پرسپولیس نیوز: گزینه مدنظر باشگاه پرسپولیس همبازی دیگو مارادونا بوده است.

باشگاه پرسپولیس همچنان در حال بررسی گزینه‌‌های خارجی معرفی شده از سوی ایجنت‌هاست و بعد از نشستی که مدیران این تیم با تعدادی از مربیان خارجی داشتند در حال حاضر روی ۳ گزینه تمرکز کرده‌‌اند. ماسیمو کاررا، تاکیس لمونیس و گابریل کالدرون مربیان هستند که ایرج عرب در چند روز اخیر در مورد آنها با مسئولان وزارت ورزش، اعضای هیئت مدیره و تعدادی از پیشکسوتان مشورت کرد تا در نهایت بهترین تصمیم را بگیرد.

مدیریت باشگاه پرسپولیس بعد از تحقیقاتی که همراه مشاورانش به عمل آورده به این نتیجه رسیده که کالدرون را به عنوان سرمربی جدید معرفی کند. اگرچه هنوز این مسئله قطعیت پیدا نکرده است. مهم‌ترین امتیاز کالدرون نسبت به دیگر کاندیداها حضور چند ساله این مربی در فوتبال خاورمیانه است در حالی که گزینه‌‌های دیگر تقریبا با فوتبال آسیا غریبه هستند.

کالدرون که در جام جهانی ۱۹۹۰ در تیم ملی آرژانتین همبازی دیگو ماردونا بود در سال ۲۰۰۶ موفق شد با تیم ملی عربستان راهی جام‌جهانی شود. بعد از کالدرون، عربستانی‌ها تا ۱۲ سال بعد نتوانستند مجوز حضور در جام جهانی را بدست آورند. او در همان سال نیز هدایت تیم ملی عمان را برعهده گرفت و با این تیم به جام ملت‌های ۲۰۰۷ صعود کرد و در دور گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷ حذف شد.  در ادامه کالدرون مربیگری در باشگاه الاتحاد عربستان را آغاز کرد و این تیم را بالاتر از الهلال به قهرمانی رساند و در لیگ قهرمانان هم تا فینال پیش رفت که با شکست مقابل پوهانگ استیلرز نتواست جام را بالای سر ببرد. با این حال فصل دوم حضورش، فاصله زیاد با الهلال در صدر جدول باعث شد از باشگاه جدا شود.

قهرمانی بدون باخت با الهلال در فصل ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ در لیگ عربستان عملکرد دیگری از کالدرون بود. او در آخرین سال مربیگری‌اش نیز با تیم بن یاس امارات این تیم را برای اولین بار راهی مسابقات لیگ قهرمانان کنند.

از آن روز تا به حال، اوضاع برای کالدرون خوب پیش نرفته است. کالدرون کمتر از یک سال روی نیمکت بحرین بود و اخراج شد. در رئال بتیس فقط ۴ ماه دوام آورد و به عنوان تیم آخر جدول سقوط کرد. فصل ۲۰۱۴/۱۵ زمانی که الوصل در رده سیزدهم جدول بود، کالدرون را انتخاب کرد و در پایان فصل، به رده ششم رسید. فصل بعد القطر قرارداد گرانقیمتی با کالدرون بست اما او ۷ بازی از ۹ بازی ابتدای فصل را باخت و خیلی زود اخراج شد. حدود یک فصل و نیم بعدی را هم در خانه نشست و حالا، کاندیدای مربیگری پرسپولیس است.

کالدرون در لیگ دوازدهم هم در کنار مانوئل ژوزه و برونو متسو گزینه های محمد رویانیان برای سرمربی گری پرسپولیس بود.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)