پرسپولیس نیوز : بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس گفت:الان استقلال چند بازیکن خوب جذب کرده و آیا باید هواداران پرسپولیس هم در این شرایط به وزیر هجمه وارد کنند که او به این تیم کمک کرده است؟

کمال کامیابی‌نیا  در خصوص آخرین وضعیت خودش، تیم پرسپولیس، احتمال قهرمانی این تیم در لیگ برتر و موارد دیگر صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید:

روز گذشته به صورت کامل با پرسپولیس تمرین کردی. از آخرین وضعیتت صحبت کن. 

خدا را شکر که وضعیت بسیار خوبی دارم و مصدومیتم جدی نبود. روز گذشته هم به صورت کامل با تیم تمرین کردم و خوشبختانه مشکلی ندارم. دکتر جراح به من گفته بود که اوت پرتاب نکنم، اما در آن صحنه از بازی و درست موقعی که گرم شده بودم و می‌خواستم به بازی سرعت بدهم، اوت پرتاب کردم که همین موضوع باعث شد کتفم در برود. البته مشکل خاصی نیست و کتفم جا افتاد، اما خوشبختانه مشکل خاصی ندارم و دیروز هم به صورت کامل و صددرصد با تیم تمرین کردم. پزشکان به من گفته بودند که دستم نباید خیلی عقب بیاید، اما در شرایط بازی یادم رفته بود، هر چند که مشکلی ندارم و برانکو هم از شرایط من راضی بود.

 با این شرایط به بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان می‌رسی؟ 
بله، مشکلی برای این بازی ندارم و خدا را شکر به بازی رسیدم.

 چه کاری باید انجام دهی تا دیگر دچار این مشکل مصدومیت نشوی؟ 

من در این مدت تلاش زیادی کردم تا دستم را قوی کنم و مشکلی هم از این بابت نداشتم، حتی می‌توانید این مسئله را از مارکو بپرسید، چرا که من همه تمرینات را به صورت کامل انجام دادم و مربیان در این زمینه می‌توانند شهادت دهند. در این مدت سعی کردم کتفم را تقویت کنم و مشکلی هم وجود نداشت، اما جراحم از من خواسته بود اوت نیندازم، اما یادم رفت. به هر حال این مسئله پیش آمد و الان خوشبختانه شرایط خوبی دارم و آماده تمرینات و بازی‌ها هستم.

 پرسپولیس در دو بازی اخیرش ۶ امتیاز گرفته و صدرنشین لیگ است. از وضعیت تیم صحبت کنید. 

خوشحالم که توانستیم در این دو بازی ۶ امتیاز کسب کنیم و هر دو بازی را با برد پشت سر بگذاریم. خوشبختانه این امتیازهایی که گرفتیم می‌تواند در ادامه راه به ما کمک کند. نتایج اخیر مزد تمریناتی است که ما قبل از شروع فصل انجام دادیم و با قاطعیت می‌گویم که هیچ تیمی به اندازه ما تمرینات سنگین انجام نداد. تمرینات بدنسازی ما در کرواسی واقعا سنگین بود و آنقدر تلاش می‌کردیم که حتی جانی نداشتیم که بتوانیم غذا بخوریم. ما الان ثمره آن تلاش‌ها را می‌بینیم و بازی به بازی بهتر می‌شویم و نتایج بهتری هم کسب خواهیم کرد.

 اینکه نتایج خوبی می‌گیرید قبول، اما نیمکت پرسپولیس خیلی کم‌تجربه است و شاید این موضوع کار شما را سخت کند. 

بله من هم قبول دارم که بازیکنان جوانی در نیمکت پرسپولیس حضور دارند، اما فراموش نکنید همین بازیکنان جوان به هر تیمی بروند می‌توانند به صورت ثابت بازی کرده و عملکرد خوبی هم از خود ارائه دهند. این جوانان اگر در تیم‌های دیگر بازی کنند ستاره می‌شوند، اما باید پذیرفت که بازی کردن در پرسپولیس کار خیلی سختی است و شرایط خاص خودش را دارد. مطمئنا همین بازیکنان جوان اگر فرصت بازی پیدا کنند حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت، اما خود آنها هم می‌دانند که باید تمرکز خیلی زیادی روی تمریناتشان داشته باشند تا موفق شوند، چرا که بازی کردن در پرسپولیس شرایط خاص خودش را می‌طلبد.

  ۶ شهریور بازی حساسی مقابل الدحیل قطر دارید، نظر در خصوص این بازی چیست؟ 

تیم الدحیل نیازی به صحبت من ندارد، چرا که همه می‌دانند این تیم یک تیم کاملا حرفه‌ای است و حریف بسیار سختی برای ما خواهند بود، اما در نظر بگیرید که ما هم پرسپولیس هستیم و به عنوان قهرمان ایران به این بازی می‌رویم. درست است که چند بازیکن خوب از جمع ما جدا شده است، ولی شاکله اصلی تیم حفظ شده و با برنامه‌ریزی کادر فنی، مطمئنا می‌توانیم دست پُر از بازی بیرون بیاییم. ما از الدحیل نمی‌ترسیم و مطمئنم با تلاش زیاد سعی خواهیم کرد با یک بازی و نتیجه خوب از قطر برگردیم تا در تهران و با حمایت هواداران کار آنها را تمام کنیم.

 اشکان دژاگه و مسعود شجاعی به تیم تراکتورسازی پیوستند. حضور این دو بازیکن در لیگ ایران را چطور ارزیابی می‌کنی؟ 

خوشحالم که دو بازیکن درست به فوتبال ایران آمدند و قطعا حضور بازیکنانی مثل دژاگه و شجاعی به فوتبال ایران و لیگ شخصیت می‌دهد. قطعا این دو بازیکن می‌توانند به بازیکنان جوان تجربیات‌شان را انتقال دهند و به عنوان الگو می‌توانند بازیکنان جوان را آماده کنند. البته امسال بازیکنان خارجی خوبی هم به لیگ ایران اضافه شدند که آنها هم می‌توانند در بالا بردن کیفیت لیگ ایران کمک کنند. مطمئنا هر چه بازیکنان باکیفیت ایرانی و خارجی در لیگ ایران بازی کنند، کیفیت لیگ بالا می‌رود. آقای دژاگه و آقای شجاعی سالها در بالاترین سطح فوتبال در دنیا بازی کردند و بدون شک حضور آنها در لیگ ایران ارزشمند خواهد بود.

 با این همه به نظرت حضور ستاره‌ها در یک تیم چقدر می‌تواند باعث موفقیت شود؟ 

به هر حال باید این فرهنگ در فوتبال ایران جا بیفتد که بازیکنان خوب الزاما دلیلی برای موفقیت یک تیم نیست، تیمی مثل استیل‌آذین خریدهای فوق‌العاده‌ای انجام داد و بازیکنان بزرگی را جذب کرد، اما به دلیل نداشتن ثبات و مدیریت مناسب، این تیم از بین رفت و شرایط خوبی پیدا نکرد. الان هم باید این فرهنگ جا بیفتد که با جذب ستاره‌ها باید از آنها استفاده مناسبی انجام شود تا بتوانند خواسته‌های مدیران و هواداران یک باشگاه را برآورده کنند. بازیکنان ستاره باید با یک پشتوانه‌ فکری جذب تیم‌ها شوند.

 سوپرجام انجام نشد و درنهایت پرسپولیس قهرمان این جام معرفی شد، اما استقلالی‌ها معتقد هستند که آنها از این بازی انصراف ندادند و اگر بازی انجام می‌شد، آنها موفق به کسب قهرمانی می‌شدند. 

ببینید، ما از ابتدای فصل تمرینات خودمان را با برنامه آغاز کردیم و برانکو پیش از شروع تمرینات برنامه بلندمدتی به ما داد به طوری که می‌دانستیم چه روزی تعطیل هستیم، چه روزی تمرین داریم و چه روزی بازی‌های دوستانه انجام خواهیم داد. ما از روز اول با برنامه تمرین کردیم و حتی تاریخ سوپرجام هم برای ما مشخص شده بود، اما برگزار نشدن سوپرجام قطعا به دلیل کم‌کاری باشگاه پرسپولیس نبود، چرا که کل مجموعه باشگاه ما آماده این بازی بودند، اما حریف شرایطی نداشت تا مقابل ما ظاهر شود. این مسئله هم هیچ ارتباطی به ما ندارد، چرا که ما دوست داشتیم در زمین بازی برنده شویم و جام را بالای سرببریم ولی حریف شرایط این را نداشت که مقابل ما به زمین بیاید و فکر می‌کنم رأی فدراسیون مبنی بر قهرمانی پرسپولیس در سوپرجام کاملا منطقی و عادلانه است.

  این شایعات شنیده می‌شود که وزیر ورزش حامی تیم پرسپولیس است و به باشگاه شما کمک می‌کند. حتی این موضوع باعث اعتراض‌هایی هم شده، اما آیا خودت هم این مسئله را قبول داری یا اینکه نظرت چیز دیگری است؟ 
اصلا و ابدا اینطور نیست که وزیر ورزش به باشگاه پرسپولیس کمک کرده باشد، همه کسانی که پیگیر وضعیت پرسپولیس هستند می‌دانند که آقای گرشاسبی تک و تنها زحمت می‌کشد تا کارهای پرسپولیس انجام شود. شما در نظر بگیرید که ما از پنجره نقل و انتقالات هم محروم بودیم و در حالی که همه باشگاه‌ها مشغول تقویت خود بودند، ما این شانس را نداشتیم. با همه این شرایط آقای گرشاسبی به سختی توانست چند بازیکن را برای نیم فصل دوم جذب پرسپولیس کند تا خواسته هواداران برآورده شود و به نظرم این هجمه‌ها و تهمت‌هایی که زده می‌شود درست نیست. درست است که پرسپولیس و استقلال تیم‌های دولتی هستند، اما همانطور که مدیر باشگاه استقلال تلاش می‌کند تا باشگاهش موفق شود، آقای گرشاسبی هم برای موفقیت پرسپولیس تلاش می‌کند. الان استقلال چند بازیکن خوب جذب کرده و آیا باید هواداران پرسپولیس هم در این شرایط به وزیر هجمه وارد کنند که او به این تیم کمک کرده است؟ اصلاً اینطور نیست و اینها خط‌هایی است که برخی‌ها به هواداران می‌دهند تا آنها را فریب دهند، هواداران باید آگاه باشند که فریب این کارها را نخورند. برخی‌ها شرایطی ایجاد کردند تا این هجمه‌ها به وزیر ورزش وارد شود، اما من می‌گویم که این کارها ناجوانمردانه است.

 روز پنج‌شنبه در اهواز به مصاف استقلال خوزستان می‌روید. نظرت در خصوص این بازی چیست؟ 

به هر حال بازی در بیرون از خانه و در شهری مثل اهواز که هوای گرمی هم دارد بسیار سخت است، اما ما برای گرفتن سه امتیاز بازی می‌کنیم، چرا که همه هدف ما این است که در نیم‌فصل اول امتیازات زیادی کسب کنیم تا کارمان در ادامه راه بهتر شود.

 نتایج سال‌های اخیر پرسپولیس باعث شده تا انتظارات هواداران از شما بسیار زیاد شود. فکر می‌کنی بتوانید برای سومین سال متوالی قهرمانی لیگ را به دست بیاورید؟ 

واقعا کار سخت است و نمی‌توان راحت درباره قهرمانی صحبت کرد. باید همگی با هم تلاش کنیم و دست به دست هم بدهیم و تلاش کنیم تا باز هم یک قهرمانی بیاوریم. باید دست این بازیکنان را بوسید که با همه سختی‌هایی که وجود دارد، تلاش می‌کنند تا هواداران را خوشحال کنند. بازیکنان پرسپولیس بی‌حاشیه فقط به تمرین کردن و خوشحالی دل هواداران فکر می‌کنند و هواداران هم انصافا حمایت خیلی خوبی از ما انجام دادند. ما قصد داریم با رسیدن به موفقیت به آنها بابت حمایت‌هایشان پاداش بدهیم و بعد از هر بازی آنها را خوشحال روانه خانه‌هایشان کنیم، هر چند که باید بگویم شرایط کار امسال از سال‌های قبل سخت‌تر است.

 از حالا می‌توان قول قهرمانی به هواداران پرسپولیس داد؟ 

کار بسیار سختی است، اما هت‌تریک در قهرمانی دور از ذهن نیست. ما دو هفته ابتدایی لیگ را با قدرت آغاز کردیم و امیدوارم با حمایت هواداران بتوانیم به هدفی که داریم برسیم.

فارس

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)