مدیر تیم فوتبال پرسپولیس گفت: باشگاه هایی که نماینده ایران در آسیا هستند می‌توانند بگویند عضو کرونایی داریم و بازی نمی‌کنیم.

افشین پیروانی بعد جلسه با مهدی رسول پناه اظهار داشت: جلسه در خصوص وضعیت تیم و اتفاق‌هایی که قرار است رخ دهد، بود. این جلسه با حضور گل‌محمدی و رسول‌پناه تشکیل شد. تمرینات را با در نظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌دهیم و همه چیز خوب است.

وی در خصوص برگزاری تمرینات در شرایط بیماری کرونا عنوان کرد: اگر بخواهیم مشکلی به وجود نمی‌آید و اگر بخواهیم مشکل‌دار می‌شود. بخواهیم سمت و سویی فکر کنیم، مشکل به وجود می‌آید. از فوتبالیست‌ها می‌خواهم فاصله طبقاتی به وجود نیاوریم. من فوتبالیست چه فرقی با یک راننده تاکسی یا کسی که در نانوایی و معدن کار می‌کند، دارم؟ اگر قرار است خطری وجود داشته باشد، برای همه است و اگر قرار به سلامتی باشد، برای همه است. باید همه را با یک چشم نگاه کنیم. بهتر است دیدگاه مثبتی داشته باشیم. هیچکس نمی‌تواند تضمینی دهد که تا سه ماه دیگر کرونا از بین برود و تا چند ماه دیگر واکسن آن کشف شود. با رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی اتفاقی برای کسی رخ نمی‌دهد. باید زندگی کردن در کنار کرونا را یاد بگیریم.

وی در رابطه با علاقه بازیکنان به برگزاری لیگ و تمایل نداشتن مدیریت باشگاه‌ها به برگزاری این مسابقات تاکید کرد:‌ مشکلات اقتصادی بی‌تأثیر نیست. باید به مدیران حق دهیم چون هیچ درآمدی از فوتبال ندارند و واقعاً در حال هزینه کردن هستند. فوتبالیست‌ها باید به فکر خودشان باشند ما هم باید تابع قانون باشیم و از آن پیروی کنیم. امروز یک عکسی را دیدم که در تعطیلات عیدفطر هموطنان در آنجا حضور داشتند و از روزهای قبل از کرونا هم شلوغ‌تر بود. باید این شعار را حذف کنیم که بگوییم فقط فوتبال، کرونا دارد.

مدیر سرخپوشان در مورد امکانات بهداشتی باشگاه پرسپولیس و شایعات مطرح شده در خصوص اختصاص این امکانات ویژه به باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: در زمانی که قرار بود قرنطینه را رعایت کنیم سعی کردیم این کار را بکنیم. با این وجود من شخصا به شرکت‌هایی که در این خصوص پیشرفته هستند، مراجعه کردم. همه آنها ایرانی‌‌اند و چند باشگاه هم سفارش این تونل‌های ضدعفونی را داده‌اند. سعی کرده‌ایم از فرد خاصی کمک نگیریم. می‌گویند از فلان ارگان کمک گرفته‌اند من همین جا می‌گویم از کسی کمک نگرفته‌ایم، فقط همت افرادی بوده که در باشگاه حضور داشته‌اند. من هم عضوی از این باشگاه هستم و در خانه نشسته‌ام و تلاش کرده‌ام که امکاناتی در حد نام باشگاه پرسپولیس تهیه کنیم. تا الان هم اتفاق خاصی برای هیچکس رخ نداده است.

وی در خصوص عملکرد فدراسیون فوتبال در برگزاری لیگ برتر، تأکید کرد: وقتی فدراسیون چندین و چند ماه است رئیس ندارد، نمی‌تواند بی‌تأثیر باشد. باید مقداری توانایی از خودشان نشان دهند. سال جام‌جهانی است مگر می‌شود فوتبال را تعطیل کنیم؟ رفتن به جام‌جهانی ملاک نیست؟‌ مگر می‌شود بازیکن ۴، ۵ ماه تمرین نکند؟ خود تیم‌هایی که نماینده آسیا هستند، می‌توانند بگویند یک نفر در باشگاه‌مان کرونا گرفته و ما نمی‌آییم. هم محروم‌مان می‌کنند و هم جرایم سنگینی می‌گذارند. فوتبال ما اینگونه شده که هر باشگاهی خودش تصمیم می‌گیرد و نظر می‌دهد که ما نیستیم و بازی نمی‌کنیم. یک فوتبالیست هم باید مثل شغل‌های دیگر به او نگاه شود. نمی‌شود هر کسی هرگونه دلش خواست، اظهارنظر کند.

وی افزود: بازی ما با سپاهان را بدون تماشاگر کردند و چندین صفحه علیه ما بیانیه دادند که این‌ها به خاطر پرسپولیس این بازی را بدون تماشاگر برگزار کردند و بعد از آن دیدیم در تمام دنیا بازی‌ها بدون تماشاگر شد. دست سازمان لیگ درد نکند که گفتند تست کرونا را بگیرید و بعد متوجه شدند چند نفر تست‌شان مثبت شده است. اگر فدراسیون پزشکی و ستاد ملی مبارزه با کرونا اجبار نمی‌کردند فکر می‌کنم مشخص نمی‌شد. یکسری از تیم‌ها از ترس سهمیه می‌گویند فوتبال تعطیل شود و یکسری به خاطر سقوط کردن می‌گویند لیگ را تعطیل کنید.

پیروانی تصریح کرد: باید ببینیم قانون چه می‌گوید.تمام صنوف در کشورمان باز است و یک فدراسیون و سازمان لیگ مقتدر می‌خواهد بگوید لیگ را برگزار کنیم.شنیده‌ام می‌گویند لیگ به خاطر یک تیم قرار است برگزار شود. خب ما پرسپولیس هستیم صدر جدولیم باید فرقی بین ما و دیگر تیم‌ها باشد.

پیروانی در خصوص تمدید قرارداد بازیکنان و مأموریتش برای مذاکره با آنها تأکید کرد: ۹ بازی داریم و دو بازی در جام حذفی و ۴ بازی در آسیا، این‌ها باید تمام شود. من به هواداران می‌گویم تمام بازیکنان از خدایشان است که بمانند و می‌مانند و خیلی از بازیکن‌های دیگر تیم‌ها می‌خواهند در پرسپولیس بازی کنند. مطمئن باشند هیچکس هیچ کجا نمی‌رود، هر کسی باعث شود هواداران دل‌نگران نباشند من مخلص او هستم. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم با تمام سختی‌اش امسال را قهرمان شویم و سال‌های آینده هم قهرمانی را به ارمغان بیاوریم.

وی در خصوص استوکس عنوان کرد: این موضوع را از مسؤولین باشگاه بپرسید.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در رابطه با انصراف بعضی از تیم‌ها از لیگ برتر گفت: این دوستان نظرشان را گفتند و نظرشان قابل احترام است من به عنوان نماینده باشگاه پرسپولیس می‌گویم ما با قدرت در حال تمرین هستیم قهرمانی در لیگ و جام‌حذفی را برای تیم‌مان رقم می‌زنیم.

وی در خصوص کریم باقری به عنوان مربی تیم ملی گفت: آقای کریم باقری با پرسپولیس قرارداد دارد و در پرسپولیس می‌ماند. هر روز سر تمرین پرسپولیس است و عاشق این تیم. احتمالات و شایعات را از فوتبال دور کنیم.

پیروانی در مورد پروتکل بهداشتی ابلاغ شده به باشگاه‌ها اظهار داشت: این پروتکل به دست ما رسیده. این پروتکل چندین و چند صفحه است و خواندنش چند ساعت طول می‌کشد اگر بخواهیم این پروتکل را رعایت کنیم سخت است. بین خوب و خوب‌تر باید خوب‌تر را انتخاب کنیم ما می‌خواهیم تمام پروتکل را رعایت کنیم و امیدواریم هیچ آسیبی به کسی نرسد. باید به زندگی در کرونا را عادت کنیم

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)