مرجع خبری پرسپولیس : آينده مبهم فردوسي پور و خياباني

روزهاي گذشته روزهاي «کم فوتبالي» براي شبکه سه نبود و چندين مسابقه از چارچوب ديدارهاي مقدماتي جام جهاني 2010 و جام کنفدراسيون ها روي آنتن رفت، اما در هيچ يک از بازي ها صداي عادل فردوسي پور و جواد خياباني از تلويزيون شنيده نشد. چهارشنبه هفته گذشته اين قضيه کاملاً علني شد و هر دو مسابقه حساس آن روز (کره جنوبي- ايران و عربستان- کره شمالي) را مزدک ميرزايي گزارش کرد.

در هيچ يک از مسابقات جام کنفدراسيون ها هم اثري از اين دو گزارشگر باسابقه شبکه سه که معمولاً در گزارش مسابقات بيشترين سهم را بر عهده دارند، ديده نشد تا براي تمامي بينندگان شبکه سه مشخص شود براي خياباني و فردوسي پور اتفاقي افتاده است.

خياباني پيش از انتخابات به صورت علني از يکي از نامزدهاي اصلاح طلب حمايت کرد و دوشنبه هفته گذشته هنگامي که هزاران هوادار اين نامزد مورد نظر در راهپيمايي انقلاب تا آزادي شرکت کرده بودند باورشان نمي شد که جواد خياباني هم در کنار آنها حضور دارد. طبيعتاً با توجه به سياست هاي صدا و سيما طبيعي است که تلويزيون به خياباني روي خوش نشان ندهد.

داستان فردوسي پور با خياباني متفاوت است، هرچند برخي روزنامه ها غيبت فردوسي پور را به دليل مسائل سياسي دانسته اند و حتي از استعفاي اين گزارشگر محبوب خبر داده اند، اما اصل ماجرا اين نيست. پس از اعمال نظرهاي مديران شبکه سوم در آخرين برنامه 90 و حذف قسمت هايي از اين برنامه فردوسي پور ترجيح داده

در اعتراض به اين اقدام مديران خود فعلاً با تلويزيون همکاري نکند و اتفاقات روزهاي اخير هم موجب شده اين گزارشگر فوتبال در اين روزها دور بودن از شبکه سه را به گزارش کردن فوتبال ترجيح دهد و در واقع استعفايي در کار نبوده است. فردوسي پور به دليل پاره يي کدورت ها فعلاً نمي خواهد با شبکه سوم همکاري کند و شايد بتوان براي اين کار عادل واژه «قهر» را انتخاب کرد. با اين حال وضعيت فردوسي پور هم مثل خياباني کاملاً مبهم است و معلوم نيست او چه زماني تصميم خود را عوض مي کند و به شبکه سوم باز مي گردد و اگر هم برگردد آيا تمايلي براي ادامه برنامه 90 دارد. به هر صورت با توجه به روحيات عادل او حاضر نخواهد شد با محدوديت هاي مدنظر مديران شبکه سه برنامه 90 را روي آنتن ببرد.

مطمئناً غيبت فردوسي پور و خياباني لطمه قابل توجهي به کيفيت برنامه هاي ورزشي شبکه سه وارد مي کند و معلوم نيست مديران اين شبکه براي برگرداندن اين دو مهره اصلي شان چه خواهند کرد. در اين ميان يکي از ابهامات بزرگ به برنامه 90 برمي گردد. اگر در شروع ليگ نهم برنامه 90 پخش نشد يا با يک مجري جديد روي آنتن رفت اصلاً تعجب نکنيد؛ هرچند علي اصغر پورمحمدي مدير شبکه سوم ديروز تاکيد کرد 90 تعطيل نمي شود و با شروع ليگ دوباره روي آنتن مي رود

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)