پرسپولیس نیوز :حریف پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا آنقدر بازیکن خارجی در اختیار دارد که خود قطری ها به این تیم نام «چندملیتی» داده اند!

صعود همزمان سه تیم از چهار نماینده کشورمان از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا اتفاق خوبی برای فوتبال کشورمان به حساب می‌آید. استقلال تهران، استقلال خوزستان و پرسپولیس تهران که با کسب نتایج قابل قبول به ترتیب از گروه های اول، دوم و چهارم رقابت های لیگ قهرمانان با پشت سر گذاشتن یک رقابت سنگین با دیگر تیم ها جواز حضور در مرحله بعدی این دیدار ها را گرفتند.

تیم فوتبال پرسپولیس تهران یکی از سه تیم کشورمان حاضر در مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات باید طی دو دیدار رفت و برگشت به مصاف تیمی از کشور قطر برود. تیمی به اسم لخویا که مثل خود پرسپولیس مقتدرانه موفق شد قهرمان کشور قطر شود.

گرچه تیم لخویا یک رقابت سنگین و فشرده با السد و یاران ژاوی برای کسب عنوان قهرمانی داشت و در نهایت نیز تنها با دو امتیاز اختلاف نسبت به این تیم قهرمان شد، اما فاصله این تیم و همچنین السد با تیم سوم این مسابقات بقدری عمیق بود که بتوان قهرمانی این تیم را مقتدرانه دانست.

تیم لخویا در ۲۶ بازی که در لیگ ستارگان قطر انجام داد، با ۱۹ پیروزی ۶ مساوی و تنها یک شکست و کسب ۶۳ امتیاز یک قهرمانی مقتدرانه را در لیگ ستارگان جشن گرفت.

این تیم با ۷۹ گل زده بهترین خط حمله این مسابقات را در اختیار گرفت و با ۳۳ گل خورده بعد از السد، الریان و الخریطیات چهارمین خط دفاعی خوب این مسابقات را در اختیار داشت.

تنها شکست تیم لخویا در هفته بیست و یکم این مسابقات مقابل تیم ام صلال و با نتیجه ۳ بر یک حاصل شده که بدیهی است این بدترین نتیجه تیم لخویا در این فصل بوده است.

بهترین نتیجه این تیم نیز مقابل الشحانیه به دست آمده. تیم لخویا در یک بازی عجیب موفق شده تیم الشحانیه را با حساب ۱۰ بر صفر مغلوب کرده تا بهترین نتیجه این فصل این تیم در این بازی شکل گرفته باشد.

لخویا یک تیم تازه تاسیس اما در عین حال پر افتخار در قطر محسوب می شود. این تیم در سال ۲۰۰۹ در دوحه تاسیس شد و تنها ۸ سال از قدمت این تیم می گذرد. اما این تیم در همین مدت کم حیاتش افتخارات زیادی را به دست آورده است.

لخویا فعالیتش در فوتبال قطر را با حضور در لیگ دو این کشور آغاز کرد و در همان اولین سال حضورش در لیگ دو قهرمان شد و از سال ۲۰۱۰ در لیگ ستارگان قطر حضور یافت.

این تیم اولین سال حضورش در لیگ ستارگان قطر عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد و سپس در سال‌های ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۴ ، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ قهرمان باشگاه های قطر شده است تا رکورد ۴ بار قهرمانی ۸ سال حضورش در لیگ ستارگان قطر را از خود به جای گذاشته باشد.

این تیم با تکیه بر ثروتی که در اختیار دارد، از بازیکنان دو رگه زیادی استفاده می کند تا جایی که در لیگ ستارگان قطر به این تیم لقب تیم چند ملیتی داده‌اند.

لخویا به جز ۴ عنوان قهرمانی در لیگ ستارگان، در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ مقام قهرمانی جام ولیعهد قطر که تورنمنت معتبری می باشد را هم به دست آورده است.

تیم فوتبال پرسپولیس تهران در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۹ روز سه شنبه دوم خردادماه در ورزشگاه آزادی میزبان این تیم پر مهره و ثروتمند قطری است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)