یکشنبه 11 اسفند (14:15)

مرجع خبری پرسپولیس : طرفداران پرسپوليس بي‌خيال قهرماني شدند  !

وينگادا در اتاق كنفرانس ورزشگاه فولادشهر باز هم يك جمله نسبتا غيرمتعارف به زبان آورد تا نتيجه تساوي بدون گل و از دست رفتن اندك شانس قهرماني براي هر دو تيم پرسپوليس و سپاهان تحت‌تاثير اين جمله مرد پرتغالي قرار بگيرد: «بازي امروز يك بازي اروپايي بود!»
 شروع انتقادات از نلو
مرد پرتغالي كه قبل از شروع صحبت‌هايش تاكيد زيادي داشت كه رسانه‌ها عين حرفهايش را بنويسند و از جمله‌هايش برداشت‌هاي عجيب و غريب نداشته باشند اين‌بار در نخستين جملاتش به نكته‌اي اشاره كرد كه به برخي منتقدانش بهانه داد تا پس از چهارمين نيمكت‌نشيني نلو و از دست رفتن ششمين امتياز انتقادها از او نيز آغاز شود.
 اولين واكنش انصاري‌فرد
بلافاصله پس از صحبت‌هاي وينگادا، عباس انصاري‌فرد مديرعامل باشگاه پرسپوليس به نوعي در توجيه اظهارنظر عجيب مرد پرتغالي برآمد و اعلام كرد با توجه به اينكه وينگادا تجربيات زيادي دارد حتما در بازي عصر جمعه چيزي ديده كه فراتر از درك افراد عادي بوده و به‌همين‌خاطر صفت «فوتبال اروپايي» را براي جنگ و جدال فيزيكي زرد و قرمزها بكار برده است. افشين پيرواني دستيار وينگادا نيز درباره اظهارنظر عجيب سرمربي قرمزها، كاملا هوشمندانه صحبت كرد و گفت طي اين مدتي كه با نلو كار كرده از او نكته‌هاي بديعي ديده و مي‌‌‌تواند قاطعانه اعلام كند وينگادا كاملا حرفه‌اي كار مي‌‌‌كند.

منتقد سرسخت به نام درخشان
با اين‌حال حميد درخشان در مقام يكي از اعضاي كميته فني پرسپوليس در مقام منتقد سياست وينگادا از اظهارنظر سرمربي قرمزها به اصطلاح بُل گرفت و اعلام كرد بازي پرسپوليس با آنچه وينگادا از آن به‌عنوان يك مسابقه اروپايي نام برده كاملا متفاوت است.
پيشكسوت پرسپوليس كه غالبا رابطه خوبي با مربيان خارجي تيم محبوبش نداشته اظهارات وينگادا را غيرمنطقي خواند و از بازي
سپاهان- پرسپوليس با عنوان يك بازي معمولي همراه با بار فني پايين نام برد. همزمان با انتقاد صريح درخشان، باب انتقاد از وينگادا و تفكرات دفاعي‌اش پس از خروج قطعي پرسپوليس از كورس قهرماني در مطبوعات نيز گشوده شد و برخلاف آنچه پيش‌بيني مي‌‌‌شد مرد پرتغالي يك مربي محتاط معرفي شد و درست در نقطه مقابل روح تهاجمي پرسپوليس قرار گرفت.
 اولويت اول با نباختن
وينگادا از فوتبال پرتغال و روح فوتبال لاتين اروپا مي‌‌‌آيد كه با تكنيك و حمله براي ايراني‌ها شناخته مي‌‌‌شود اما سرمربي پرسپوليس در هر چهار مسابقه اخير اصل را بر «نباختن» گذاشته است تا موقعيت خودش را تثبيت كند.  از نوع نگرش وينگادا به مسابقات، چيدمان تركيب، تغييرات در حين بازي و سياست‌هاي او چنين برمي‌آيد كه او نباختن را بر هر چيزي مقدم مي‌‌‌داند تا حداقل خيلي زود قرارداد خود را به پايان رسيده نبيند. از طرفي ديدگاهي ديگر رفتار و سياست‌هاي وينگادا را به‌گونه‌اي ديگر توجيه مي‌‌‌كنند. اين گروه معتقدند وينگادا درآستانه ليگ قهرمانان آسيا اصل را بر استحكام و تثبيت ساختار دفاعي تيمش گذاشته و به همين دليل گل نخوردن را اولويت برنامه‌هاي تيمش قرار داده است. براساس اين نگرش وينگادا مي‌‌‌خواهد در ليگ‌برتر بدون شكست پيش برود و برنامه‌هاي اصلي خود را در ليگ قهرمانان پياده كند. تا اينجاي كار او با نباختن، موقعيت خود را به‌صورت نسبي در راس كادرفني پرسپوليس تثبيت كرده و عباس انصاري‌فرد را به اين موضوع مجاب كرده كه بگويد: «پرسپوليس از نظر تاكتيكي پيشرفت كرده است» اما نه وينگادا، نه پيرواني و نه عباس انصاري‌فرد به اين موضوع فكر نمي‌كنند كه با ادامه تساوي‌ها و از دست رفتن جايگاه سوم ليگ‌برتر، شانس حضور در فصل آينده ليگ قهرمانان آسيا كاهش مي‌‌‌يابد، مگر با قهرماني در جام حذفي يا ايستادن برقله آسيا!

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)