پرسپولیس نیوز: دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: بیرانوند دوست و همشهری من است و به او گفتم خیلی مهم است فصل را چطور به پایان می‌رساند.

ابراهیم میرزاپور در مورد حضورش در تمرین امروز پرسپولیس گفت: من در پرسپولیس دوستان خوب و چند همشهری دارم و برای دیدار با آنها و همچنین برانکو ایوانکوویچ به تمرین پرسپولیس رفتم. بیرانوند و امیری دوستان همشهری من در این تیم هستند که با توجه به حساسیت بالای بازی پرسپولیس و الجزیره و فشاری که روی علیرضا وجود دارد صحبت‌هایی هم با او داشتم.

وی در واکنش به این موضوع که بیرانوند عملکرد خوبی در بازی رفت با الجزیره نداشت تصریح کرد: به هر حال ممکن است یک دروازه‌بان در یک مسابقه روزش نباشد. متاسفانه در فوتبال همه فقط بازی آخر را یادشان می‌آید. به علیرضا هم گفتم که خیلی مهم است فصل را چطور به پایان می‌رساند و الان همه ۳ گلی را که او در بازی با الجزیره دریافت کرد، یادشان است. از او خواستم بدون توجه به حواشی فقط روی بازی حساس پیش‌روی تیمش تمرکز کند تا به خوبی و خوشی فصل را به پایان برساند. به او گفتم اِشکال کارت این است که وقتی یک گل می‌خوری به‌هم می‌ریزی در حالی که باید تمرکزش را حفظ کنی.

دروازه‌بان پیشین تیم ملی در پاسخ به این سوال که آیا انتقاداتی که از بیرانوند می‌شود به حق است یا خیر یادآور شد: هیچ دروازه‌بانی در هیچ گلی بی‌تقصیر نیست اما درصد اشتباهات فرق می‌کند. بیرانوند فصل خیلی خوبی را در پرسپولیس و تیم ملی سپری کرد و من مخالف انتقادات سازنده و دلسوزانه نیستم اما برخی انتقادات تخریبی است. به همین خاطر به علیرضا گفتم تا آغاز جام جهانی ۲۰۱۸ کاری به حواشی پیرامونش نداشته باشد و سرش به کار خودش باشد.

میرزاپور در ارتباط با اینکه یک دروازه بان برای بازی در جام‌جهانی خیلی باید آماده باشد و برخی اعتقادند بیرانوند از نظر روحی و روانی چندان آماده نیست، گفت: انصافا عملکرد بیرانوند در تیم ملی عالی بوده است. اتفاقا من هم قبل از جام‌جهانی فکر می‌کردم بازی در این رقابت‌ها شرایط کاملا متفاوتی دارد و استرس زیادی داشتم اما وقتی وارد بازی‌ها شدم به این  نتیجه رسیدم که بی‌جهت به خود استرس می‌دادم و آنجا هم قرار است مثل هر مسابقه‌ای از دروازه‌ تیم ملی حراست کنم. فقط باید کمترین استرس و بیشترین تمرکز را در مسابقات جام جهانی داشت.

وی در واکنش به این موضوع که یک اشتباه در جام‌جهانی می تواند تا مدت‌ها در اذهان میلیون‌ها آدم باقی بماند اما در عوض یک عکس‌العمل عالی همیشه در اذهان ماندگار خواهد شد همانند کاری که عابدزاده در بازی مقابل آمریکا انجام داد، خاطرنشان کرد: منظور شما را متوجه شدم. من اگر در جام‌جهانی آن اشتباه را کردم به خاطر شرایط بد پایم بود که کسی از آن خبر نداشت؛ البته نمی‌خواهم به گذشته برگردم. شاید همین طور باشد که می‌گویید چرا که میلیون‌ها بیننده بازی شما را زیر نظر دارند.اما انصافا نباید این طور باشد و برای بررسی عملکرد یک دروازه‌بان باید عملکرد کلی او را زیر نظر گرفت نه یکی دو بازی. در جام‌جهانی قبل دروازه‌بان برزیل مقابل آلمان آن روز بد را داشت اما هیچ کس او را به خاطر یک روز بد متهم نکرد.

دروازه‌بان پیشین تیم ملی در پایان درباره حضورش در کادرفنی تیم امید عنوان کرد: رزومه خود را تحویل ساکت دبیرکل فدراسیون فوتبال داده‌ام و اگر خواستند با کمال میل در خدمت تیم امید هستم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)