پرسپولیس نیوز: سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی، به دیدار حساس الدحیل قطر و پرسپولیس پرداخت.

تیم‌های فوتبال الدحیل قطر و پرسپولیس از ساعت ۲۰ فردا (سه‌شنبه) در دیدار رفت مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، به مصاف هم می‌روند. سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در گزارشی به بررسی این دو تیم و نحوه رسیدن آنها به جمع هشت تیم برتر مسابقات پرداخته که به شرح زیر است:

الدحیل به دنبال ادامه دادن نوار پیروزی‌های خود در هشت دیدار گذشته در مرحله یک‌چهارم نهایی است. این تیم باید در دیدار رفت مرحله یک‌چهارم پایانی از تیم صعودکننده به مرحله نیمه‌نهایی فصل گذشته، یعنی پرسپولیس میزبانی کند. الدحیل و پرسپولیس هر دو به عنوان صدرنشین از مرحله گروهی صعود کردند و پس از غلبه بر دو تیم اماراتی یعنی العین و الجزیره، برای اولین بار در تاریخ خود مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند.

زمانی که لخویا در سال ۲۰۱۵، تیم مرحله نیمه‌نهایی سال ۲۰۱۶ یعنی الجیش را در مرحله یک‌چهارم پایانی شکست داد، یک قدرت جدید متولد شد. الدحیل در همه دیدارهای خود پیروز شده و طوفانی در قاره آسیا به پا کرده است. پس از قطعی کردن صعود از گروه B دو هفته زودتر از پایان دور گروهی بازی‌ها، الدحیل فینالیست سال ۲۰۱۶ یعنی العین را به راحتی شکست داد و هشت گل در دو دیدار رفت و برگشت به ثمر رساند.

با داشتن خط حمله‌ای متوقف‌نشدنی، الدحیل تاکنون ۲۱ گل در مسابقات به ثمر رسانده است، ۶ گل بیشتر از دومین خط حمله برتر غرب آسیا یعنی السد. تنها جئونبوک هیوندای موتورز که ۲۶ بار دروازه حریفان را گشوده، بیش از الدحیل گلزنی کرده است. یوسف العربی، رهبری خط حمله شاگردان نبیل معلول را بر عهده دارد. مهاجم پیشین الهلال به همراه بغداد بونجاح مهاجم السد، با ۹ گل زده در صدر جدول گلزنان مسابقات قرار داشته و در آماده‌ترین شرایط خود به سر می‌برد.

العربی در هر دو دیدار رفت و برگشت مرحله یک‌هشتم پایانی گلزنی کرده و تلاش می‌کند تعداد گل‌های خود را به بیش از ۱۶ گل برساند. او فصل گذشته سه گل و سال ۲۰۱۲، چهار گل به ثمر رساند. او در ورزشگاه آزادی به پرسپولیس هم گل زده است.

پرسپولیس هم با در اختیار داشتن بهترین خط دفاعی مسابقات در مرحله گروهی، صدرنشینی خود را در گروه C قطعی کرد. سرخپوشان در مرحله گروهی تنها سه گل خوردند. با این وجود، پرسپولیس در مرحله یک‌هشتم پایانی، چهار گل در دو مسابقه دریافت کرد. شکست ۳ بر ۲ در ابوظبی و سپس پیروزی ۲ بر یک در تهران، صعود شاگردان برانکو ایوانکوویچ را به دور یک‌هشتم با گل دیرهنگام سیدجلال حسینی قطعی کرد.

بعد از جدایی مهدی طارمی و انتقال به الغرافه، علی علیپور با تلفیق قدرت و سرعت، مهاجم اصلی پرسپولیس در فصل ۱۸-۲۰۱۷ به شمار می‌رفت. پس از جدایی وحید امیری و فرشاد احمدزاده در نقل و انتقالات تابستان، علیپور اکنون در فاز هجومی پرسپولیس مهم‌تر شده است. این مهاجم ۲۳ ساله با ۱۴ شوت در چارچوب دروازه حریفان، چهار گل به ثمر رسانده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)