خبرگزاری پرسپولیس : سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به اینکه جایگاه فعلی پرسپولیس در جدول رده بندی درشان این تیم نیست، گفت: خجالت می کشم در خیابان قدم زده و شاهد ناراحتی هواداران باشم.

مانوئل ژوزه روز دوشنبه در نشست خبری پیش از دیدار تیم های پرسپولیس و سایپا درجمع خبرنگاران، خاطرنشان کرد: پیروزی در دیدار باآلومینیوم هرمزگان تا حدودی اعتماد به نفس ازدست رفته بازیکنان رابرگرداندونفرات دراین چند روز تمرینات شادابی را برگزار کردند. البته هنوز به اعتماد به نفس ۱۰۰ درصد نرسیده‌اند، اما انگیزه بیشتری از قبل دارند.

وی افزود: باید این اعتماد به نفس را حفظ کرده تا در دیدار با سایپا نیز به پیروزی دست یافته و با آرامش به تعطیلات برویم. فردا (سه شنبه) بازی سختی داریم و همیشه برای برد به میدان رفته‌ایم. من از همه بازیکنان می‌‌خواهم که احساس نکنند در زمین مجبورند گل بزنند، چرا که این موضوع فشار را روی آنها بیشتر می‌کند. همین طور از مهاجمان می‌‌خواهم که با عشق و علاقه بازی کنند، چرا که این طور بازی کردن برایشان بهتر است. امیدوارم که بازی بهتری نسبت به آلومینیوم انجام دهیم.

سرمربی پرسپولیس عنوان کرد: از زمانی که لیگ برتر آغاز شده است، به طور مداوم زیر فشار بوده و آرامش نداشته ایم و باید با تلاش فراوان آرامش را به تیم برگردانیم.

ژوزه خاطرنشان کرد: چنانچه در دیدار با سایپا آرامش داشته باشیم، شانس بالایی برای رسیدن به پیروزی خواهیم داشت. برای بردن باید فاکتورهای زیادی داشت که یکی از آنها استفاده از توپ های آخراست. ما دردیدارهای گذشته آمار خوبی برای گلزنی نداشته ایم که دلیل اصلی آن استرس مهاجمان است.

مانوئل ژوزه درباره نحوه بازی دادن به مهاجمان تیمش در بازی‌های مختلف گفت: این موضوع بستگی به شرایط هر بازی دارد . برای این که همه بتوانند گلزنی کنند، باید کیفیت بازی خوب باشد. از همان روزی که من به پرسپولیس آمدم این فشار روی بازیکنان وجود داشت که حتما باید قهرمان شوند. نتایج بدی که گرفتیم اعتماد به نفس را از بازیکنان گرفت، اما پیروزی‌ها می‌تواند ما را دوباره در شرایط خوب قرار دهد. باید یک بازی بسیار خوب انجام دهیم که تا الان انجام نداده‌ایم. فردا با تیم متفاوتی بازی داریم. بنابراین ترکیب بازیکنانی که به زمین می‌روند ممکن است نسبت به بازی قبل تغییر کند.

وی در مورد شرایط امیرحسین فشنگچی گفت: وی از بازیکنان اصلی پرسپولیس بود که متاسفانه از بند مصدومیت رهایی پیدا نکرده و نمی تواند تیم را همراهی کند.

سرمربی پرسپولیس با اشاره به این که پولادی به بازی این تیم مقابل سایپا می‌رسد، درباره احتمال بازگشت شهاب گردان به ترکیب اصلی گفت: وقتی یک بازیکن خوب بازی می‌کند او را از ترکیب خارج نمی‌کنم . شاید گردان باید منتظر باشد تا نیلسون محروم یا مصدوم شود. می‌دانم ذخیره بودن برای او خیلی سخت است و همین طور این که هر روز خود را در تمرین حفظ کند. با این حال چیزی مشخص نیست. الان دروازه‌بانمان نیلسون است و ممکن است فردا گردان در دروازه‌ بایستد.

ژوزه درپاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه شهاب گردان چه زمانی به ترکیب اصلی پرسپولیس بازمی گردد، اظهار داشت: گردان در گذشته اشتباه کرد و حالا باید در انتظار اشتباه نیلسون ویا اتفاقی خاص باشد تا به دروازه بازگردد. نیسلون عملکرد بسیار خوبی دارد و من بازیکن تاثیر گذار را از ترکیب بیرون نمی گذارم.

وی درمورد شرایط ایمون زاید نیز عنوان کرد: در ابتدای فصل از مدیریت باشگاه خواستم تا قرارداد این مهاجم را تمدید کند، اما وی در دیدارهایی که به میدان رفت عملکرد خوبی نداشت و باید با جدیت بیشتری تمرین کند. وقتی که من به پرسپولیس آمدم قرار نبود زاید در تیم بماند، اما چند فیلم از بازی‌های او را دیدم و زاید به اصرار خودم در باشگاه ماند. من هیچ فرقی بین بازیکنان نمی گذارم. آن چیزی که برایم مهم است آمادگی بازیکنان، تمرینات و نحوه استفاده آنها از شانسی است که من به آنها برای حضور در زمین می‌دهم. تا به حال چندین بار به زاید فرصت داده‌ام، اما خیلی خوب نشان نداد. به عنوان یک بازیکن از او خوشم می‌آید ، اما باید بیشتر تلاش کند. شاید بعضی مواقع برای او سخت است که با تیم باشد، اما اگر عملکرد خود را بهتر کند حتما در ترکیب قرار می‌گیرد.

ژوره درخصوص تعطیلات لیگ نیز عنوان کرد: هر زمانی که تیم به هماهنگی می رسد، لیگ برای یک دیدار تیم ملی چند هفته تعطیل شده و به تیم های باشگاهی ضربه می زند. مشکل ما هم همین تعطیلی‌ها است. به محض این که به بازی عادت می‌‌کنیم و می‌خواهیم ریتم خود را حفظ کنیم بازی‌ها دوباره تعطیل می‌شوند.

وی درمورد برگزاری تمرینات پرسپولیس پشت درهای بسته گفت: مشکلی با هواداران نداشته و شرایط انان را درک می کنم و به خوبی می دانم بیشتر آنها در شرایط مالی خوبی نبوده و به عشق پرسپولیس زندگی می کنند اما برای حفظ تمرکز تیم این تصمیم را گرفته ام.

سرمربی پرسپولیس درباره این موضوع که چرا هواداران را به تمرین‌های این تیم راه نمی‌دهد ؟ گفت: این شیوه کاری من است. هشت سال در مصر بودم و در آنجا هم همین روند را دنبال می‌کردم. بعضی وقت‌ها هفته‌ای یک بار هواداران را به تمرین می آوردیم. من هیچ مشکلی با تماشاگران ندارم. برعکس هر کاری که می‌‌کنیم به خاطر آنها است، اما بازیکنان باید در تمرین تمرکز و آرامش داشته باشند. با این نتایجی که پرسپولیس گرفته خودم هم از دست خودم عصبانی‌ام. بازیکنان هم همینطور. به هواداران حق می‌دهم که ناراحت باشند، اما دوست دارم که بدانند هر اتفاقی که می‌افتد به خاطر آنها است .

ژوزه در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید شما با دور کردن هواداران از تمرین و با کنار گذاشتن بازیکن محبوبی مثل کریمی کار خود را در پرسپولیس سخت نمی‌کنید؟ گفت: من به نظر شما احترام می گذارم. همه مسئولیت کنار گذاشتن کریمی را قبول می‌کنم. برای همه هواداران به ویژه آنهایی که فقیرترند احترام زیادی قائلم. خودم هم خیلی فقیر به دنیا آمده ام و هیچ وقت این را فراموش نخواهم کرد. آن کسی که بیشتر از همه به خاطر نتایج پرسپولیس ناراحت است، من هستم. ۶۶ سالم است و ۵۰ سال است که در فوتبال هستم. خجالت می کشم که به خیابان‌ها بروم. اما من برای آینده پرسپولیس این تصمیم ها را گرفتم. ممکن است آنها ناراحت شوند.

ژوزه ادامه داد: در دوران کودکی در خانواده بسیار فقیر زندگی می کردم و در شرایط فعلی از هواداران پرسپولیس خجالت می کشم.

ژوره درمورد اختلاف نظربا شبکه های مصری گفت: پیش از این اعلام کردم که مصری ها بسیار خشن هستندوحتی با من که قهرمانی های متعددی کسب کردم نیز رفتار بدی داشتند. حتی در باشگاه الاهلی با خبرنگاران باشگاه نیز صحبت نمی کردم و هیچ ترسی نیز از آن ندارم. در مصر جنگی بین دو باشگاه الزمالک و الاهلی وجود دارد. هواداران هر دو تیم و همچنین روزنامه‌‌نگارانی که هواداران یکی از این دو تیم هستند همیشه از هم بد می‌گویند. من باز هم می گویم که خبرنگاران مصری خشن هستند. در دو سال آخری که آنجا بودم با هیچ خبرنگاری صحبت نمی کردم، حتی با سایت و روزنامه‌‌ باشگاه. اما از من بدشان می آمد. با وجود این که ۲۰ قهرمانی برای تیم‌شان به دست آورده بودم.

وی در مورد علی کریمی ادامه داد: نظرم تغییری نخواهد کرد و تا زمانی که در تیم باشم کریمی جایی نخواهد داشت. بازیکن ۳۴ ساله در آینده تیم من جایی ندارد و حتی اگر عذرخواهی کند هم به تیم بازنمی گردد.

سرمربی پرسپولیس در خصوص تشویق کریمی از سوی هواداران گفت: به نظر هواداران احترام گذاشته و مشکلی با تشویق این بازیکن ندارم، اما تماشاگر باید تیم خود را حمایت کند و به فکر یک باریکن خاص نباشد.

مانوئل ژوزه در پاسخ به این سوال که آیا همچنان درباره علی کریمی روی نظر قبلی خود هستید؟ گفت: بله. نظرم درباره کریمی عوض نمی‌شود. پرسپولیس خودش را برای آینده آماده می‌کند. پس وقتی تصمیمی گرفته می‌شود باید با قدرت به آن عمل کرد. من برای این کار دلایل خودم را دارم و یک روز آنها را می گویم. کریمی حتی اگر عذرخواهی کند هم او را به تیم باز نمی‌گردانم.

در پایان نشست خبرنگاری از ژوزه پرسید نگران نیستید که فردا هواداران برای حمایت از علی کریمی از دقیقه یک او را تشویق کنند که وی پاسخ داد: فوتبال برای مردم است. تنبیه‌هایی که برای هواداران در نظر گرفته شده بود را قبول ندارم. فدراسیون برای تنبیه باشگاه‌ها باید از روش دیگری استفاده کند. اگر هواداران کریمی را تشویق کنند من مشکلی ندارم و برای هر چیزی آماده‌ام . فقط از آنها می‌‌خواهم که بازیکنان تیم را حمایت کنند و به آنها روحیه بدهند.

خبرنگاری از ژوزه پرسید شما گفته اید که کریمی ۳۴ سال دارد در حالی که بازیکنان مسن‌تر هم در پرسپولیس بازی می‌کنند، او گفت: من دلایل خودم را دارم و حرف‌هایم با هم تناقضی ندارد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)