پرسپولیس نیوز: کارشناس فوتبال ایران گفت:‌ تأخیری که در برنامه مسابقات به وجود آمده به بازیکنانی که آماده بودند و باید در شرایط مسابقه بمانند ضربه می‌زند.
محمود کلهر، درمورد ارزیابی سطح لیگ برتر در فصل جدید،‌گفت: اینکه AFC روی استانداردهای ورزشگاه‌ها دست گذاشته مطمئناً‌ می‌تواند باعث پویاتر شدن فوتبال ما و لیگ امسال نسبت به سال‌های گذشته شود، چرا که سرویس‌دهی در ورزشگاه‌ها بهتر می‌شود و هواداران بیشتری به ورزشگاه می‌روند، و این اتفاق روی کیفیت بازی‌ها هم بهتر می‌شود. امسال، لیگ ما می‌تواند بهتر و با برنامه‌تر برگزار شود. البته هر سال که می‌گذرد نواقص هم کمتر می‌شوند و در مجموع فکر می‌کنم امسال لیگی بهتر از سال‌های گذشته داشته باشیم.

کلهر در مورد اینکه امسال، کدام تیم می‌تواند مدعی اول قهرمانی باشد، گفت: من پرسپولیس را مدعی اول قهرمانی می‌دانم و در کنار آن سپاهان که با امیر قلعه‌نویی خوب کار کرده و سال گذشته هم عملکرد خوبی داشت می‌تواند مدعی باشد. استقلال هم با استراماچونی می‌تواند روزهای خوبی را در آینده تجربه کند. این سه تیم می‌توانند در کورس قهرمانی قرار بگیرند اما پرسپولیس چون شاکله اصلی خودش را حفظ کرده، شرایط بهتری دارد.

وی افزود: مهمتر اینکه پرسپولیس در ابتدای فصل با تیم‌های مدعی مانند استقلال و تراکتورسازی بازی می‌کند که آن‌ها هم هنوز سازماندهی خوبی ندارند، بنابراین می‌تواند در نیم‌فصل اول تمام امتیازات را جمع کند و مثل سال گذشته در مسیر قهرمانی قرار بگیرد، و علاوه بر این فکر می‌کنم امسال بازی‌های زیبایی هم از این تیم شاهد باشیم. ضمن اینکه در کنار این تیم‌ها، تیم پدیده نیز با یحیی گل‌محمدی بسیار با برنامه و شاداب است و روان بازی می‌کند.

کارشناس فوتبال ایران در مورد اینکه کدام تیم تاکنون در نقل و انتقالات تابستانی یارگیری بهتری انجام داده، گفت:‌ به نظرم در این مورد هم پرسپولیس بهتر از سایرین بوده چرا که بازیکنان اصلی خودش را حفظ کرده و چند بازیکن مانند وحید امیری، فرشاد احمدزاده و حتی حسین کنعانی‌زادگان که می‌توانند خیلی تأثیرگذار باشند را به خدمت گرفته، بنابراین فکر می‌کنم یارگیری این تیم مناسب بوده چون نقاط ضعف سال گذشته را پوشش دادند. ضمن اینکه اکثر این بازیکنان سال‌ها در کنار هم بازی کرده‌اند. اگر کالدرون بتواند ارتباط خوبی با بازیکنان و هواداران و همچنین رسانه‌ها برقرار کند امسال هم پرسپولیس یکی از بهترین تیم‌ها خواهد بود.

وی در مورد اینکه حضور مربیان خارجی چقدر به لیگ برتر ایران کمک می‌کند، گفت: من اعتقاد دارم خیلی از مربیان خارجی که به ایران می‌آیند توانایی خیلی بالایی ندارند، البته مربیانی مثل برانکو و استانکو خیلی خوب کار کردند اما تجربه نشان داده یکسری مربی خارجی فقط می‌آیند پول آنچنانی می‌گیرند، هزینه‌ ای روی دست باشگاه‌ها می‌‌گذارند و آنها را دچار مشکل می‌کنند. بهتر است مدیران ما از مربیان ایرانی استفاده کنندکه چیزی کمتر از مربیان درجه دو و بیکاری که به ایران می‌آیند ندارند. بیشتر خارجی‌هایی که به فوتبال ما می‌آیند، از طریق یکسری واسطه‌ها و دلال‌ها به باشگاه‌ها وصل می‌شوند و سکان رهبری تیم‌ها را به دست می‌گیرند.

کلهر در ادامه گفت: البته امسال مربیان خوبی به ایران آمدند، استراماچونی و دنیزلی مربیان خوب و کار بلدی هستند. کالدرون هم اگر چه کارنامه‌ و رزومه‌اش خیلی مشخص و درخشان نیست اما به او خیلی امیدوار هستیم. به اعتقاد من این سه مربی جزء بهترین‌هایی هستند که به ایران آمده‌اند. آن‌ها می‌توانند حتی به مربیان ایرانی انگیزه بدهند و بار فنی تیم‌ها را بیشتر کنند.

وی در مورد تأخیر در شروع مسابقات لیگ برتر اظهار داشت: این مسئله صددرصد به تیم‌ها ضربه خواهد زد. البته به نفع پرسپولیس شد چون سرمربی دیر به تیم اضافه شد و اکنون کالدرون زمان کافی دارد تا تیمش را جمع‌ و جور کند و از بازیکنان شناخت کافی پیدا کند. اما به هر حال آماده‌سازی اول فصل مسابقات می‌تواند خیلی تأثیرگذار باشد. تأخیری که در برنامه مسابقات به وجود آمده به تیم‌هایی که دو سه بار بدنسازی می‌کنند لطمه می‌زند. چند بار بدنسازی کردن به بازیکنانی که آماده بودند و باید در شرایط مسابقه بمانند ضربه می‌زند. تیم‌هایی که تمرینات آماده‌سازی را زودتر شروع کردند بیشتر ضربه می‌خورند. اگر لیگ سر وقت شروع می‌شد خیلی از تیم‌هایی که کارشان را سریع شروع کردند می‌توانستند نتایج بهتری بگیرند اما این اتفاق نیفتاد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)