پرسپولیس نیوز: «جعفر کاشانی» نیز که از بازیکنان تیم پرسپولیس در آن دیدار بود، گفت: تیم تاج آن موقع تیمی نبود که از ما ۶ گل دریافت کند و پرسپولیس هم آن‌قدر قوی نبود که با ۶ گل به پیروزی برسد.

وی گفت: اتفاقی بود که در تاریخ فوتبال ممکن است رخ بدهد و در دیدارهای دیگر فوتبال نیز بارها تکرار شده است. البته ما هم تصور این نتیجه را نداشتیم ولی پرسپولیس تیم یکدست و منسجمی بود.

این پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به اینکه پس از گل سوم، تیم تاج متلاشی شده بود، اظهار داشت: تیم برزیل نیز پس از دریافت گل‌های بیشتر از آلمان در جام جهانی از روند خود خارج شد و خوب این اتفاق برای تیم تاج هم شکل گرفت. با این حال بازی بسیار بیادماندنی بود و ای کاش فیلم بازی وجود داشت.

او درباره اینکه آیا تیمسارخسروانی چند روز بعد بازیکنان دو تیم را برای دورهی گرد هم جمع کرده است؟، بیان کرد:‌ این اتفاق را به یاد ندارم. هرچند که بازیکنان دو تیم در داخل زمین با هم رقابت می کردند و در خارج از زمین رفافت داشتند تا چنین نتایجی در رفتار و اخلاق آنها تاثیری نگذارد. با این حال بیشتر بزرگان این دو تیم مانند صفر ایران پاک، همایون بهزادی، ابراهیم آشتیانی و ناصرحجازی از دنیا رفته‌اند.

کاشانی با اشاره به اینکه همزمان با این دیدار در سالن۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی رقابت‌های جهانی کشتی برگزار می شد، گفت: تماشاگرانی که برای مسابقه کشتی به سالن ۱۲ هزار نفری رفته بودند، ‌ باور نمی‌کردند که چنین نتیجه‌ای در شهرآورد رقم زده شود.

او با اشاره به تعداد هواداران حاضر در شهرآورد سیزدهم بیان کرد:‌ جمعیت تهران به مانند امروز زیاد نبود و همزمان با دیدار پرسپولیس و تاج، مسابقات قهرمانی کشتی جهان برگزار می‌شد تا ورزشگاه پر نشود. اما جالب اینکه نزدیک به نصف جمعیت حاضر در ورزشگاه را خانواده‌ها تشکیل می‌دادند و به رغم نتیجه عجیبی که صورت گرفت، به هیچ‌کدام از دو تیم بی‌فرهنگی یا فحاشی نشد و هواداران پس از بازی با آرامش و احترام ورزشگاه را ترک کردند.

وی ابراز امیداوری که بتوانیم فرهنگ‌سازی را از طریق ورزش و فوتبال گسترش دهیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)