مرجع خبری پرسپولیس : تيم هاي استقلال و پرسپوليس تهران روز چهارشنبه هفته جاري هفتادمين شهرآورد پايتخت را برابر يكديگر برگزار مي كنند.

 

در گزارش زير عملكرد دو تيم در 69 بازي گذشته مورد بررسي قرار گرفته است:

* در شصت و نه ديدار گذشته تيم هاي استقلال و پرسپوليس 84 بازيكن دو تيم موفق به گل زدن شدند كه سهم تيم استقلال 40 بازيكن و سهم تيم پرسپوليس 44 بازيكن است.

 

* غلامرضا فتح آبادي، شاهرخ بياني و مهدي هاشمي نسب از بازيكناني هستند كه در هر دو تيم بازي كردند و موفق به گلزني شدند.

فتح آبادي 2 گل به پرسپوليس و يك گل به استقلال، بياني 2 گل به استقلال و يك گل به پرسپوليس و مهدي هاشمي نسب وقتي درتيم پرسپوليس بود 4 گل به استقلال زد و زماني كه عضو تيم استقلال بود، يك گل براي اين تيم به ثمر رساند.

 

* تيم هاي استقلال و پرسپوليس از فروردين ماه سال 1347 كه نخستين ديدار خود را برگزار كردند تا به حال در مجموع 69 بار مقابل يكديگر صف آرايي كردند كه در مجموع تيم استقلال در 21 بازي و پرسپوليس 17 ديدار برنده شدند و 31 بازي نيز با نتيجه تساوي خاتمه يافته است که البته سه تا از برد های تیم استقلال در نود دقیقه بدست نیامده و ماحصل رای کمیته انضباطی است.

 

* پرگل ترين ديدار اين دو تيم،… می باشد که به سود تيم پرسپوليس تمام شد.(مسابقه اس ام اسی).

 

* در طول 43 سال گذشته، ديدارهاي چهارم، ششم و سي و هشتم دو ديدار ناتمام ماند كه فدراسيون فوتبال هر سه ديدار را به سود تيم استقلال اعلام كرد.

* تاكنون 140 گل در 69 ديدار بين تيم هاي استقلال و پرسپوليس رد و بدل شده است كه سهم استقلال با 71 گل برابر با 50/71 درصد و سهم پرسپوليس با 69 گل يعني 49/29 درصد است.

* تنها ديدار سي ام دو تيم كه در روز 19 اسفند سال 1367 برگزار شد، ضربات پنالتي تعيين كننده تيم پيروز ميدان بود كه پرسپوليس با نتيجه 4 بر 2 استقلال را پشت سر گذاشت.

* از نظر سرعت در زدن گل، تيم استقلال ركورد دار است. علي سامره در ديدار پنجاه و سوم در دقيقه اول بازي، رضا عادل خاني و داود سيد عباسي به ترتيب در شهرآورد هاي يازدهم و پنجاه و ششم در دقيقه سوم و اميد روانخواه در دقيقه چهارم ديدار شصت و چهارم، براي استقلال تهران گل زدند.

حسين كلاني مهاجم سرخ پوشان در دقيقه دوم ديدار ششم براي پرسپوليسي ها گلزني كرد.

* تيم پرسپوليس تهران از نظر گل زدن در دقايق پاياني بازي ركورد دار اين ديدارهاست. مازيار زارع در دقيقه 4+90 ديدار شصت و ششم گل تساوي بخش تيمش را به ثمر رساند.
همچنين صفر ايرانپاك در ديدار هفتم، حسين كلاني در ديدار هشتم و همايون بهزادي در شهرآورد دوازدهم در دقيقه 90 بازي براي تيم پرسپوليس گلزني داشتند.
پيروز قرباني مدافع استقلال در دقيقه 2+90 در ديدار پنجاه و هشتم گل پيروزي بخش آبي پوشان را به ثمر رساند.

* تيم استقلال تهران در شهرآورد چهل و دوم در روز 27 مهر ماه سال 1375 تا ديدار چهل و نهم در نهم ديماه 1379 در هشت ديدار متوالي موفق به شكست پرسپوليس نشد.

* شش ديدار اين تيم ها ( بازي 62 تا 67) نيز با نتيجه مشابه يك بر يك به پايان رسيد.

هفتادمين ديدار دو تيم پرسپوليس و استقلال تهران روز چهارشنبه هفته جاري در ورزشگاه آزادي تهران برگزار مي شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)