HTML clipboard

چهار شنبه 18دی/(00:41)

مرجع خبری پرسپولیس: درحالی که مسابقات فوتبال در اروپا به دلیل تعطیلات سال نو و در ایران به دلیل مراسم سوگواری امام حسین(ع) در تعطیلی به سر می برد مسابقات فوتبال کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با یک نام جعلی در حال برگزاری است!

شروع جام نوزدهم خليج فارس به ميزباني عمان، فضاي تازه اي به روزنامه هاي ورزشي امارات داده است. جام کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس يکشنبه شب با بازي عمان و کويت افتتاح شد. حق پخش انحصاري اين بازيها از شبکه ورزشي الجزيره نيز به جنجالي با دو شبکه تلويزيوني ابوظبي و دبي در اين خصوص تبديل  شده است.

محمد بن همام در مراسم افتتاحيه مسابقات جام خليج فارس در عمان اظهار داشت: تقويم شلوغ AFC نشان مي دهد، برگزاري رقابت هايي مانند جام خليج فارس که به تصويب اين کنفدراسيون و فيفا نرسيده، بزودي با مشکل روبرو خواهند شد.
 دوره چهار ساله مسابقات مي تواند سطح رقابت ها را بالاتر ببرد. شکي نيست که جام خليج فارس براي کشورهاي منطقه اهميت خاصي دارد. براي پرهيز از محروميت هاي بعدي، پيشنهاد مي کنيم اين رقابت ها چهار سال يکبار برگزار شود.

اما موضوع اصلی این گزارش پرداختن به این مسابقات کم اهمیت برای ما نیست بلکه مساله ی اصلی استفاده از نام مجعول خلیج عربی با تبلیغاتی گسترده در سطح آسیاست. نوزدهمین دوره رقابتهای کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در حالی امسال با نام جعلی خلیج عربی در مسقط برگزار می شود که در دوره های گذشته هرساله با نام “خلیج” برگزار می شد.

محمد منصور عظیم زاده رئیس كمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال می گوید هنوز فدراسیون فوتبال رسماً خبری مبنی بر استفاده از نام جعلی خلیج عربی در مسابقات جام خلیج فارس دریافت نكرده است و كنفدراسیون آسیا برگزاری این مسابقات با این نام را تایید نكرده است.  اگر این موضوع رسماً اعلام شود فدراسیون فوتبال وظیفه خود می داند از طریق مراجع بین اللملی پیگیری كند.
در همه مكاتبات فیفا و ای .اف.سی و همه نقشه های مورد تایید فوتبال آسیا و جهان و همچنین در سر رسید و نقشه های فوتبال جهان از نام خلیج فارس استفاده می شود .

وی در حالی از عدم اعلام رسمی نام خلیج عربی برای این مسابقات سخن می گوید که در لوگوی رسمی این مسابقات از عبارت Arabian Gulf Cup به صورت کاملا واضح استفاده شده است! گفتنی است سازمان لیگ برتر فوتبال نیز با توجه به شرایط موجود در منطقه هفته ی گذشته رسما اعلام کرد درامد حاصل از بلیط فروشی هفته بیست و یکم لیگ برتر به مردم مظلوم غزه اختصاص خواهد یافت اما موضع گیری محکمی از سوی هیچ یک از مقامات مسئول فوتبال کشورمان در مقابل برگزاری مسابقاتی با این وسعت تبلیغاتی و توهین به تاریخ و تمدن 70میلیون ایرانی شاهد نبوده ایم. خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) نیز با پوشش اخبار این مسابقات اشاره ای به استفاده از نام خلیج عربی در آن نداشته و در متون خبری خود از نام جام خلیج فارس استفاده کرده است.

حسن مهدوی-اختصاصی/امانت داری-استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)