مرجع خبری پرسپولیس : فصل گذشته زمانی که یکی دو بازیکن استقلال برای ادامه دوران فوتبال خود به اصفهان و تیم سپاهان نقل مکان کردند حواشی بسیاری اطراف تیم قهرمان لیگ را فرا گرفت ولی بیشتر این حواشی معطوف به کسی نبود جز خسرو حیدری.


خسرو حیدری که دلایل انتخاب سپاهان را مواردی چون عدم تمایل برای همکاری با پرویز مظلومی و علاقه به کار کردن با امیر قلعه نويی و همچنین کسب تجربه‌ای جدید اعلام کرده بود از استقلال دل كند و به دیار زنده‌رود آمد.

 

هرچند که در همان زمان وعده بازگشت به استقلال را به هواداران آن تیم داد و خون خود را آبی دانست!! هرچند که وب‌سایت رسمی استقلال در اقدامی غیرفرهنگی با بیانیه‌ای تند به حیدری حملاتی اساسی را صورت داده بود که در همان مقطع نیز جامعه مجازی طرفداران سپاهان مقالات و بیانیه‌هايی در حمایت از خسرو روی خروجی خود فرستاد اما…

 

به هر حال همه چیز گذشت تا بازی رفت دو تیم در ورزشگاه آزادی که هواداران استقلال در آن بازی در تمام نود دقیقه وی را بی‌غیرت و پولکی نامیدند و هر گاه توپ زیر پای خسرو آمد با سوت‌های ممتد و انواع فحش‌های رکیک به وی و خانواده‌اش از خجالت حیدری درآمدند تا جايی که خسرو یکی از ضعیف‌ترین بازی‌هایش را انجام داد و بعد از اتمام بازی در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام كرد: «دوست داشتم روزی به این تیم برگردم ولی کاری کردند که در این تصمیم تجدید نظر کنم.»

 

قضیه به همین جا ختم نشد تا بار دیگر و در ورزشگاه فولادشهر نیز اندک هواداران حاضر استقلالی در ورزشگاه باز هم با سر دادن شعارهای رکیک و سوت‌های ممتد نسبت به خسرو حیدری مراتب اعتراض خود را به او اعلام کردند تا جايی که باز هم خسرو نتوانست بازی درخشانی را از خود به نمایش بگذارد و حتی گل دقیقه91 سیدصالحی بر روی جایگیری غلط وی به ثمر رسید.

 

اما نکته جالب در خصوص خسرو حیدری در پایان فصل و زمانی رخ داد که با کنار رفتن امیرقلعه‌نويی و مطرح شدن بحث سقف قرارداد او نیز مانند چند تن دیگر ساز جدايی کوک کرد و از آنجا که فرزندی نداشت تا مدرسه رفتنش را بهانه قراردهد، افسردگی همسرش برای ماندن در اصفهان را دلیل تصمیم بر جدايي‌اش خواند!!! خسرو که بدترین فحش‌ها و بدترین شعارها را علیه خودش و از تیم محبوبش خورده بود به این نکات توجهی نداشت و شعارهای آنان را به جان خرید و به تیم محبوبش(!) بازگشت، اما سوالی که باید از خسرو پرسید این است که آیا واقعا این با اصول حرفه‌ای برابر است که پس از امضاي قرارداد حرفه‌ای و گرفتن پول حرفه‌ای باشگاهی که با آن قهرمان ایران شده‌اید را برای صدور رضایت‌نامه تحت فشار بگذارید؟! آقای حیدری آیا باشگاه سپاهان و هواداران این تیم در مدت اقامت‌تان در نصف‌جهان برای شما سنگ‌تمام نگذاشتند که با بهانه‌های واهی به دنبال رضایت‌نامه هستید؟! آقای حیدری شما چطور بهانه‌های بچه‌گانه را برای تحت فشار قراردادن باشگاه به کار می‌بندید آن هم در شرایطی که قراردادی که خود شما شخصا آن را امضا نمودید و خانواده شما نیز در جریان آن بوده‌اند قراردادی به مدت دو سال بوده است؟! البته حالا می‌توان به وی حق داد چرا که وقتی او با شنیدن آن همه فحاشی و بی‌احترامی حاضر به بازگشت می‌شود دیگر چه انتظاری در این موارد می‌توان از او داشت؟! هر چند جواب خسرو قطعا یک جمله بیشتر نیست: «آن حرف‌ها از طرف معدودی تماشاگرنما بود که خط می‌گرفتند نه استقلالی‌های واقعی!!!»

 

در این که خسرو امسال با وجود مربی به‌روزی چون لوکا بوناچیچ در پازل تاکتیکی سپاهان نقش آنچنانی نمي‌توانست داشته باشد شکی نیست، زیرا لوکا به هیچ عنوان به بازی بلند و سانتر از جناحین اعتقادی نداشته و برنامه تاکتیکی‌اش بر پایه ایجاد مثلث‌های نزدیک، پاسکاری‌های کوتاه و بازی روی زمین ایجاد می‌شود ولی ایرادی که هواداران سپاهان از خسرو دارند این است که چرا مانند بعضی از بازیکنان دیگر با صداقت اعلام نکرد که دنبال پول بیشتر است و افسردگی همسرش را بهانه قرار داد؟! آقای حیدری ما درک می‌کنیم که شما در ابتدای راه زندگی هستید و باید به فکر آینده خود باشید ولی آیا پول این‌قدر ارزش دارد که تمام آن شعارها را به جان بخرید؟!!!

 

البته نمی‌توان تمام ایراد را به خسرو حیدری گرفت و اعتقاد داریم باشگاه نیز در ایجاد این شرایط مقصر است چرا که اگر باشگاه قرارداد وی را مطمئن و حرفه‌ای بسته بود امروز این بازیکن حق صحبت از جدايی و پیگیری راهی برای جدايی را نداشت و شاید این مورد درس عبرتی باشد برای حرفه‌ای‌ترین باشگاه ایران که در آینده تنها به حرف و قول بازیکنان اکتفا نکرده و کاملا قانونی قراردادهای خود را نهايی نموده و از درج بند و شرایط خاص خودداری نماید.

 

به هر حال طرفداران سپاهان با توجه به واکنش‌های اخیر شما و مصاحبه‌های غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای شما بسیار دلگیر شده و خواهان جدايی هر چه سریع‌تر شما بودند ولی این هواداران آن‌قدرها هم بی‌معرفت نیستند که هر حرفی را نثار بازیکنی که برای تیمشان زحمت کشیده کنند و بابت یک‌سال زحمتی که در دیار نقش‌جهان کشیدید از شما کمال تشکر را داشته و امیدواریم با کسب تجربیات ارزنده در تیم محبوب ما در ادامه فعالیت حرفه‌ای خود موفق باشید. هرچند گویا شعار دادن به سبک استقلالی‌ها برای شما خوشایندتر بوده است…

 

جامعه مجازی طرفداران سپاهان

خشايار بيدمشكي

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)