پرسپولیس نیوز: سرمربی آرژانتینی پرسپولیس تا به این لحظه دو دستیار با خود به تهران آورده است.

از بین دو دستیار گابریل کالدرون یعنی خواگین و اینیگو والنسیا، اولی آنالیزور و دیگری یک بدنساز حرفه‌ای است.

درباره خواگین که به‌عنوان مربی – آنالیزور کالدرون به پرسپولیس آمده اطلاعات زیادی در دست نیست اما اینیگو والنسیا ۴۳ ساله و اهل پامپلونا در اسپانیاست. او در رشته بدنسازی دوومیدانی و فوتبال و فوتسال فعالیت کرده و کلاس‌های مربیگری فوتبال را هم پشت سر گذاشته است. والنسیا از سال ۲۰۰۸ کار بدنسازی را در تیم‌های گرانولز و تودلانو و همچنین تیم دوم دیپورتیو آلاوز آغاز کرد. او همانطور که خودش می‌گوید، این شانس را داشته که در این سال‌ها با افراد مطرحی در فوتبال اسپانیا از جمله دکتر آنتونیو بورس مربی بدنساز تیم‌ملی فوتبال اسپانیا، رافا الکرتا بازیکن سابق رئال مادرید و تیم‌ملی اسپانیا، لوکاس مینا و خواکین مون کلرادو، خوزه مرینو، خوزه لومبرز و خاویر سانچز همکاری کند.

در سال ۲۰۱۶ والنسیا به‌عنوان تکنیسین تمرین و دستیار در تیم تودلانو از لیگ دسته سوم اسپانیا مشغول به کار شد. سپس از ابتدای سال ۲۰۱۷ در پست سرمربیگری این تیم فعالیت کرد. او تا پایان فصل هدایت این تیم را به عهده داشت اما در فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ تنها تا هفته یازدهم روی نیمکت این تیم نشست و با ۶ باخت، سه مساوی و دو برد از کار کنار رفت.

او حالا به‌عنوان دستیار گابریل کالدرون به تهران آمده و این‌طور به نظر می‌رسد که بعد از سرمربی آرژانتینی، به‌عنوان دستیار اول نقش اصلی را در کادر‌فنی این تیم خواهد داشت.

در کادر‌فنی قبلی پرسپولیس رقم قرارداد برانکو و دستیارانش به صورت کلی و در یک پکیج گنجانده شده بود اما ظاهرا در مورد گابریل کالدرون قراردادها جداگانه است. گویا رقم پایه قرارداد مربی آرژانتینی ۸۰۰ هزار دلار است که طی سه مرحله (۳۰۰ هزار دلار به‌عنوان پیش‌پرداخت، ۳۰۰ هزار دلار در نیم‌فصل و تسویه‌حساب در پایان فصل) پرداخت خواهد شد.

آپشن‌های قرارداد او هم این‌طور اعلام شده؛ پاداش ۱۰ هزار دلاری برای پیروزی در دربی، ۶ بلیت بیزینس‌کلاس برای سفرها، ۱۰۰ هزار دلار پاداش قهرمانی در لیگ برتر، ۵۰ هزار دلار پاداش قهرمانی در جام حذفی و ۱۵۰ هزار دلار هم پاداش قهرمانی در لیگ قهرمانان. شرط فسخ هم در این قرارداد گنجانده شده است.

جانشین پانادیچ ایرانی است؟

گفته شده بود کالدرون سه مربی با خود به تهران می‌آورد اما دو نفر آمدند و از مربی دروازه‌بان‌ها حرفی نیست و قرار است مربی دروازه‌بان‌ها را از بین ایرانی‌ها انتخاب کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)