در ادامه هفته هشتم لیگ برتر فوتبال، تیم‌های راه‌آهن و استقلال در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر می‌روند.

هفته هشتم لیگ برتر که از امروز (جمعه) با 3 دیدار آغاز می‌شود، فردا با 5 مسابقه دیگر پیگیری خواهد شد. در زیر بازی های روز شنبه را مرور می کنیم.

* ذوب آهن – فولاد خوزستان؛ فراری از مساوی

در جدول نه وضعیت ذوب آهن خوب است و نه شرایط فولاد که البته ذوبی ها با 3 امتیاز از 7 بازی شرایط به مراتب بدتری دارند. کربکندی به خوبی می داند اگر چه مسئولان باشگاه اعلام کرده اند از او حمایت می کنند اما اگر نتواند در این دیدار به برتری برسد شاید دیگر شانس حضور روی نیمکت ذوب آهن را نداشته باشد. به همین دلیل و البته برای اینکه ذوبی ها از قعر جدول فرار کنند باید 3 امتیاز این بازی را به دست آورند.

فولاد هم پس از تساوی خانگی برابر پرسپولیس و برای اینکه به وضعیت خود سر و سامان دهد چاره ای جز پیروزی ندارد. مساوی در این بازی به درد هیچ کدام نمی خورد.

* مس کرمان – سایپا؛ بازگشت به صدر یا فرار از حاشیه؟

سایپا جزء تیم هایی است که در این فصل فوتبال خوبی ارائه می کند. این تیم با تفکرات تقوی به کرمان می رود به این امید که اتفاقات به گونه ای رقم بخورد که بار دیگر به صدر  جدول بازگردد. شکست خانگی برابر راه آهن، سایپا را به رده سوم رساند اما اختلاف امتیاز در بالای جدول آنقدر نیست که نارنجی پوشان را نگران کند.

در آن سوی میدان مس قرار دارد که مدت هاست کانون حاشیه است. از درگیری لیدرها و هواداران با بازیکنان و مربیان گرفته تا مشکلات داخلی باشگاه سبب شده مس روزهای پرحاشیه ای را سپری کند. پیروزی در این مسابقه می تواند حاشیه های تیم قاسمپور را کمتر کند.

* صبای قم – گهر دورود؛ پذیرایی از تیم بدون سرمربی

مشکلات گهر ظاهرا پایانی ندارد و در آخرین قسمت آن مهدی تارتار در واکنش به پاس نشدن چک ها و عملی نشدن وعده های مسئولان از سرمربیگری این تیم استعفا و تاکید کرد به هیچ عنوان برنمی گردد. گهر اگر چه مشکلات زیادی داشته اما تا امروز بد نتیجه نگرفته ولی با ادامه این مشکلات کار سختی در پیش خواهد داشت. آنها فردا میهمان صبایی هستند که برای بازگشت به رده های بالایی جدول تلاش می کند. صبا که حتی صدرنشین لیگ هم بود نمی خواهد در جدول از رتبه هفتمی که اکنون قرار دارد، پایین تر برود.

* ملوان – تراکتورسازی؛ جدال همسایه ها

دو تیم ملوان و تراکتورسازی در جدول هم امتیاز و همسایه یکدیگر هستند و این موضوع حساسیت بازی را بیشتر می کند. شاگردان پورغلامی که در این فصل برخلاف گذشته دغدغه مالی ندارند تاکنون خوب نتیجه گرفته اند و برای ادامه سیر صعودی خود به دنبال عبور از سد تراکتورسازی هستند. کاری که البته آسان نیست چرا که تراکتورسازی با وجود  مشکلات و حاشیه های ابتدای فصل بد نتیجه نگرفته اگر چه همچنان با مشکلات و حاشیه هایی مواجه است.

* راه آهن – استقلال؛ مهمانی در آزادی!

دیدار راه آهن و استقلال ابتدا قرار بود در ورزشگاه تختی تهران برگزار شود اما مسئولان ره آهن اعلام کردند در جزیره کیش ورزشگاه اختصاصی دارند و می خواهند در آنجا میزبان آبی پوشان باشند. مطابق انتظار هیچ کدام از این اتفاقات نیفتاد تا این بازی در ورزشگاه آزادی برگزار شود.

 راه آهن که امسال در آخرین لحظات بسته شد خوب نتیجه گرفته و هم اکنون در رده چهارم قرار دارد. علی دایی می خواهد، هم استقلال را ببرد و هم اینکه تیمش را در بالای جدول حفظ کند.

استقلال هم که تاکنون نتوانسته انتظارات را برآورده کند، در شرایطی گام به این دیدار می گذارد که قلعه نویی بعد از دربی تهران و نمایش ضعیف تیمش نوید قهرمانی داد. اگرچه استقلال در دربی نمایش خوبی نداشت و مساوی کرد اما قلعه نویی بوی قهرمانی را در آن بازی استشمام کرد و بعد هم با گروه آنالیز دانشگاه شریف به دفاع از بازیکنانش پرداخت تا ثابت کند تیمش خوب بازی کرده است.

باید منتظر ماند و دید استقلالی که از نظر قلعه نویی بوی قهرمانی می دهد مقابل راه آهن چگونه به میدان می رود. قلعه نویی که پس از بازی ایران و لبنان نامش از سوی وکیلش به عنوان گزینه سرمربیگری تیم ملی مطرح شد – ماجرایی که بسیاری اعتقاد دارند مانور رسانه ای است و حتی آن را مشکوک می دانند – اگر نتواند در این دیدار به برتری برسد روزهای دشواری در پیش خواهد داشت.

 آخرین دیدار هفته هشتم یکشنبه بین پرسپولیس و نفت تهران برگزار می‌ شود.

* برنامه هفته هشتم لیگ برتر

جمعه 24/6/91

پیکان-آلومینیوم هرمزگان-تختی-تهران – ساعت:18:30
سعید مظفری زاده- محمدرضا منصوری-مهدی ناصحی-رسول رهبرفام- ناظر: محمد پیروزرام-نماینده:یدالله سلیمانی

مس-سایپا-امام علی (ع)-کرمان- ساعت:19:15
احمد صالحی-مجید ویشگاهی-علیرضا کناری-مهدی سید علی-ناظر: سعید بطحائی-نماینده: آلبرت گریگوریان

نفت آبادان-فولاد مبارکه سپاهان-تختی-آبادان- ساعت:19:45
یدالله جهانبازی-محمدرضا ابوالفضلی-بابک عباس قلی زاده-محمدرضا اکبریان-ناظر: عبداله باعزم-نماینده: علیرضا امامی

شنبه25/6/91

ذوب آهن-فولاد خوزستان-فولاد شهر اصفهان- ساعت:18:30
شاهین حاج بابایی-مرتضی کریمی-جلیلی شعرانی-قاسم واحدی-ناظر: مسعود مرادی-نماینده: محمدرضا غضبان

فجر شهید سپاسی-داماش گیلان-دستغیب-شیراز- ساعت:18:30
موعود بنیادی فر-رسول فروغی-حسن یوسفی-حسن اکرمی-ناظر: نوید مظفری-نماینده: مصطفی اعتمادی

صبای قم-گهر زاگرس دورود-یادگار امام (ره)-قم- ساعت:18:35
جمشید محمدی-محسن فریمانی-رحیم شاهین-بابک وسیله‌بر-ناظر:زاهد بحرینی-نماینده: مصطفی حکمت شعار

ملوان-تراکتورسازی تبریز-تختی-انزلی- ساعت:18:45
محسن ترکی-حسن کامرانی فر-مهدی عالیقدر-رضا کرمانشاهی-ناظر: محمدعلی فروغی-نماینده: حسین شمس

راه آهن-استقلال-آزادی-تهران- ساعت:19:45
علیرضا فغانی-علیرضا کهوری-سجاد طوری-اشکان خورشیدی-ناظر:مسعود فلاح-نماینده: صادق صدیقی

یکشنبه 26/5/91

پرسپولیس-نفت تهران-آزادی-تهران- ساعت:19:45
محسن قهرمانی-بابک داوری-علی میرزابیگی-محمد حسین اسدی-ناظر:حسین عسگری- نماینده: مصطفی شهبازی

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)