پرسپولیس نیوز : آخرین قوانین و مقررات مسابقات بین المللی که توسط فیفا و ای اف سی برگزار می شود به فدراسیون‌های عضو ابلاغ شده است.

به گزارش پرسپولیس نیوز و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، با توجه به ابلاغ آخرین مقررات و قوانین مسابقات بین المللی به ویژه در حوزه تماشاگران و همچنین فعالیت های فرهنگی باشگاهها و فدراسیون ها لازم است با اطلاع رسانی گسترده از بروز تخلفات و طبیعتا صدور احکام انضباطی و جرایم ناشی از تخلفات در مسابقات بین المللی پیشگیری شود.

بر این اساس و بر مبنای آخرین قوانین با توجه به اینکه ممنوعیت استفاده از دخانیات نیز به ممنوعیت این موارد پرتاب ترقه، پرتاب اشیاء، مواد محترقه، مواد آتش زا و دودزا، لیزر و … در ورزشگاه‌ها اضافه شده است، در صورت مشاهده تخلف از سوی تماشاگران و یا عوامل حاضر در ورزشگاه‌ها، با جرایم سنگین مالی و احتمال محرومیت از تماشاگر جریمه خواهد شد. بر همین اساس لازم است کانون‌های هواداری باشگاه‌ها و مشوقین نسبت به توجیه تماشاگران حاضر در ورزشگاه ها اقدام کنند.

علاوه بر این هرگونه تبلیغات هماهنگ و گسترده روی پیراهن تماشاگران که به شکل مشهود نشان دهنده اقدام تبلیغاتی هماهنگ، با استفاده از لباس‌های متحدالشکل متعدد بویژه درج تبلیغ روی لباس مشوقین و لیدرها باشد جرایم سنگین مالی همراه خواهد داشت.

بر این اساس لازم است باشگاهها در مسابقات بین المللی از هرگونه فعالیت اسپانسری و تبلیغاتی روی لباس هواداران و لیدرهای خود ممانعت به عمل آورند.
طبق قوانینی که پیش از این نیز اعلام شده به اهتزاز درآمدن هرگونه بنر و دست نوشته با مضامین غیرورزشی و حتی طراحی اشکال غیرورزشی یا غیرجوانمردانه در قالب طرح های مختلف بر روی جایگاه تماشاگران نیز ممنوع است و هواداران تنها مجاز به استفاده از پرچم و تابلوهای مرتبط با تیم ملی کشور خود و یا باشگاه مورد نظرشان در مسابقات است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)