جمعه 11 اردیبهشت (18:42)

مرجع خبری پرسپولیس: ليگ هشتم حرفه‌اي هم با تمام فراز و نشيب‌هايش به پايان رسيد. در اين ليگ هم همانند فصل‌هاي قبل گل‌هاي مختلفي به ثمر رسيد كه در اين بين تعدادي از آنها نه تنها باعث خوشحالي زننده گل نشد بلكه به كل تيم ضربه زد. گل‌هاي به خودي در ليگ هشتم بخش بسيار كوچكي از تعداد گل‌هاي فصل را تشكيل مي‌داد كه اين تعداد نسبت به سال قبل هم كاهش چشم‌گيري داشته است. تعداد گل به خودي‌هاي ليگ هفتم 23 گل بود كه اين آمار در پايان ليگ هشتم به 13 گل كاهش يافت. با بررسي آمار گل به خودي‌ها به نكات جالبي مي‌توان پيبرد كه دانستن آنها خالي از لطف نيست.
بيشترين گل به‌ خودي‌ها به نفع سپاهان
گل به خودي‌ها هميشه به نفع يك تيم و در طرف مقابل به ضرر يك تيم تمام مي‌شود. سپاهان اصفهان كه فصل گذشته حريفانش هفت بار به اشتباه دروازه خود را باز كرده بودند امسال هم در اين زمينه از ساير رقبا پيشي گرفته است، با اين تفاوت كه در اين ركورد چند شريك هم پيدا كرده و تنها نيست. به جز زردپوشان اصفهاني؛ ابومسلم، مقاومت و استقلال ديگر تيم‌هايي هستند كه از دو گل به خودي سود برده‌اند.

داماش به خودش رحم نكرد
داماش گيلان، يكي از سه تيم سقوط كننده به دسته پايين بعد از خلق بدترين خط دفاع ليگ حالا يك ركورد ديگر هم از خود به جاي گذاشته است. اين تيم با زدن سه گل به خودي نشان داده همه جوره تلاش مي‌كرده تا به ليگ يك برود و در اين راه بازيكنانش با تمام وجود به فكر گل زدن به دروازه خودشان بوده‌اند. فصل گذشته استقلال با زدن چهار گل به خودي ركورددار ليگ بود و وضع بهتري از داماش نداشت. استقلال اهواز بعد از داماش با دريافت دو گل به خودي در رده دوم جاي گرفته است.
كريم؛ دو فصل، دو گل به خودي
در ميان بازيكناني كه فصل قبل گل به خودي به ثمر رساندند تنها كريم باقري، كاپيتان پرسپوليس بوده كه امسال هم موفق شده اين حركت را تكرار كند. باقري كه در ليگ هفتم مقابل ابومسلم دروازه پرسپوليس را باز كرده بود، اين فصل هم در شيراز و مقابل مقاومت يك بار ديگر موفق به گل زدن به تيم خودش شد. اگر باقري بخواهد به همين روندش ادامه دهد هواداران پرسپوليس بايد فصل آينده هم يك گل به خودي براي كاپيتان خود كنار بگذارند.
عيسي؛ دروازه‌بان گلزن
اشكان نامداري و حميدرضا بابايي، دروازه‌بانان استقلال تهران و اهواز به همراه ميثاق معمارزاده، دروازه‌بان سايپا فصل گذشته دروازه‌باناني بودند كه در ليگ هفتم به اشتباه دروازه خود را باز كرده بودند. عيسي اندوي، دروازه‌بان سنگالي ذوب‌آهن با زدن يك گل به خودي به دروازه خودش جاي دروازه‌بانان ايراني را گرفت و به تنهايي اين عنوان را كسب كرد.
عليزاده؛ مهاجمي كه دروازه خودي را فتح كرد
علي عليزاده، مهاجم استقلال كه اين فصل در مجموع دو گل براي تيمش به ثمر رساند و تازه يكي از آنها هم گل به خودي بود، تنها مهاجمي است كه نامش را در بين گلزنان به خودي جاي داده است. با بررسي آمار گل به خودي‌هاي فصل قبل اين حركت عليزاده درخشان‌تر هم مي‌شود. چون در ليگ هفتم هيچ مهاجمي موفق به باز كردن دروازه خودش نشده بود. علي عليزاده كه در اوت‌اندازي تخصص دارد و كمتر خودش را به زحمت مي‌اندازد تا گل بزند در اين فصل مقابل سپاهان يكي از زيباترين گل‌هايش را به ثمر رساند كه شايد تا آخر عمر فوتبالي‌اش هم موفق به زدن چنين گلي نشود. فقط حيف كه اين گل را به تيم خودش زد!
تنها تيمي كه از گل به خودي نفعي نبرد
استقلال اهواز در طول فصل جاري تنها تيمي بوده كه تيم حريفش يك گل به خودي زده و موفق نشده امتيازي از آن بازي كسب كند. هفته هشتم بازي تيم‌هاي پيكان و استقلال اهواز و گل به خودي حميد هدايتي باعث شد فرصت خوبي را براي استقلال اهواز فراهم كند اما اهوازي‌ها از اين فرصت استفاده نكردند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)