پرسپولیس نیوز : جلسه هیات رییسه فدراسیون با حضور کلیه اعضا در دفتر رییس فدراسیون برگزار شد.

به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال،در ابتدای این نشست که با حضور مهدی تاج، اسلامیان،علی کفاشیان،حیدر بهاروند،کاظم طالقانی،هدایت ممبینی،فریدون اصفهانیان،محمود شیعی،صوفی زاده و محمدرضا ساکت دبیرکل فدراسیون و رییس کاروان اعزامی به جام جهانی برگزار شد، از همراهی اعضا در راه صعود مقتدرانه به جام جهانی و همچنین حضور تحسین برانگیز در این رقابت ها تقدیر و تشکر شد.

در ادامه،مراتب ابراز خشنودی و سپاس اعضا هیات رییسه فدراسیون از پیام های دلگرم کننده و محبت آمیز مقام معظم رهبری و همچنین پیام های حمایتی ریاست محترم جمهور،ریاست محترم مجلس،وزرای محترم،باشگاهها، هیات ها، نهادها و ارگان های مختلف ابراز شد و اعضا از همراهی صمیمانه وزیر محترم ورزش و جوانان در طول مرحله مقدماتی و همچنین رقابت های جام‌جهانی تقدیر کردند.

علاوه بر این،برپایی جشن های مردمی که در طول برگزاری دیدارهای ایران در سرتاسر کشور و در میان ایرانیان خارج از کشور برگزار شد،دقایقی از جلسه هیات رییسه فدراسیون فوتبال را به خود اختصاص داد و مقرر شد گزارش مستندی از متن و حاشیه صعود تیم ملی و همچنین دیدارهای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه توسط روابط عمومی فدراسیون فوتبال به تصویر کشیده شود.

در ادامه جلسه،دبیرکل فدراسیون و رییس کاروان اعزامی به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ،گزارشی از روند برنامه های تیم ملی و برپایی اردوها و مسابقات تدارکاتی را ارائه کرد و متعاقب آن، اعضای هیات رییسه،فعالیت های کاروان اعزامی شامل:سرمربی،کادر فنی،بازیکنان و …را مورد تمجید قرار دادند و از تلاش های محمدرضا ساکت به عنوان رییس کاروان در جهت انسجام،نظم و همگرایی برنامه های تیم ملی تقدیر کردند.
علاوه بر این اعضا با تقدیر از همراهی مسولان باشگاه بشیکتاش ترکیه و لوکوموتیو روسیه در برپایی کمپ تیم ملی،از حمایت و همراهی برجسته هموطنان پرشور ایرانی از تیم ملی در هنگامه برگزاری مسابقات جام جهانی یاد کرده و تجلی و ظهور یار دوازدهم را به عنوان یکی از عوامل اصلی روحیه ساز و انرژی بخش برای اعضای تیم مورد بررسی در ابعاد مختلف قرار دادند‌.

در ادامه این نشست،علی کفاشیان و محمدرضا ساکت گزارشی از ارزیابی های صورت گرفته درباره کنگره های اخیر در کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا را ارائه کردند.
بحث بعدی در جلسه اخیر هیات رییسه فدراسیون فوتبال‌به عملکرد درخشان و موفق تیم داوری ایران در جام جهانی اختصاص داشت و اعضا با تمجید از شایستگی های کوپل ایرانی شامل علیرضا فغانی،رضا سخندان و محمدرضا منصوری،ابراز امیدواری کردند روند موفقیت آمیز آنها در ادامه جام تداوم یابد.
در این جلسه،کلیات آیین نامه ناظر بر عملکرد کارگزاران نقل و انتقالات بازیکنان که توسط کمیته تدوین مقررات و حقوقی تهیه شده،مورد تصویب قرار گرفت.

همچنین کلیات مربوط به آیین نامه هیات فوتبال استان ها هم مورد تصویب قرار گرفت.
در ادامه ،اعضا هیات رییسه فدراسیون فوتبال، کلیه باشگاهها را موظف کردند که الزاما ۲ بازیکن را جهت‌ حضور در تمرینات،اردوها و مسابقات در اختیار کادر فنی تیم ملی امید قرار دهند.

بر این اساس،در صورت هرگونه ناهماهنگی موارد به کمیته انضباطی جهت تصمیمات مقتضی ارجاع خواهد شد.
مصوبه بعدی جلسه این بود که باشگاه های لیگ برتر،یک و دو و سه از این پس می‌توانند از سه بازیکن زیر ۲۵ سال در لیست خود بهره ببرند، با این شرط که این سه بازیکن در سال قبل می بایست در فهرست تیم کنونی بوده باشند.
همچنین نخستین محرومیت برای بازیکنان لیگ برتر،لیگ یک،دو و سه با ۴ کارت زرد اعمال می شود و محرومیت های بعدی با سه اخطار اعمال خواهد شد.

در همین حال،تیم های فوتبال ساحلی بر اساس مصوبه هیات رییسه فدراسیون فوتبال ،فقط می توانند از دو بازیکن خارجی استفاده کنند.
ضمن اینکه مجوز حضور تیم ها در لیگ برتر فوتبال ساحلی در شرایطی محقق می شود که دارای تیم های پایه ای باشند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)