تعریف شما از یک پست “فنی” در باشگاه پرسپولیس چیست؟!
مرجع خبری پرسپولیس : تعیین مدیر فنی پس از تشکیل کمیته فنی پرسپولیس از آن دست تصمیماتی بود که انجامش تنها از یک شخص انتظار می رفت آن هم حاج حبیب کاشانی!

محمد مایلی کهن پس از تشکیل کمیته فنی و انتخاب کادرفنی و انجام بخش اعظمی از نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس به سمت مدیریت فنی این تیم منصوب شد تا بر روند فنی تیم فوتبال پرسپولیس نظارت داشته باشد.

روزی که مایلی کهن به این سمت منصوب شد تیتر زدیم ، «مایلی کهن کشک پرسپولیس شد» و اکنون که مدت زیادی از این اتفاق نگذشته است عملکرد این مدیر به اشتغال در هر حوزه ای که فکرش را بکنیم شباهت داشته است جز نظارت فنی(!) و او با عملکرد خود بیش از هر زمانی بر توصیف تاریخی علی پروین در خصوص پست مدیرفنی در فوتبال ایران صحه گذاشته است.

مایلی کهن از زمان روی کار آمدن در پرسپولیس تا امروز علاوه بر حضور در تمرینات و پا روی پای انداختن و تخمه شکستن کارهای دیگری هم کرده است. وی که پس از سال ها به پرسپولیس بازگشت و دید سفره ای پهن است که جمیع دوستان در آن سهیم اند فرصت را مناسب دید تا چندی از اقوام و آشنایان خود را نیز به نوایی برساند و از کلاه پرسپولیس نمدی برای خود درست کند. وی با پیشنهاد عباس چمنیان برای حضور در کادرفنی و پسرش به عنوان آنالیزور تحرکات خود را آغاز کرد که پذیرش هر دوی این افراد با مخالفت شدید حمید استیلی مواجه شد و این مربی با انتخاب رالف زومدیک و سید مهدی حسینی برای قرار گرفتن در پست های کمک مربی و آنالیزور عملا عرصه عرض اندام مایلی را تنگ تر کرد تا جرقه آغاز اختلافات زده شود.

اولین نشانه نرفتن مایلی به اردوی ترکیه بود در حالی که پنجعلی از اعضای کمیته فنی پرسپولیسی ها را در این سفر همراهی کرد. جالب تر این بود که پس از بازگشت تیم از ترکیه مایلی کهن در جلسات کمیته فنی هم غایب بود تا مشخص شود در پرسپولیس یک تصمیم بی سابقه گرفته شده است. حبیب کاشانی در حالی پس از تشکیل کمیته فنی مایلی کهن را به عنوان مدیرفنی پرسپولیس منصوب کرده است که گویا این دو نهاد یعنی “کمیته فنی” و “مدیریت فنی” هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند! کمیته فنی کار خودش را می کند و مایلی کهن اسب خودش را می تازد!

قضیه وقتی روشن تر می شود که بدانیم بیژن ذوالفقارنسب دقیقا پس از انتخاب مایلی کهن به سمت مدیرفنی تا کنون در اعتراض به این تصمیم در جلسات کمیته فنی غایب بوده است.

پس از این انتخاب بود که بلافاصله برخی تحلیل گران ادعا کردند ، تعیین پست مدیریت فنی برای مایلی کهن در پرسپولیس تنها یک پست فرمایشی است و از آن دست نمایش هایی است که حبیب کاشانی در انجام آنها ید طولایی دارد. مایلی کهن پس از تشکیل کمیته پیشکسوتان پرسپولیس به عنوان مدیرفنی انتخاب شد تا زبان کاشانی در مواجهه با جبهه مخالفانش باشد و تعریف جایگاه مدیریت فنی در فوتبال را یک نفره نابود سازد. (مرجع خبری) مرور یک ماه گذشته هیچ نتیجه ای در بر ندارد جز رسیدن به همین فرضیه چراکه مایلی در این مدت علاوه بر اینکه هیچ تاثیر فنی بر روند حرکتی پرسپولیس نداشته ، همواره مشغول حمله به مخالفان کاشانی با زبان تندش بوده است تا تعریف “کشک” از مدیرفنی را هرچه بیشتر متبلور سازد.  حمله به مخالفان کاشانی و مدیحه سرایی ارباب با تعبیرهایی همچون «بهترین مدیر پس از انقلاب» ، نامه نویسی به مسئولان صداوسیما ، تهمت های بدون ارائه سند و مدرک به رقبا و… از آن دست حرکاتی بوده است که نه تنها تاثیر مثبتی بر عملکرد “فنی” پرسپولیس نداشته بلکه شکایت ها و مقابله به مثل مخاطبان و انجام مصاحبه هایی در خصوص زیرسوال بردن قهرمانی های پرسپولیس تنها نتیجه آن بوده است. البته یک مربی تمام شده که مدت هاست فوتبال سنتی اش دیگر در تیم های ته جدولی هم جواب نمی دهد اصولا چیز به درد بخوری برای عرضه به افرادی چون استیلی ، پنجعلی ، زادمهر و ذوالفقارنسب ندارد و ناچار است پا در حوزه های دیگر گذاشته و مشغول حاشیه سازی شود.

سال گذشته بود که مایلی کهن با سایپا مقابل پرسپولیس قرار گرفته بود و پس از شکست “فنی” از این تیم بی هیچ دلیل و علتی شروع به جوسازی و فرافکنی کرد تا شکستش در میدان در حاشیه قرار بگیرد و حتی کار به جایی رسید که قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی را کار خدایان و جادوگران عنوان کرد! همان موقع بود که گفتیم مایلی کهن نه تنها به تعبیر شخص خود عصاره فوتبال نیست بلکه وصله نچسبی است که با یک دستمال کثیف به جان شیشه فوتبال افتاده و به جای تمیز کردن شیشه آن را تیره و تارتر می کند. و حالا مایلی دقیقا همین وظیفه را در پرسپولیس به عهده گرفته و به جای کمک به بهبود عملکرد فنی تیم ، وظیفه فرافکنی و دور کردن اذهان از ضعف های فنی پرسپولیس و توجه افکار عمومی به مسائل حاشیه ای را به عهده گرفته است.

او روزی که در سایپا است قهرمانی پرسپولیس را زیر سوال می برد و روزی که به پرسپولیس می آید، قهرمانی استقلال! روزی که در تیم ملی است قلعه نویی را “قندلی” خطاب می کند و وقتی در جبهه کاشانی است، دایی را بی ادب می خواند. روزی که مقابل پرسپولیس است کاشانی را به روح بردارش واگذار می کند و وقتی به پرسپولیس می آید او را بهترین مدیر بعد از انقلاب می خواهند. وقتی در سایپا بود از هیچ تلاشی برای جلوگیری از پیوستن کریم انصاری فرد به پرسپولیس فروگذاری نکرد و وقتی که به پرسپولیس آمد نتوانست در آوردن هیچ بازیکنی به این تیم موثر باشد.

برادر عزیز آقای مایلی کهن! شما هم اکنون یک شخصیت حقوقی پرسپولیس هستید! هر زمان یکه و تنها شدید فارغ از هر قید و بندی علیه هر شخص و گروهی که دوست دارید جبهه گرفته و داستان سرایی کنید! اما اکنون که در پرسپولیس هستید اعمال شما تنها به ضرر این تیم تمام می شود. وقتی بدون مدرک علیه تیم رقیب موضع گیری می کنید ، نتیجه اش آن می شود که مدیر باشگاه رقیب هم با نام آوردن از بازیکنانی چون مهرداد اولادی و میثاق معمارزاده قهرمانی تیم ما را زیر سوال می برد! آقای مایلی کهن! حقیقتا ما را به خیر تو امید نیست، شر مرسان!

 

حسن مهدوی

انتهای گزارش اختصاصی/ امانت داری ، استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)