پنجشنبه 10 بهمن(18:00)

مرجع خبری پرسپولیس : آخوندی ممنوع‌التصویر شد  / خبری که می‌تواند تکذیب شود

ورزشگاه پیر وطنی قائمشهر همان جایی است که نساجی به میدان می‌رود و خیلی از قدیمی‌های مازندران از آن خاطرات سیاه و سفید و رنگی دارند. «محمد آخوندی» به‌عنوان یک قائمشهری وقتی وارد آن ورزشگاه شد تا از نزدیک بازی تیم شهرش را ببیند، زیرچشمی به جایگاه تماشاگران نگاه می‌کرد که او را مخاطب قرار می‌دادند و از او می‌خواستند تا به شهرش کمک کند. محمد آخوندی را امروز تمام فوتبالدوستان و حتی آنها که قرابتی با فوتبال ندارند می‌شناسند و اين از محاصن ورزش در ايران است.
پله‌های موفقیت
«
دانشگاه علم و صنعت»؛ این کلیدی‌ترین واژه در سال‌های 1384 تا 1388 است، فارغ‌التحصیلان این دانشگاه ابتدا در شهرداری تهران دور هم جمع شدند و زنجیرهای بهم تنیده را ساختند و ناگهان در سوم تیر 1384 عنان دولت نهم را در دست گرفتند تا بعد از دولت اصلاحات، این‌بار دولت اصولگرا را بنا کنند. محمد آخوندی هم مثل محمود احمدی‌نژاد یا محمد علی‌آبادی فارغ‌التحصیل رشته مهندسی عمران است اما آخوندی در مقطع فوق‌لیسانس رشته علوم‌ارتباط را ادامه داد تا در سازمان تربیت‌بدنی به‌عنوان مدیرکل روابط بین‌الملل یا همان «روابط عمومی» خودمان مشغول به‌کار شود.

پسرک تاثیرگذار
اما تاثیرگذاری محمد آخوندی در ورزش به همان پستش محدود نشد، بسیاری اولین بار او را در درگیری‌های لفظی محمد دادگان، رئیس سابق فدراسیون فوتبال شناختند، جواني که جای علی‌آبادی پاسخ دادكان را می‌داد و از زیر سوال بردن عملکرد و شخصیت رئیس سابق فدراسیون فوتبال هم ابایی نداشت، همان کسی که ادعا کرد پرونده‌های مالی فدراسیون را بررسی کرده‌اند و به موارد مهمی رسیده‌اند و اگر دادگان بخواهد به مخالف‌خواني‌هايش ادامه بدهد، آنها را رو خواهد کرد.
ماجرای 90
وقتي عادل فردوسی‌پور در برنامه 90 موضوع کنار گذاشتن مصطفوی را سوژه کرد. در گرماگرم مباحثه در مورد موقعيت حسين هدايتي در هيات‌مديره باشگاه پرسپوليس و اينكه هزينه‌كردن هدايتي منجر به بالارفتن ضريب نفوذ و جايگاه او در ميان ساير اعضا شده، محمدآخوندي تلقي اينچنيني از قدرتمند بودن هدايتي را توهيني به ساير اعضا دانست و تاكيد داشت هدايتي نيز مثل بقيه اعضا فقط يك راي دارد. بحث به جاهای باریک کشیده شد که ناگهان آخوندی با همان لحن خشک و رسمی‌اش گفت: «برنامه 90 قصد دارد عقايد خودش را به مردم تحميل كند.» در ادامه آخوندي بابت عدم‌‌دعوتش به برنامه‌ای با حضور صفایی از فردوسي‌پور گله كرد و گفت اين آغاز مجادله سازمان تربيت‌بدني و 90 بود. اتفاقي كه احتمالا هزينه‌اي سنگين را به دولت تحميل كرده است و باعث مخدوش شدن بخشي از چهره سازمان تربيت‌بدني نزد افكار عمومي بود و ناگهان همه چیز را به‌هم ریخت.
آخوندی ممنوع‌التصویر شد
درحالي‌كه به‌نظر مي‌رسيد دو برنامه گذشته 90، تبديل به خط مقدم جنگ ميان تربيت‌بدني و صداوسيما دو سازمان همسايه دولتي شده است. اهالي سازمان، عاقلانه هفته گذشته را به سكوت گذراند، هر چند در برنامه هفته بعد همه چیز به حالت عادی بازگشت و عادل هم برنامه‌اش را کامل برگزار کرد و بیش از دو میلیون پیامک نشان داد که برنامه 90 تا چه میزان طرفدار دارد اما موضوع با خبری جالب توامان شد. اگرچه تا چند روز پیش تمام تلاش‌ها برای توقیف برنامه 90 و ایجاد محدودیت برای آن بود اما دیروز خبر رسید که محمد آخوندی به دلیل صحبت‌های جهت‌دارش و البته تلاش‌های پشت‌پرده‌اش برای پایین آوردن اعتبار برنامه 90 ممنوع‌التصویر شد تا از این به بعد هیچکدام از شبکه‌های تلویزیونی حق نداشته باشند تا با مدیرکل روابط بین‌الملل سازمان تربیت‌بدنی تماس بگیرند و یا مصاحبه‌ای را از او پخش کنند. آخوندی که خود یکی از تهیه‌کنندگان صداوسیما محسوب می‌شد و سابقه همکاری با صداوسیما را هم داشته، از امروز تا اطلاع ثانوی تصویرش از هیچکدام از کانال‌های تلویزیونی پخش نمی‌شود تا درگیری صداوسیما و تربیت‌بدنی وارد فاز تازه‌ای شود. البته اين دستورالعمل، شفاهي و درگوشي است و ممكن است خيلي زود بارايزني‌ها و باتوجه به پايگاه سخنگوي جوان سازمان تربيت‌بدني و البته قدرت محمد علي‌آبادي در دولت، ختم به خير شود بااين حال امروز، در صحت اين خبر ترديد نداشته باشيد… تا بعد.

ش

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)