبی داشت، چون باختیم این حرف را می‌زنم نه اینکه برده باشیم. داوری خیلی تغییر کرده و یکی از دلایل اصلی‌اش امیدواری علیرضا فغانی به داوری است. اعتراض‌ها هم طبیعی است، چون می‌خواهیم جریان بازی را به نفع ما عوض شود. کلاً اگر به ما مربیان اجازه بدهند، می‌خواهیم سوت داور را بگیریم و خودمان قضاوت کنیم!

منصوریان در خاتمه درباره بازی نکردن مهاجم برزیلی تیمش گفت: در مورد اِدی باید بگویم نگاه می‌کنیم کدام بازیکن باانگیزه ایده‌آل می‌خواهد بازی کند. ادی شروع خوبی داشته است، اما اُفت محسوسی در چهار پنج هفته گذشته داشته است. اگر او می‌توانست بازی کند، به جای یکی از بازیکنان جوان وارد زمین می‌شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)