پرسپولیس نیوز: بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس گفت: قرار بود یک هفته قبل قراردادم را با پرسپولیس تمدید کنم اما حجمه‌های وحشتناکی علیه من به راه افتاد اما من بی‌معرفت نبودم که در این شرایط باشگاه را تنها بگذارم.

کمال کامیابی‌نیا در نهایت قرارداد خود را با باشگاه پرسپولیس به مدت ۳ سال تمدید کرد تا باز هم در جمع شاگردان برانکو ماندنی شود. این بازیکن یکی از اجزای مهم موفقیت‌های پرسپولیس در ۲-۳ فصل اخیر بود و باقی ماندن او در این تیم خیال هواداران را تا حدود زیادی راحت کرد.

با این بازیکن در خصوص تمدید قراردادش با پرسپولیس و حاشیه‌هایی که در چند وقت اخیر به راه افتاده بود گفت‌وگو کردیم که بخشی از این صحبت‌ها را در زیر می‌خوانید.

تبریک! قراردادت را با پرسپولیس طولانی مدت تمدید کردی.

خداراشکر که توانستم دوباره با باشگاه محبوبم قرارداد ببندم و خوشحالم که می‌توانم ۳ فصل دیگر پیراهن پرسپولیس را بر تن کنم. اولین قرارداد من با پرسپولیس ۲ ساله بود و فصل گذشته آن را یک سال دیگر تمدید کردم اما به دلیل شرایط پیچیده‌ای که باشگاه داشت خودم هم دوست داشتم با پرسپولیس قرارداد ۳ ساله ببندم تا حسن‌نیتم را ثابت کنم.

اما به هر حال هواداران پرسپولیس خیلی نگران تمدید قرارداد تو بودند که البته شب گذشته نگرانی‌شان را برطرف کردی.

واقعاً فضای مجازی شرایط بدی را برای همه ایجاد کرده است. در یک فضایی مثل اینستاگرام خیلی زود همدیگر را قضاوت می‌کنند و عکس‌العمل نشان می‌دهند اما باید برای استفاده از فضای مجازی فرهنگ‌سازی بیشتری انجام شود و مردم مطالعاتشان را بیشتر کنند. ما فصل پر فشاری را پشت سر گذاشتیم و من هم می‌دانستم که باشگاه از نقل و انتقالات محروم است. وقتی که فرصت تعطیلات ما فرا رسید با خانواده به دبی رفتم تا استراحت کنم و خستگی یک فصل سخت را از تن بیرون کنم اما در همین مدت مطالبی در فضای مجازی می‌خواندم که واقعاً تعجب کرده بودم. من برای استراحت به دبی رفتم اما برخی مطالب واقعاً آدم را دلسرد می‌کرد. به هر حال من هم نیاز به استراحت داشتم و در این مدت باید درباره آینده خودم فکر می‌کردم. همین مسئله باعث شد تا بیشتر فکر کنم و شرایط باشگاه پرسپولیس را در نظر گرفتم که در نهایت با پرسپولیس ۳ ساله امضا کردم. خوشبختانه به جمع‌بندی‌های خوبی هم رسیدم و در نهایت ۳ سال دیگر پیراهن تیم محبوبم را می‌پوشم.

یک پویشی در اینستاگرام با نام چالش وفاداری به راه افتاده بود که البته هجمه‌های زیادی روی بازیکنان پرسپولیس به وجود آورد. این مسئله را قبول داری؟ 

واقعاً به راه افتادن این چالش وفاداری برای خود ما هم جالب بود. احساس می‌کنم که یک خط دهی‌هایی وجود داشت و عده‌ای می‌خواستند به پرسپولیس هجمه وارد کنند. کسانی که این کارها را انجام می‌دهند کاملاً مشخص هستند و ما می‌دانیم که این افراد هوادار واقعی پرسپولیس نیستند و اهداف دیگری را در سر دارند. همین هجمه‌ها آنقدر به بازیکنان فشار آورد که برخی از بازیکنان را دلسرد کرد. من یک هفته قبل می‌خواستم قراردادم را با پرسپولیس تمدید کنم اما همین هجمههای وحشتناک باعث شد که تمدید قرارداد من یک هفته عقب بیفتد. من ۳ سال برای پرسپولیس زحمت کشیده بودم اما چرا باید بیخود و بی‌جهت فحش می‌خوردم؟ باید هواداران صبر بیشتری داشته باشند. ما بازیکنان شرایط پرسپولیس را درک می‌کنیم و می‌دانیم که این باشگاه از نظر جذب بازیکن با محدودیت‌هایی مواجه است اما هواداران بدانند که ما هم آدم‌های بی‌معرفتی نیستیم. ۳ سال بالا و پایین فوتبال را در پرسپولیس دیدم. از ۲ قهرمانی و یک نایب قهرمانی گرفته تا مصدومیت و همه این بالا و پایین‌ها را در پرسپولیس دیدم. هم در پرسپولیس روز خوب دیدم و هم بد اما نمی‌دانم چرا چنین هجمه وحشتناکی علیه من به راه افتاده بود حتی در اینستاگرام دیدم که یک فیلمی از یک دختر بچه پخش شد که در آن به بازیکنان پرسپولیس حرف‌های عجیبی می‌زد و شما ببینید که چطور در مغز یک کودک این حرف‌ها را وارد کردند که اینگونه علیه ما حرف بزند. واقعاً فضای بدی علیه ما ایجاد کردند و شاید اگر این هجمه‌ها کمتر بود فرشاد احمدزاده هم در پرسپولیس باقی می‌ماند اما او را هم اذیت کردند.

به هر حال سفری به ترکیه داشتی و بحث لژیونر شدنت بسیار جدی بود. چه شد که در نهایت تصمیم به ماندن در پرسپولیس گرفتی؟ 

دروغ نمی‌گویم، من یک پیشنهاد خیلی خوب از کشور ترکیه داشتم و این را کتمان نمی‌کنم اما دلم نبود که به ترکیه بروم و دوست داشتم که در پرسپولیس بمانم. حتی این مسئله را به آقای گرشاسبی هم گفتم. از یک طرف علیه من هجمه‌ای به راه افتاده بود که تلفنم را خاموش کردم و جواب کسی را نمی‌دادم اما من هر روز با آقای گرشاسبی در ارتباط بودم و می‌توانید از خود او بپرسید. این بی معرفتی بود که بازیکنان پرسپولیس را اینطور در فضای مجازی مورد هجمه ناجوانمردانه قرار دهند. واقعاً اینستاگرام نه تنها برای فوتبال بلکه برای جامعه ما مشکل‌ساز شده است و باید برای استفاده از این فضا فرهنگ‌سازی انجام شود. خیلی راحت همه رافحش می‌دهند و علیه همه جبهه می‌گیرند اما هواداران باید کمی فکر می‌کردند و اخبار را از کانال‌های رسمی می‌گرفتند. آنها باید می‌دیدند که اصلاً این حرف‌ها درست است یا نه بعد اینطور علیه ما فحاشی می‌کردند. کار خود من هر روز این شده بود که در صفحه شخصی ام این اخبار کذب را تکذیب کنم و واقعاً از این وضعیت خسته شده بودم. ما درک می‌کردیم که پرسپولیس نمی‌تواند بازیکن بگیرد و ما هم که باشگاه را رها نمی‌کردیم برویم فقط باید به یک جمع‌بندی خوب می‌رسیدیم. من می‌توانستم قراردادم را با پرسپولیس یکساله تمدید کنم اما با جمع‌بندی‌هایی که انجام دادم قراردادم را ۳ ساله امضاء کردم. متأسفانه برخی‌ها به دنبال گرفتن ماهی از آب گل‌آلود هستند و این افراد کسانی هستند که در اطراف پرسپولیس حضور دارند و ادعای پرسپولیسی بودن هم دارند. هجمه‌هایی که آنها به راه انداختند واقعاً خسته کننده بود. برخی از رسانه‌ها هم متأسفانه مطالبی می‌نوشتند.

البته گفته می‌شد که برانکو به تو اولتیماتوم داده و اعلام کرده دیگر تو را نمی‌خواهد.

ببینید رسانه‌ای که اسم باشگاه را هم یدک می‌کشد هر روز می‌نوشت که این آخرین شنبه، دوشنبه، پنج‌شنبه و … کامیابی‌نیا است اما من همه چیز را با آقای گرشاسبی هماهنگ می‌کردم حتی سفری که به ترکیه رفتم برای این بود که جو آنجا را ببینم و بهتر تصمیم بگیرم اما برای بستن قرارداد نرفتم چرا که اگر نیتم امضای قرارداد بود همان موقع می‌توانستم قراردادم را امضا کنم اما بیشتر مشورت کردم و در نهایت تصمیم خودم را گرفتم. البته ته دل خودم راضی نبود که در پرسپولیس نمانم و حتی پدر، مادر و همسرم هم از اینکه از پرسپولیس بروم ناراضی بودند. با این همه در برخی از رسانه‌ها می‌دیدم که هر روز خبری از اولتیماتوم برانکو به من مطرح می‌شد که اصلاً درست نبود. متأسفانه اطرافیان باشگاه هیجان کاذب می‌دادند و هر روز برای من یک اولتیماتوم عنوان می‌کردند که اصلاً درست نبود.

صحبت از قرارداد بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تو مطرح شده. این رقم را تائید می‌کنی؟

اصلاً و ابداً اینطور نیست هرکسی چنین فکری دارد می‌تواند با آقای گرشاسبی صحبت کنند و حتی اگر صلاح می‌دانند رقم قرارداد من را منتشر کنند تا مشخص شود من چقدر گرفتم. به هر حال قراردادها به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ می‌رود و خیلی راحت می‌شود از آنجا استعلام کرد. متأسفانه این حرف‌ها حاشیه است و شاید همین حواشی مردم را دلسرد کرده اما امیدوارم امسال حمایت بیشتری از هواداران ببینیم.

پرسپولیس امسال را چطور می‌بینی؟ در حالی‌که برخی از بازیکنان هم از تیم جدا شده‌اند.

باید بگویم که از رفتن محسن مسلمان و فرشاد احمدزاده ناراحت شدم اما احساس می‌کنم اگر بیشتر با فرشاد صحبت می‌کردند او هم می‌توانست در پرسپولیس بماند. به هر حال ما ۳ سال خوب را کنار هم داشتیم و برای آنها در تیم جدیدشان آرزوی موفقیت می‌کنم. از طرفی هم چند بازیکن به پرسپولیس اضافه شده که همگی بازیکنان خوب و با کارنامه‌ای هستند و قطعاً می‌توانند به پرسپولیس در فصل آینده کمک کنند. به هر حال شرایط باشگاه ما با همه باشگاه‌ها متفاوت است اما امیدوارم با همین شرایط هم فصل خوبی داشته باشیم.

موفقیت‌های چند فصل اخیر پرسپولیس باعث شده تا انتظارات از این تیم زیاد شود. امسال پرسپولیس را چطور ارزیابی می‌کنی و پیش‌بینی‌ات چیست؟

نه تنها من بلکه کلیه بازیکنان همه تلاششان را خواهند کرد تا دل هواداران شاد شود. ما ۲ فصل قبل با ۱۳ بازیکن قهرمان شدیم، فصل آینده هم درست است که چند بازیکن از ما جدا شدند اما برانکو کارش را بلد است و با اضافه شدن بازیکنان جدید و حضور عالیشاه و نوراللهی بهترین نتایج را خواهیم گرفت. شاید کابوسی به دل هواداران افتاده که ما محروم هستیم و سال سختی خواهیم داشت اما اینطور نیست و ما با قدرت در لیگ حاضر می‌شویم تا بتوانیم انشاالله در قهرمانی هتتریک کنیم. مطمئناً با دعای خیر هواداران و حمایت آنها قادر خواهیم بود موفقیت‌هایمان را ادامه دهیم.

به عنوان سوال آخر و به عنوان یکی از بازیکنانی که سابقه حضور در تیم ملی را داشته، پیش‌بینی‌ات از بازی‌های ملی‌پوشان در جام جهانی چیست؟

به عنوان یک ایرانی آرزو می‌کنم که تیم ملی در جام جهانی روسیه بهترین نتایج را بگیرد و دل مردم شاد شود چرا که ملی‌پوشان ایران نماینده یک کشور هستند و بهترین آرزوها را برایشان دارم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)